کد خبر: ۲۷۷۶۶۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
عوامفریبی و خیالات احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت

چرا احمدی‌نژاد توبه و از مردم عذرخواهی نمی‌کند؟

نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه توبه و اعتراف هرکس و هر گروهی از اشتباهاتش، حرکت مثبت و ارزنده‌ای است، به خبرنگار «آفتاب» گفت: این موضوع موجب می‌شود تا دیگرانی هم که دچار اشتباه در تصمیم‌گیری‌های کلان شده‌اند، اعتراف و از مردم عذرخواهی کنند.چنین مسائلی باید با شفافیت و توضیحاتی صورت بگیرد که چرا فلانی را از گروهمان اخراج کردیم؟ چرا که در کشور نباید هیچ اقدامی را بدون دلیل پذیرفت و این مساله هنوز برای ما جا نیفتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: دکتر جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس، درباره اخراج محمود احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران گفت: اینگونه نمی‌شود که گروه یا حزبی که با حمایت از یک نفر موجب ایجاد مشکلات فراوان برای کشور شده‌اند اکنون می‌خواهند با اخراج کردن، ساقط کردن و یا نپذیرفتن آن یک نفر، خودشان را از تخلفات و مشکلاتی که بانی آن هستند تبرئه کنند.
 
به گزارش آفتاب، لغو عضویت محمود از احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده‌ی این موضوع بود که رئیس دولت نهم و دهم، نزد هم‌فکران و کسانی که به گفته ابوالقاسم رئوفیان، «وی را بزرگ و وارد عرصه سیاست و از او در مقابل آقای هاشمی حمایت کردند و او را به قدرت رساندند» فاقد اعتبار است. حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران، روز شنبه در نشست خبری خود در خصوص رابطه احمدی‌نژاد با جمعیت ایثار گران گفت: «به علت فوت مرحوم ابوترابی بزرگ و ایجاد مشکلاتی برای یک یا دو نفر از اعضای جمعیت، باید براساس اساسنامه جایگزین صورت می‌گرفت، بنابراین آقای احمدی‌نژاد عضو جمعیت ایثارگران و هیئت موسس شد؛ در مراحل بعدی زمانی که آقای احمدی‌نژاد مسئولیت اجرایی پیدا کرد و با سیاست‌ها و مرام نامه جمعیت ایثارگرایان زاویه گرفت، عضویت وی تعلیق و سپس لغو شد و مدت‌ها است که جمعیت ایثارگرایان رابطه‌ای با آقای احمدی‌نژاد ندارد.»

با وجود اینکه حامیان احمدی‌نژاد روزبه‌روز از تعدادشان کم می‌شود و حتی در میان هم‌فکرانش هم اعتباری ندارد، اما هنوز سودای بازگشت به عرصه سیاست و قدرت در سر دارد.

در همین راستا دکتر جلال جلالی زاده، نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه تهران، با بیان اینکه توبه و اعتراف هرکس و هر گروهی از اشتباهاتش، حرکت مثبت و ارزنده‌ای است، به خبرنگار «آفتاب» گفت: این موضوع موجب می‌شود تا دیگرانی هم که دچار اشتباه در تصمیم‌گیری‌های کلان شده‌اند، اعتراف و از مردم عذرخواهی کنند. چنین مسائلی باید با شفافیت و توضیحاتی صورت بگیرد که چرا فلانی را از گروهمان اخراج کردیم؟ چرا که در کشور نباید هیچ اقدامی را بدون دلیل پذیرفت و این مساله هنوز برای ما جا نیفتاده است.

جلالی‌زاده اضافه کرد: عدم حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد کار اخلاقی نیست به این دلیل که تا زمانی که ایشان در راس امور و قدرت بود همه به هر شکلی از او طرفداری می‌کردند و حالا که می‌بینند احمدی‌نژاد فاقد پایگاه اجتماعی است از او اعلام برائت می‌کنند. علت اخلاقی‌نبودن کار آن‌ها این است که احمدی‌نژاد به تنهایی در ایجاد این مشکلات عظیم در کشور نقش نداشته و دوستان سابقش هم دربه وجود آمدن چنین شرایطی دست داشته اند.

وی در ادامه درخصوص بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست با وجود اعلام برائت طیف عظیمی از اصولگرایان از او، افزود: آقای احمدی‌نژاد با گفتن صحبت‌هایی از قبیل شدت‌یافتن توطئه علیه رهبری و غیره می‌خواهد تنهایی خودش را توجیه کند. هر‌کسی که در انتخابات‌های مختلف شرکت می‌کند، به هیچ‌وجه قصد مخالفت و براندازی نظام و رهبری را ندارد و بیان این نوع حرف‌ها بیشتر فرافکنی و عوام‌فریبی است. این حرف‌های آقای احمدی‌نژاد کهنه شده و بهتر است بیاید و بگوید چرا امروز مراکز اشتغال جوانان تعطیل شده‌اند و کارگر و کارمند نمی‌توانند زندگی‌شان را بچرخانند هر وقت توانست پاسخی قانع‌کننده برای مشکلات هشت سال ریاست جمهوری‌اش بدهد آن وقت از بازگشت به وادی سیاست و قدرت حرف بزند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش تاکید کرد:  احمدی‌نژاد به هیچ‌وجه نمی‌تواند مانند سابق با شعار‌هایش مردم را به تله بیندازد چراکه دورانش به پایان رسیده است و بهتر است برای مشکلاتی که در کشور ایجاد کرده توبه کند. آنچه که مهم است این است که مردم مقداری اندیشه کنند و وضعیت فعلی خود را با هشت گذشته مقایسه کنند در آنصورت هرگز راضی نمی‌شوند با دستان خودشان به کسی رای دهند که عامل همه‌ی این گرفتاری‌ها بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
26
204
اولا در اين كشور چه كسي تا كنون عذر خواهي كرده كه ايشان دوميش باشد ، دوما آيا بهتر نيست خود را زير اين سخنان مخفي نكنيم ؟؟
ایرانی
|
-
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
91
46
شما هم بیکار هستین
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
346
89
مطمئنید فقط احمدی نژاد باید عذر خواهی کنه؟
...سه عامل فتنه...موسوی-کروبی و خاتمی
khakhs
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
243
78
اوني كه بايد توبه كنه شماها هستيد كه با دروغ پردازي تهمت و ثروت هاي باد آورده به مملكت خيانت مي كنيد.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
29
162
... را چه به توبه !!!..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
63
322
توبه چه فایده ای دارد؟ احمدی نژد باید محاکمه واقعی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
60
298
بعد اتفاقات سال 88 بنده فهمیدم که میر حسین موسوی پاک ... بوده است واحمدی نژاد پرمدعا بر عکس
حمید
|
Germany
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
28
224
خودم کردم که لعنت بر خودم باد!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
10
0
درود خدا بر احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
جناب محمد با شما مخالفم البته اگه چشم دیدن واقعیتها رو داشته باشید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین