کد خبر: ۲۹۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹

غذای آلوده عامل مرگ و میر 2 میلیون نفر در جهان

براساس آمار‌های موجود سالانه، مصرف غذای آلوده بسبب بروز بیش از 200 نوع بیماری و مرگ‌‌ و میر 2 میلیون نفر در جهان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی میری، مهندس صنایع غذایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت:با توجه به اهمیت سلامت در زندگی آمار جامعه نقشی که غذای سالم می‌تواند در سلامت افراد جامعه داشته باشد، شعار بهداشتی سال با عنوان اهمیت غذا از مزرعه تا سفره انتخاب شده است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود در جهان سالانه مصرف غذای آلوده سبب بروز بیش از 200 نوع بیماری و مرگ‌ومیر 2 میلیون نفر در جهان می‌شوند.

وی ادامه داد: ایمنی غذا یعنی دسترسی افراد یک جامعه به غذای کاملا سالم و عاری از هرگونه آلودگی شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی است.غذا نه تنها باید دارای مقادیر کافی از انرژی و مواد مغذی بوده بلکه باید عاری از مواد مضر، باقی مانده‌ سموم و دفع آفات و آلودگی‌های بیولوژیک باشد.

میری گفت: بررسی‌های اخیر بیانگر آن است که به موازات توسعه تکنولوژی، مصرف آفت‌کشها، آنتی بیوتیک، افزودنی‌ها و هورمون‌ها در تولید مواد غذایی رشد چشم‌گیری داشته است، که این امر اثرات سوء انکار ناپذیری بر سلامت انسان‌ها از جمله بروز انواع ناهنجاری‌های مادرزادی و سرطان‌ها به ویژه در کودکان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امید آن می‌رود با برنامه ریزی مدرن و کارآمد مسئولین و همچنین ارتقاء سطح آگاهی کشاورزان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان به عنوان عوامل مهم و تاثیرگذار در حفظ ایمنی غذا بتوان در آینده نه چندان دور شاهد ارتقاء شاخص سطح سلامت در جامعه باشیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین