کد خبر: ۲۱۹۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶

چگونه پوستی شاداب داشته باشیم؟

یک کارشناس تغذیه در یزد معتقد است: نوشیدن ۶ تا 8 لیوان آب در روز از راه‌های شادابی پوست است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناهید برخورداری خاطرنشان کرد: داشتن یک تغذیه متعادل برای حفظ سلامتی پوست لازم است و این در حالی است که تغذیه مناسب باعث جوان شدن پوست به طور چشمگیر نمی‌شود ولی بی‌توجهی در مصرف مواد غذایی لازم باعث می‌شود پوست سریع‌تر دچار چین و چروک و پیری شود.

وی افزود: روزانه باید حداقل روزی ۲ لیوان شیر و لبنیاتی مثل ماست و همچنین ۴ واحد میوه در حدود 300 تا 400 گرم مصرف شود.

برخورداری با بیان این‌که تحرک داشتن، بدن را قوی و سالم نگه می‌دارد و در نتیجه پوست نیز قوی و سلامت خواهد شد، تصریح کرد: اگر پوست به میزان کافی کلاژن تولید می‌کند و بافت همبند پوست نیز قوی است، فرد کمتر در معرض ابتلا به ترک پوست قرار می‌گیرد.

وی، آکنه را یکی از مشکلات و اختلالات شایع پوستی در میان نوجوانان و جوانان دانست و افزود: این مشکل پوستی با افزایش میزان چربی پوست و آلودگی‌های محیطی شدت پیدا می‌کند بنابراین افرادی که از مشکل جوش‌های پوستی رنج می‌برند می‌توانند از لوسیون شیرعسل استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای تهیه این لوسیون درون یک ظرف شیشه‌ای تیره رنگ یک استکان شیر و یک استکان عسل بریزید و آن را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شود؛ بهترین راه برای ترکیب این مخلوط آن است که در ظرف شیشه‌ای را ببندید و آن را خوب تکان دهید و پس از یک دست شدن مخلوط شیر و عسل، آب یک عدد لیمو ترش را به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید.

این کارشناس تغذیه گفت: از این مخلوط می‌توانید برای شست و شوی صورتتان هم استفاده کنید. شست وشوی پوست هرشب پیش از خواب به مدت ۲ ماه می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش آکنه و التهاب‌های ناشی از آن در سطح پوست داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عواملی مانند خواب کافی، پرهیز از خوردن غذای چرب و محرک و نوشیدن آب فراوان با وجود اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند اما در سلامت بدن و در پیشگیری از جوش و سایر ناراحتی‌ها و عوارض پوستی بسیار موثر هستند.

به گزارش ایسنا، برخورداری یادآور شد: استرس تاثیر مستقیم بر جوش‌های پوستی ندارد اما این پدیده روانی می‌تواند تعادل هورمونی بدن را بر هم بزند، در نتیجه استرس حتی می‌تواند خود را با چرب شدن پوست و بروز جوش‌های پوستی نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین