کد خبر: ۲۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۳:۳۵

آغاز غنی سازی در نطنز پیش از اجلاس بعدی شورای حکام

آفتاب‌‌نیوز : عليرضا اكبري گفت: جمهوري اسلامي براي تحقق فرآيند غني‌سازي بايستي گام‌هاي بعدي را تا قبل از برگزاري اجلاس آينده شوراي حكام، انجام دهد بدين معنا كه فرآيند غني سازي در نطنز را آغاز كند و در غير اين صورت يك گام عقب خواهد افتاد، لذا آغاز غني سازي در نطنز يك ضرورت است و بايد تمامي ابزارهاي لازم در حوزه ديپلماسي، سياست داخلي و همچنين مسائل اقتصادي در اين فرآيند به كار گرفته شود. 

وي نتيجه اجلاس اخير شوراي حكام را مثبت ارزيابي كرد و افزود: نتيجه‌اي كه در اجلاس شوراي حكام حاصل شد، نتيجه قابل توجيهي بود بدين معنا كه بسياري از كارشناسان تا قبل از برگزاري اجلاس شوراي حكام، با اطمينان از ارجاع پرونده به شوراي امنيت سازمان ملل اظهارنظر مي‌كردند. 

وي اين اجلاس را فرصتي مناسب براي اقدامات بعدي ايران دانست و اضافه كرد: جمهوري اسلامي براي اجرايي و عملياتي كردن اقدامات خود بايد اجماع در داخل و اقناع بين‌المللي را تا قبل از برگزاري اجلاس شوراي حكام، انجام دهد. 

وي در خصوص غني‌سازي در خارج از خاك ايران نيز گفت: هر گونه پيشنهادي كه چرخه سوخت و تكنولوژي را از خاك ايران خارج كند، ضرر به منافع ملي ما تعريف مي‌شود بنابراين چنين پيشنهادي اصلاً نبايد شنيده شود كه بخواهد در مورد آن تصميم‌گيري يا پذيرشي صورت گيرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین