کد خبر: ۲۶۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

جنتی: اعتلای فرهنگی جامعه در گرو تضارب آرا محقق می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشد و توسعه فرهنگی کشور در گرو تضارب آرا و تبادل نظر بین اصحاب فکر و اندیشه محقق می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ˈعلی جنتیˈ پنجشنبه شب در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان قزوین افزود: امیدواریم شرایط در این دوره بگونه ای فراهم شود که تمام نویسندگان اعم از مولفان کتاب، روزنامه نگاران و سایر صاحبان قلم در فضایی آزاد و با سلیقه های مختلف بتوانند افکار و اندیشه های خود را بیان کنند زیرا عمیقا معتقدیم رشد و اعتلای فرهنگی جامعه در سایه تضارب آرای اصحاب فکر و اندیشه رخ می دهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد عناوین کتاب های چاپ شده در این دوره در مقایسه با سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: در عرصه مطبوعات نیز دولت از کسانی که در خواست انتشار نشریه،فصل نامه و بویژه نشریات علمی و دانشگاهی را دارند، حمایت های لازم را به عمل می آورد تا آنها بتوانند افکار خود را از طریق انتشار این نشریات عرضه کنند.

جنتی ادامه داد:در عرصه هنری نیز تلاش داریم تا با کمک به اساتید این بخش، آموزش در رشته های مختلف از جمله خطاطی و نگارگری را افزایش دهیم.

این عضو کابینه تدبیر و امید، اهتمام در گسترش فرهنگ دینی و فعالیت های قرآنی را از دیگر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: حمایت از قاریان و حافظان قرآن، کمک به رشد مجامع قرآنی و تقویت روح تدبر در قرآن جزو مسایلی است که این وزارتخانه برآنها اهتمام و تاکید جدی دارد.

جنتی، یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری را افزایش تعداد حافظان قران در کشور دانست و با بیان اینکه ایشان فرموده اند در کشوری با جمعیت 70میلیونی حداقل ده میلیون حافظ قرآن باید وجود داشته باشد، افزود: در همین زمینه تمام دستگاه های مربوطه مانند اوقاف و امور خیریه،آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تلاش هستند تا به این هدف مهم دست یابیم.

وی با اشاره به اشراف کامل مقام معظم رهبری به مسایل فرهنگی و هنری کشور، گفت:در بین جامعه روحانیت حوزه های علمیه و حتی در بین مراجع کسی را نمی توان سراغ گرفت که به اندازه ایشان به کتاب و مسایل فرهنگی آشنایی داشته باشد.

جنتی افزود: رهبر معظم انقلاب در طول این سال ها همواره در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر نکات ارزشمند و حایز اهمیتی را یادآوری کرده اند که تلاش ما توجه جدی به این نکات و تحقق ساختن آنها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه بر امور فرهنگی در مساجد را نیز مورد توجه این وزارتخانه دانست و خاطرنشان کرد: در براساس قانون چهارم و پنجم توسعه در خصوص کانون های فرهنگی مساجد وظایفی بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده است که به انجام آنها پایبندیم.

وی، راه اندازی کانون های فرهنگی در مساجد را لازم دانست و با بیان اینکه معتقدیم مسجد تنها محل عبادت نیست وبرای رشد فرهنگ و هنر جامعه نیز می توان از آن بهره مند شد، اظهار کرد: هم اکنون از بین 70هزار مسجد در کشور 18هزار و 500 مسجد دارای کانون های مساجد هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نام گذاری شعار سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، با بیان اینکه در این سال فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر وظیفه حساس تری نسبت به سالهای پیش بردوش دارند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ و هنر وظیفه دارد تلاش بیشتری در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و آگاهی بخشی و رشد ارزش های اخلاقی انجام دهد.

جنتی در پایان با اشاره به سفر خود به قزوین، از این استان بعنوان دیاری با سابقه چندهزارساله و خاستگاه بزرگان علم و فرهنگ و آگاهی و نویسندگان و شعرای بزرگ یاد کرد و گفت: کم تر نقطه ای به وسعت و جمعیت قزوین در کشور وجود دارد که دارای آثار و مفاخر بسیار فراوان و برجسته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین