کد خبر: ۲۰۰۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰

نجفقلی حبیبی:در گفتمان اعتدال‌گرایی باید بهترین‌های هر جریانی برگزیده شوند

یک فعال سیاسی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان بیشترین تاثیر را در پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری داشتند، اظهار کرد: با این وجود برای وی، شایستگی و کارآمدی افراد مهم است نه وابستگی جریانی.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که دولت روحانی به دنبال تشکیل دولت ائتلافی نیست، خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که در ایران نظام حزبی خوبی وجود ندارد، دولت ائتلافی هم نمی‌تواند تشکیل شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین افزود: برخی جریان‌های سیاسی در هر موضوعی زیاده‌روی و برخی دیگر به این موضوعات اهمیت نمی‌دهند. به طور مثال عده‌ای در دفاع از دین، نفس مردم را می‌برند و افراط می‌کنند و در مقابل برای عده دیگر دین اصلا مهم نیست، در امر سیاسی اعتدال‌گرایی به معنای اتخاذ حد وسط است.

به گفته وی اعتدال‌گرایی به معنای این است که افراد در اقدامات و انتخاب‌شان نه تندروی کنند و نه کندروی.

حبیبی با بیان این‌که در اعتدال‌گرایی باید بهترین‌های هر جریان را انتخاب کرد، افزود: باید افرادی را برای دولت برگزید که وابستگی سیاسی آنها براساس اعتدال‌گرایی است و شیفته جریان سیاسی خود نیستند. اگر چنین افرادی توسط آقای روحانی انتخاب شوند، گفتمان اعتدال‌گرایی مصادره نمی‌شود.

این فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: اعتدال‌گرایی تمرین، انصاف و پرورش معنوی لازم دارد. به نظر من جامعه به خوبی مفهوم اعتدال را درک می‌کند اما این روزها شاهدیم که جناح‌های خاصی درصدد این هستند که اعتدال‌گرایی را به خود نسبت داده و بدین وسیله خود را بزرگ جلوه دهند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین با اشاره به این‌که دولت باید معنای اعتدال‌گرایی را برای همگان روشن کند تا این گفتمان دچار مصادره نشود، تصریح کرد: رسانه‌ها هم نقش مهمی در تبیین این گفتمان برای جلوگیری از مصادره آن دارند.

حبیبی در پایان افزود: دولت اعتدالی به دلیل این‌که خود را از وابستگی جناحی جدا کرده است، از نوعی آزادی برخوردار است، اما از سویی خود دولت هم باید مسوولیت شکست احتمالی خود را بپذیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین