کد خبر: ۲۵۹۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
تحليلی از پيروزی چمران در انتخابات شورای شهرتهران:

گرایش افکارعمومی به اصلاح‌اطلبان، برگشت‌ناپذیر است

این بار هم همان‌هایی که سال گذشته به محمد باقر قالیباف رای دادند (احمد دنیا مالی، الهه راستگو، عباس جدیدی و حسین رضازاده) نگذاشتند تا ریاست مسجدجامعی تداوم یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: سرانجام ساعت یازده وسی دقیقه امروز سه شنبه یازدهم شهریور، در ساختمان بهشت، انتخابات هیات رییسه و رییس دومین سالِ چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، برگزار شد و این بار «مهدی چمران» با 18 رای _ در برابر 13 رای_ بر «احمد مسجد جامعی» فائق آمد. این بار هم همان‌هایی که سال گذشته به محمد باقر قالیباف رای دادند (احمد دنیا مالی، الهه راستگو، عباس جدیدی و حسین رضازاده) نگذاشتند تا ریاست مسجدجامعی تداوم یابد.

«افشین علاء» عضو علی البدل شورای شهر در گفت‌وگو با «آفتاب» اشاره کرد که پیش‌بینی این شکست را می‌کرده است: «دلیل این اتفاق آن است که قبل از انتخابات شوراها، اصلاح‌طلبان در تبلیغات خود ضعف داشتند و انسجام لازم را نداشتند. در همگونی چهره‌ها باهم، در مراعات‌شان نسبت به افراد لیست بی‌مِهری و بی دقتی صورت گرفت. جدا از آنکه در زمان انتخابات، بسیاری از آرای بنده را به خاطر آنکه در برگه اخذ رای «افشین اعلاء» نوشته بودند، باطل کردند و شکایت هم به وزارت کشور به نتیجه ای نرسید و رسیدگی نشد اما در یک سال گذشته حتی یک بار نه از سوی آقای مسجدجامعی و نه از سوی اصلاح‌طلبان هم دعوتی صورت نگرفت در صورتی که اعضای علی البدل هم به نیاتی وارد انتخابات و شورا شده بودند. هرچند نمی خواهم انتقاد شخصی بکنم. در قضیه خانم راستگو، با نحوه برخورد تند و بعضا زننده برخی اعضای جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر شورا مخالف بودم. چرا که همیشه یکی از شعارهای اصلاح طلبان در عرصه سیاسی، مراعات و مدارا کردن و مجال دادن به دیگران برای آزاد فکر کردن بود که حد نهایی این تفکر را در آقای خاتمی می بینیم. از سوی دیگر در این یک سال هیچ گزارش و بازخوردی از سوی اصلاح طلبان شورا درباره فعالیت شان، منعکس و منتشر نشد. درباره انتخاب شهردار هم، سال گذشته بهتر بود اصلاح طلبان شورا و در راس آنها آقای مسجد جامعی وارد رقابت با قالیباف نمی شدند. البته آقای قالیباف هم در بحث مدیریت شهری اشتباهات داشت که مدیریت فرهنگسراها یکی از آنها بود که من هم بر آن نقد جدی داشتم. اما همین نوعِ مواجهه به ضرر ایشان شد.»

 وی در ادامه به وجوه فرهنگیِ شخصیت مسجدجامعی پرداخت و بیان کرد: «ایشان پیش از آنکه رییس شورا باشد، چهره فرهنگی است که این پُست برایشان نه تنها مغتنم نیست بلکه کفایت‌شان را هم نمی‌کند. ایشان تا پیش از ریاست شورا هم منشا خیر بودند ولی باید قبول کرد که اشتباهاتی هم داشتند که یکی از آنها، کافی نبودن بازوهای مشورتی‌شان بود و اینکه در یک سال گذشته، کمترین ارتباط و مشورت را با همفکران خود داشتند. با وجود آنکه آقای مسجدجامعی دیانت و اخلاق انسانی و وسعت معلومات شان بر کسی پوشیده نیست اما بهتر بود فراجناحی عمل کرده و رودروی اصولگرایان قرار نگیرند. اما تا کِی باید رای خود را مبتنی بر ورزشکاران و خواننده‌ها قرار دهیم. همین تکیه کردن است که لطمه زد و نشانه آن را در انتخابات امروز شاهد بودیم. آقای مسجدجامعی حتی زمانی که رییس شورا نبودند منشا خدمات بودند و ملجا و مامن بسیاری از مردم که این به اتوریته افراد بر می‌گردد. ببینید اکنون که آیت‌الله هاشمی  رفسنجانی با اینکه برای انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت‌شان کردند، اما هر روز گروهی از مردن به دیدارشان می‌روند. من آینده اصلاح‌طلبان را با توجه به دولت جدید و سیر گرایش افکارعمومی جامعه به اصلاح‌اطلبان برگشت ناپذیر است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
7
37
آقاي دنيامالي و خانم راستگو با راي اصلاح‌طلبان وارد شورا شدند ولي ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین