کد خبر: ۲۰۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
دستغیب در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه:

ظریف مدیری توانمند در عرصه سیاست‌خارجی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تجربه و تخصص دو شاخصه و ویژگی مهم محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه است گفت:او مدیری توانمند در عرصه سیاست‌خارجی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمدرضا دستغیب در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم به عنوان موافق محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت:‌ به طور حتم برای اولین بار کسی می خواهد این وزارتخانه را بر عهده بگیرد که هم زمان دارای تجربه و تخصص است که این موضوع مزیت بالایی را برای دستگاه دیپلماسی ایجاد می کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ظریف مدیری توانمند در تمام حوزه ها است افزود:‌ نیاز امروز سیاست خارجی به دیپلمات هایی است که شناخت و تئوری خوبی را در حوزه روابط بین الملل داشته باشد از طرفی دیگر شناخت تجربی و حرفه ای هم در این حوزه لازم بوده که خوشبختانه دکتر ظریف این شاخص ها را دارا است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت دستگاه دیپلماسی در شرایط کنونی بدون شناخت محیط سیاست خارجی و جایگاه ایران امکان پذیر نیست تصریح کرد:‌کشورهای صاحب نفوذ در جهان نظم سیاسی را ایجاد کرده و با چینش عناصر مختلف هژمونی را ایجاد کرده اند البته به فضل الهی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این هژمونی بین المللی شکننده خواهد بود اما شکستن این نظم نیازمند  فعالیت دیپلماتی قوی است.

دستغیب ادامه داد:‌ به طور حتم رئیس دستگاه دیپلماسی جدای از حوزه اصلی فعالیت خود مأموریت ویژه ای را برای کل کشور در شرایط کنونی بر عهده دارد. قطعا رئیس این وزارتخانه کسی است که در شرایط امروز باید برای بهبود حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جهت تقویت حوزه خارجی تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به آشنایی دکتر روحانی به حوزه سیاست خارجی تصریح کرد:‌ خوشبختانه رئیس جمهور کسی را برای حوزه دیپلماسی انتخاب کرده که می تواند مأموریت ویژه داخلی و خارجی را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: در چند روز گذشته برنامه های پیشنهادی مربوط به وزرای پیشین وزارت خارجه را مطالعه کردم اما آنچه که دیدم بیان کلیات بود این وزرا تنها اقدام به بیان اهداف انتزاعی کردند که این موضوع حتی در نظارت مجلس مشکلاتی را ایجاد کرده بود اما خوشبختانه برنامه محمدجواد ظریف بسیار کامل و جامع بوده و ضمن احترام به سیاست های گذشته و شناخت چالش ها و فرصت های کنونی به نظر من وزیر پیشنهادی این وزارتخانه دارای راهبرد و راهکارهای اساسی در حوزه دیپلماسی است از طرفی دیگر به طور حتم هر کس که جای ظریف قرار داشت برنامه خود را در اختیار ما قرار نمی داد چون با این برنامه ابزار نظارتی مجلس تقویت می شود.

دستغیب با بیان اینکه برنامه محمدجواد ظریف موجب از بین رفتن سردرگمی سفارت ها و نمایندگان وزارت امور خارجه می شود گفت: در اظهارات مخالفان در نشست علنی امروز آمده بود که در برنامه وزیر پیشنهادی امور خارجه موضوع دفاع از مسلمانان فلسطین و غزه مطرح نشده اما باید بگویم که در صفحه 5، 10 و 12 این برنامه مطالب مهمی در دفاع از مسلمانان آمده از طرفی دیگر مبنای این برنامه مبتنی بر هویت دینی و اسلامی است.

به گزارش خانه ملت؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه سفرای ایران در تمام جهان در شرایط کنونی نیازمند پشتوانه داخلی هستند تصریح کرد: ظریف دارای ابزار تخصصی و تجربه، دانش روز بوده و می تواند با این تخصص و برنامه به اعتماد ملت جواب مناسب و خوبی را بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین