کد خبر: ۲۷۹۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸

یونسی: ایران اقدامات بزرگی برای تقریب مذاهب انجام داده است

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: جمهوری اسلامی ایران در میدان عمل اقدامات مهمی برای تقریب مذاهب انجام داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی جمعه شب در آیین اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد،افزود: تصویب قانون شوراها یکی از این اقدامات است که همه اهل سنت را بر اداره شهر خود مسلط کرد.

وی با اشاره به تشکیل شوراهای حل اختلاف گفت: تشکیل این شورا به معنای آن است که هزاران نفر از شخصیت های اهل سنت در اداره قضایی خود وارد شدند و البته اقدامات عملی فراوانی انجام شده است. 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی مذهبی تصریح کرد: هیچ مسئولیتی برای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام مهمتر از وحدت نیست چرا که امنیت بدون وحدت ملی دینی و امت امکانپذیر نیست. 

وی وحدت و امنیت را دغدغه همه اسلام دوستان، ایران دوستان و انقلابیون ذکر و اضافه کرد: چهار نظریه درباره وحدت وجود دارد که یکی از این نظریه ها به طور صریح و شفاف مخالف وحدت است. 

یونسی گفت: گروه دوم موافق وحدت هستند اما موافقت آنها تاکتیکی است. این گروه هم در بین اهل سنت و شیعیان وجود دارند. 

این گروه وحدت را قبول ندارند اما از باب ناچاری، تاکتیکی و اضطرار وحدت را پذیرفته اند. 

وی توضیح داد: این دسته وقتی شرایط سخت باشد دم از وحدت می زنند اما وقتی اوضاع به نفعشان تغییر کند زیر همه چیز خواهند زد. 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی استراتژی این گروه را منافقانه و به ضرر اسلام دانست و توضیح داد: ضرر این گروه کمتر از گروه اول نیست. 

یونسی گروه سوم را کسانی دانست که وحدت را به عنوان استراتژی قبول دارند و گفت: آنها برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام وحدت را بر قول و عمل وظیفه می دانند که این نظریه برگرفته از نظر امام راحل ، رهبر معظم انقلاب و همه مصلحان جان است که وحدت را عامل نجات اسلام و مسلمانان می دانند. 

وی نظریه گروه چهارم را این گونه تعریف کرد: این گروه ایده آل و معتقد است اگر دشمن هم نباشد باید متحد باشیم و وحدت را هدف می داند، این نظر ایده آل و صحیح بوده که برگرفته از آیات قرآنی می باشد اما آنچه عملی و درست است این است که وحدت را به عنوان استراتژی انتخاب کنیم. 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ، علما سوء ، و حاکمان و دولت ها را دو مانع بزرگ برای وحدت دانست و اظهار کرد: جهان اسلام اکنون از هر سو گرفتار این دو گروه است؛ علمای سویی که مردم را به تفرقه، دشمنی، تکفیر و اختلاف دعوت می کنند و دولتمردان و سیاستمدارانی که امت اسلامی را گرفتار جنگ داخلی و آدم کشی کردند. 

یونسی با تاکید بر این که جهان اسلام امروز بشدت نیاز به شجاعت در فتوا و عمل دارد، تصریح کرد: شجاعت در فتوا متعلق به علما است؛ آنها باید بگویند اهانت به مقدسات هر مذهبی حرام است، فتوا دهند که تحقیر مسلمانان از هر مذهب، ریختن خون آنان به هر دلیل حرام است. 

وی خطاب به حاضرین کنفرانس وحدت اسلامی ادامه داد: علما باید با شجاعت سخن گویند، فتوا و بیانیه دهند. 

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه گاهی متاسفانه در یک مسجد دو نماز شیعه و سنی برگزار می شود، آن را اهانت به اسلام دانست و گفت: نماز دوم باطل است. 

یونسی ادامه داد: هرجا که مسجدی هست و هرکسی که هستیم نباید بپرسیم امام جماعت کیست بلکه باید به او اقتدا کنیم. ما از این که مساجد آباد و بسیار است باید خوشحال باشیم.

وی اظهار کرد: فرقه گرایی، تفرقه انگیزی از طرف مردم نیست و مردم با هم مشکل ندارند، هرچه هست از سوی علمای سوء است و جنگ میدان و دعواها نیز به سیاستمداران تعلق دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین