کد خبر: ۲۲۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱

یونسکو قتل روزنامه نگاران را بشدت محکوم کرد

ˈایرینا بوکوواˈ مدیرکل یونسکو با صدور بیانیه ای، قتل یاسر فیصل فیلمبردار و احمد جرمیانی خبرنگار عراقی و سای ردی روزنامه نگاری هندی را بشدت محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یونسکو نهاد وابسته به سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن قتل خبرنگاران در کشورهای سوریه و عراق اعلام کرد که تداوم خشونت علیه جامعه روزنامه نگاران امکان تلاش آزادانه آنها برای عمل به رسالتشان را محدود و مردم جهان را از دسترسی به اطلاعات دقیق و بی طرفانه محروم می کند. 
 
به گزارش ایرنا،‌یاسر فیصل فیلمبردارعراقی که برای رسانه خبری الجزیره فعالیت می کرد، اوایل ماه جاری توسط گروههای مخالف سوری ربوده و به قتل رسید. 
 
کاوا احمد جرمیانی روزنامه نگار32 ساله عراقی نیز که سردبیری مجله رایال در کردستان عراق را بعهده داشت در تاریخ پنجم دسامبر توسط مردی ناشنانس در منزل مسکونی اش کشته شد. 
 
همچنین در ششم دسامبر یک روزنامه نگار هندی بنام سای ردی گزارشگر روزنامه ˈدشباندهوˈ به ضرب چاقوی فرد ناشناسی در بازار شهر و در ملا عام بقتل رسید. 
 
طی ماههای اخیر هشت خبرنگار عراقی، هفت روزنامه نگار سوری و چهار خبرنگار هندی به روش های مختلف به قتل رسیدند که واکنش جامعه جهانی از قیبل سازمان ملل، انجمن صنفی روزنامه نگاران و برخی نهادهای مدنی را در بر داشته است. 
 
این بیانیه می افزاید بسیاری از روزنامه نگاران به دلایل گوناگون و با انگیزهای متفاوت توسط گروههای تروریستی کشته می شوند. 
 
در این بیانیه همچنین عدم آشنایی خبرنگاران با روزنامه نگاری در شرایط بحرانی را یکی از عوامل آسیب پذیری قشر خبرنگاران در این کشورها اعلام شده است. 
 
یونسکو در این بیانیه خود از دولت های عراق و هندوستان خواسته است در مورد قتل روزنامه نگاران در این کشورها تحقیقات لازم را به عمل آورده و عاملان را مجازات کنند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین