کد خبر: ۲۴۸۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
به‌جای برخوردهای امنیتی و سلبی، باید به اصلاح امور روی آورد

مشاور وزیر ارشاد: ورود گسترده ارشاد برای تضمین فعالیت هنرمندان

بابک دربیکی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه تئاتر، جناب وزیر با آقای مرادخانی جلساتی برای رفع مشکلات ساختاری تئاتر داشته اند، گفت: معاونت هنری و مدیریت تئاتر، توانسته اند با حضور فعال در عرصه تعامل با نهادهای مختلف از جمله قوه قضاییه، شرایط را در این حوزه به نوعی تفاهم نزدیک کنند و درک مشترک از کار را تقویت کنند تا همه با هم، به جای برخوردهای امنیتی و سلبی، به اصلاح امور روی آورند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سخنان آقای جنتی در خصوص فراخوانی آقای مرادخانی برای رسیدگی به وضعیت مدیریت تئاتر گفت: آقای جنتی و آقای مرادخانی، مانند بسیاری دیگر از مدیران وزارتخانه جلسات متعددی در ماه دارند و مسائل مختلف را بررسی می کنند و این اصلا نه نکته تازه ای است و نه موضوع عجیب و غریبی در آن نهفته است.

بابک دربیکی در گفت‌وگو با آفتاب با اشاره به اینکه وزیر محترم، حسب وظیفه خود، در حوزه های مختلف، گزارش هایی را که دریافت، بررسی کرده و سعی می کند اگر مشکلی وجود دارد آن را رفع کند و یا به قوت آن بیفزاید، افزود: لذا این موضوع هم در چارچوب همین وظیفه مدیریتی آقای جنتی است و فقط هم به همین موضوع ختم نمی شود و در حوزه های مختلف، جاری است. حتی در حوزه تئاتر، جناب وزیر با آقای مرادخانی جلساتی برای رفع مشکلات ساختاری تئاتر از جمله کمبود سالن و نیز بدهی  های این حوزه داشته اند. 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد که معاونت هنری، این روزها در حوزه های مختلف، شرایط خوب و با ثبات و در عین حال پرکار و فعالی دارد و تعامل خوبی را با نهادهای مختلف برای ایجاد امنیت برای هنرمندان ایجاد کرده است.

وی در توضیح این گفته خود، به رفع توقیف از اجرای نمایش تانگوی تخم مرغ داغ اشاره کرد و گفت: به یاد نمی آورم که نمایشی در این کشور توقیف شده باشد و نه تنها مشکل جدی‌ای پیش نیاید بلکه با تعامل سریع و سازنده، مشکل به سرعت رفع و به کار خود ادامه دهد. 

بابک دربیکی، در حالی که این اتفاق را از اتفاقات نادر در حوزه تئاتر خواند که با رویکرد دولت جدید شکل گرفته، برای تداوم چنین تعامل سازنده ای اظهار امیدواری کرد و ادامه داد: این اتفاق خوب را باید به فال نیک گرفت. به اعتقاد من، معاونت هنری و مدیریت تئاتر، توانسته اند با حضور فعال در عرصه تعامل با نهادهای مختلف از جمله قوه قضاییه، شرایط را در این حوزه به نوعی تفاهم نزدیک کنند و درک مشترک از کار را تقویت کنند تا همه با هم، به جای برخوردهای امنیتی و سلبی، به اصلاح امور روی آورند. به اعتقاد من، این اتفاق مبارک که نه تنها با همکاری نهادهای مختلف حاکمیتی شکل گرفت، بلکه درک بسیار عالی هنرمندان و پرهیز از جریان سازی های احساسی، نیز از شروط تحقق آن بود، گام مهمی بود در تضمین امنیت کاری هنرمندان.

وی در نهایت تاکید کرد، همه این تعاملات و رویکرد همکاری و همگرایی ملی در حوزه فرهنگ و هنر، در چارچوب برنامه ها و اراده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به مردم ایران و هنرمندان ارائه کرده و همان گونه که نشان داده، همچنان به عهد خود وفادار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین