کد خبر: ۲۱۱۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

پزشك طب سنتي كدام نان را توصيه مي‌كند؟

طبيعت گندم، گرم و از لحاظ رطوبت و خشكي معتدل به شمار مي‌آيد، بين انواع آردهاي گندم آردي كه به ميزان كافي سبوس داشته باشد ارجحيت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  دكتر ابراهيم خادم متخصص طب سنتي در خصوص تدابير غذايي گفت: نگاه مكتب طب سنتي به مقوله سلامتي نگاهي است كه اساس و پايه آن بر «حفظ سلامتي» قرار دارد تا «درمان».

از اين رو حكماي طب سنتي ايران با وضع قوانين ساده و دستورالعمل‌هاي كاربردي و قابل اجرا موجبات سلامتي جامعه را فراهم مي‌آورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي در ادامه گفت: شش اصل ضروري براي حفظ سلامتي انسان از مباحث بسيار ارزشمند طب سنتي ايران است كه شامل آب، هوا، خوردني‌ها، آشاميدني‌ها، خواب و بيداري، حركت و سكون (ورزش) مي‌باشد كه در اين ميان نقش تغذيه در حفظ تندرستي افراد بسيار حائز اهميت و اساسي است چرا كه برخورداري از سلامتي بدون داشتن تغذيه صحيح ميسر نيست.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي مهم غلات در مقايسه با ساير دسته‌هاي مواد غذايي گفت: هضم سريع و آسان آن يكي از بارزترين اين ويژگي‌هاست.

به گفته اين متخصص: طبيعت گندم، گرم واز لحاظ رطوبت و خشكي معتدل به شمار مي‌آيد. بين انواع آردهاي گندم، آردي كه به ميزان كافي سبوس داشته باشد، ارجعيت دارد.

وي تاكيد كرد: از بين نان‌هاي گندم موجود در جامعه امروزي نان سنگك به جهت دارا بودن سبوس گندم و نيز استفاده كمتر مواد افزودني همچون جوش شيرين در آن بيش از ساير انواع نان توصيه مي‌شود.

وي عنوان كرد: جو را نيز از ديگر غلات پرمصرف مي‌دانيم كه البته غذائيت آن كمتر از گندم است.طبيعت آن سرد و خشك است و به خاطر طبيعت سردش نفاخ نيز مي‌باشد.

وي اضافه كرد: از نگاه طب سنتي مداومت برخوردن نان جو برخلاف نان گندم سبب لاغري مي‌گردد.

وي با اشاره به اينكه برنج نيز جزء غلات پرمصرف جامعه امروزي است گفت: غذائيت برنج كمتر از گندم و بيشتر از ساير غلات مي‌باشد.

وي در پايان تصريح كرد: مداومت برخوردن برنج موجب چاقي و افزايش وزن است. برخي افراد به دلايلي به جاي نان گندم يا جو از نان برنج استفاده مي‌كنند، نان برنج از نان دير هضم‌تر بوده و ممكن است در برخي افراد ايجاد مشكل نمايد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین