کد خبر: ۲۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۳
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی:

درباره طرح روسیه بزرگنمایی شده است

آفتاب‌‌نیوز : محمد سلامتي، افزود: در رسانه‌ها مطرح بود كه بين بوش و پوتين توافقي براي ارايه طرحي براساس آنچه در رسانه‌ها مطرح است صورت گرفته، اما چون تاكنون چنين طرحي به طور مدون به ايران ارايه نشده است نمي‌توان روي آن تمركز كرد.

وي با تاكيد بر دستيابي ايران به تكنولوژي صلح‌آميز هسته‌اي تصریح کرد‌:‌ اين امكان بايد مثل همه‌ كشورهاي ديگر براي ايران فراهم شود. لذا هر طرحي كه ما را در اين مسير ياري كند قابل بررسي است. در عين حال زماني مي‌توان بر روي اين مسئله بحث كرد كه به طور مدون و رسمي به ايران ارايه شود.

سلامتی افزود: ‌چنين رفتارهايي از سوي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي ناشي از ايجاد يك نوع بي‌اعتمادي نسبت به ايران در سطح دنياست. آمريكا در هر حال به دنبال منافع ملي خود است. اين دولتمردان ايران هستند كه بايد با توجه به منابع ملي و عرف بين‌الملل مذاكرات و ديپلماسي را براي رسيدن به اهداف خود پيگيري كنند.

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: ارايه چنين طرحي خارج از چارچوب عرف بين‌الملل، مقررات آژانس است.

وی ابراز داشت: براي جلوگيري از ايجاد جبهه‌هاي جديد عليه ايران به ويژه از موضوع فن‌آوري هسته‌اي بايد يك سياست و ديپلماسي فعال در سطح منطقه و بين‌الملل را دنبال كنيم. اين امكان براي ايران وجود دارد كه بر اساس نفوذ خاصش در ميان مردم منطقه، موقعيت ژئوپليتيك و ژئواستراتژيك به اهداف خود برسد؛ بنابراين در اين مسير مي‌توان اميدوار بود مذاكراتي همه جانبه كه منافع ملي كشور و اهداف ايران در دست‌يابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي را دنبال مي‌كند صورت گيرد؛ قطعا مذاكرات بهترين و مفيدترين راه‌حل براي رسيدن به اين منافع است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین