کد خبر: ۲۹۸۰۹۸
تعداد نظرات: ۲۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
چه بانک‌هایی وام مسکن می‌دهند؟

جزئیات وام 80میلیونی مسکن/ شرایط دریافت وام

سرانجام بعد از طرح و بررسی پیشنهادات برای افزایش سقف وام مسکن، شورای پول و اعتبار با دو طرح راه اندازی صندوق پس انداز مسکن همچنین افزایش وام خرید تا حداکثر 60 میلیون تومان موافقت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
همانطور که مقامات بانک مرکزی وعده داده بودند جلسه روز گذشته -سه شنبه- شورای پول و اعتبار به تعیین تکلیف وام مسکن اختصاص یافت و در نهایت وام مسکن بعد از سال 1392 تاکنون تغییر کرد که این دومین افزایش وام مسکن در دولت یازدهم است.اما با تصمیم گیری اخیر شورای پول و اعتبار در مورد طرح های مورد بررسی بانک مرکزی، دو طرح جداگانه مصوب شد.

به گزارش آفتاب، خبرگزاری ایسنا در همین‌باره نوشته است: طرح اول مربوط به راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن است؛ همان طرحی که در تابستان سال گذشته از سوی وزارت راه شهرسازی به بانک مرکزی پیشنهاد و بعد از موافقت اولیه این بانک، در قالب نامه ای مشترک از سوی رییس کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی به رییس جمهور اعلام و در خواست تامین بخشی از منابع آن مطرح شد.

با تمام شرایطی که بانک مرکزی برای عملی شدن پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گذاشته بود، به نظر می رسد که شروط محقق شده و شورای پول و اعتبار با این طرح موافقت کرده است در عین حال که آنچه شورا در این رابطه مصوب کرده تفاوت چندانی با همان طرح اولیه پیشنهادی ندارد.

بر این اساس صندوق پس انداز مسکن به عموم جامعه تعلق نداشته و مربوط به خانه اولی ها به عبارتی افرادی که برای اولین بار نسبت به خرید خانه اقدام می کنند اختصاص دارد، که البته پیش تر اعلام شده بود که اولویت با زوجین و احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده خواهد بود.

برای دریافت تسهیلات از طریق صندوق پس انداز مسکن همانطور که از نام طرح پیداست، متقاضیان واجد شرایط می توانند از محل سپرده‌گذاری در این صندوق و دوره انتظار حداقل یک ساله تسهیلات دریافت کنند.

سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل صندوق پس انداز مسکن نیز در سه بخش تقسیم می شود؛ در شهر تهران تا سقف 80 میلیون تومان، شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت تا 60 میلیون تومان و در سایر مناطق شهری حداکثر تا 40 میلیون تومان خواهد بود.

اما از مهمترین بخش های وام مسکن سود و زمان باز پرداخت آن است که شورای پول و اعتبار در این رابطه دوره بازپرداخت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی ها را حداکثر 12 سال و با سود 14 درصد تعیین کرده است.

در حالی یکی از شروط اصلی بانک مرکزی برای راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن و به عبارتی بزرگترین مانع برای این طرح تامین مالی آن و عدم ورود بانک مسکن به منابع بانک مرکزی بود که بانک مسکن موظف شده تا در پذیرش سپرده‌گذاران و اعطای تسهیلات تعادل منابع و مصارف حساب خود را رعایت کند تا دچار کسری نشود.

اگر چه جزئیات بیشتری از نحوه راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن منتشر نشده و طبق نظر شورای پول و اعتبار، دستورالعمل اجرایی این مصوبه و نحوه تسهیم منابع در میان مناطق شهری توسط بانک مسکن تهیه و به تصویب بانک مرکزی خواهد رسید اما پیش تر و قبل از تصویب این پیشنهاد بت شکن-مدیر عامل بانک مسکن- نکاتی در این مورد عنوان کرده بود.

وی با پیش بینی اینکه با راه اندازی صندوق پس انداز مسکن بتوان 50 درصد هزینه خرید مسکن برای قشر متوسط جامعه تامین کرد اعلام کرده بود که باید مسکن خریداری شده با توجه به الگوی مصرف مورد تایید بوده،کمتر از سه سال عمر داشته، کمتر از 75 متر نباشد و از لحاظ مصرف انرژی در سطح استانداردی قرار گیرد. در عین حال که تسهیلات پرداختی برای بازپرداخت مشتری را دچار مشکل نکرده و اقساط کمتر از یک میلیون تومان باشد.

وام مسکن از 35 به 60 میلیون تومان رسید

شورای پول و اعتبار نه تنها طرح صندوق پس انداز مسکن را در جلسه مسکنی خود تعیین تکلیف کرد، پیشنهاد بانک مسکن برای افزایش سقف خرید خانه را نیز بررسی و تصویب کرد. در حالی از دی ماه سال 1392 تاکنون وام خرید مسکن افزایش نداشت و در 35 میلیون تومان باقی مانده بود که با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار سقف این وام هم تا 60 میلیون تومان افزایش یافت.

این در حالی است که امکان اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن در سه بخش تعیین شده است به گونه ای که این وام به ازای هر واحد مسکونی در شهر تهران تا 60 میلیون تومان، شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری تا 40 میلیون تومان افزایش یافته است. البته میزان مشخصی برای سود و دوره بازپرداخت وام خرید و ساخت مسکن تا سقف 60 میلیون تومان تعیین نشده و نرخ سود این تسهیلات براساس مصوبات شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود. در عین حال که اعطای تسهیلات ساخت با رعایت سقف مشارکت مدنی بانک‌ها (حداکثر80 درصد) خواهد بود.

چه بانک‌هایی وام مسکن می‌دهند؟

اما نکته قابل تامل دیگر این است که با مصوبه شورای پول و اعتبار ضمن لغو ممنوعیت اعطای تسهیلات خرید مسکن توسط بانک‌ها (لغو ماده 12 مجموعه سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی مصوب دی‌ماه 1390)، امکان اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن توسط کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی از محل منابع خود فراهم شده است؛ به عبارتی دیگر در این مورد دیگر بانک مسکن تنها بانک ارائه کننده تسهیلات خرید و ساخت مسکن نیست.

به گزارش آفتاب، این در حالی است که غلامرضا سلامی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: هیچ بانکی به جز بانک مسکن ملزم به پرداخت این تسهیلات نیست و تنها بانک مسکن با نرخ 14 درصد این تسهیلات را ارائه می‌کند. 

سلامی با بیان اینکه برای بانک‌های دیگر الزامی در تعیین نرخ سود نیست گفت: سایر بانک‌ها در صورت تمایل این وام را با نرخ‌های متعارف و مصوب شورای پول و اعتبار ارائه می‌دهند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متقاضیان واجد شرایط گفت: تنها شرط برای اخذ این وام این است که متقاضی خانه اولی باشد و وام‌های 80 میلیونی، 60 میلیونی و 40 میلیون تومانی شامل مجردها هم می‌شود. همچنین کسانی که سابقه دریافت وام خرید مسکن از بانک مسکن را داشته باشند از لیست اولویت ها خط می خورند.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال افزایش قیمت مسکن با افزایش وام خرید وجود دارد گفت: ممکن است در طول یک سال سپرده‌گذاری متقاضیان قیمت مسکن افزایش یابد بنابراین به متقاضیان توصیه می‌کنیم همزمان با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری برای دریافت وام نسبت به پیش‌خرید مسکن اقدام کنند که خوشبختانه قانون پیش خرید مسکن هم چندی پیش به تصویب رسید.

سلامی با تاکید بر اینکه افزایش وام خرید نمی‌تواند به تنهایی عامل افزایش قیمت مسکن شود افزود: این وام‌های 80 میلیون تومانی و 60 میلیون تومانی به تنهایی به افزایش قیمت دامن نمی‌زند اما در زمان رونق مسکن افزایش قیمت سرعت بالایی دارد و در این صورت وام 80 میلیون تومانی اثربخشی خود را از دست می دهد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کافی است در طول مدت یک سال سپرده‌گذاری متقاضیان قیمت مسکن 20 درصد افزایش یابد در این صورت اثر این وام خنثی می‌شود بنابراین بهترین راهکار این است که متقاضایان همزمان با سپرده‌گذاری برای دریافت وام قرارداد پیش‌خرید منعقد کنند که در این صورت می‌توانند مسکن مورد نظر را با قیمت روز خریداری کنند و به صورت اقساطی و به کمک وام مسکن هزینه آن را بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برای کنترل این موضوع که عده‌ای برای دریافت وام 80 میلیون تومانی مالکیت خانه خود را به غیر منتقل می‌کنند چه راهکاری اندیشیده‌ است گفت: یکی از دلایل انتشار اوراق سپرده مسکن برای جلوگیری از این منظور بوده و به جای اینکه مالک خانه خود را به فرد دیگری منتقل کند می‌توانست امتیاز وام خرید مسکن را بخرد و در سیستم قبلی طبق مقررات بانک مسکن لزومی نداشت که پس‌انداز، وام به اسم متقاضی باشد اما در سیستم جدید برای این دست از سوءاستفاده‌ها تدابیری انجام شده است و از سوی دیگر متقاضیان می‌توانند امتیاز وام خود را در بورس بفروشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فروش حق امتیاز وام مسکن منوط به عدم افزایش قیمت امتیاز این وام است.

سلامی با بیان اینکه بهتر بود این وام در ابتدا به طرف عرضه تزریق شود گفت: در حال حاضر افزایش وام خرید مسکن تنها طرف تقاضا را شاهد می‌شود اما در کشورهای دیگر اینگونه است که وام خرید مسکن را به طرف عرضه ارتباط می‌دهند و در این صورت قیمت مسکن از همان ابتدای شروع پروسه ثابت می‌ماند.

وی افزود: بهترین راهکاری این است که مثلثی بین سازندگان، متقاضیان و بانک‌ها در پروسه اعطای وام ایجاد شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در  کشورهای خارجی بانک‌ها چیزی حدود 90 درصد هزینه خرید یک ملک را به متقاضیان وام می‌دهند گفت: پیش از تصویب این وام زوج‌ها می‌توانستند تا 50 میلیون تومان وام خرید مسکن دریافت کنند که اثربخشی بسیار کمی در خرید مسکن داشت.

سلامی در پاسخ به این سوال که سقف 80 میلیون تومان تا چه میزان می‌تواند در خرید مسکن اثربخشی داشته باشد گفت: چندین سال بود که سقف وام خرید مسکن ثابت مانده بود و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش همین مقدار وام خرید مسکن هم دو سال به طور مداوم در تلاش بود و این وام‌ها می‌تواند در بخش پیش‌خرید موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱۲
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
30
113
من که الان 4ساله مستاجرم و خیلی دوست دارم صاحبخانه بشم ولی با این شرایط تا بخوام وام بگیرم و خودم رو تا دوازده سال بدهکار دولت کنم قیمت خونه سه برابر میشه ترجیح میدم همون مستاجر بمونم .
پاسخ ها
ای دادو بیداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
بخدا قسم من هيجده ساله مستاجرم. اندزه قبري توي اين مملكت زمين ندارم. نميدونم كجاه فرياااااااااااااااد بزنم. به كي بگم. دختر دم بخت دارم . كي ميخوام تواين مملكت صاحب خونه بشم. ؟ عدالت كجاه رفته؟ وجدان مرده؟ ايمان نيست؟ شرافت رخت بربسته؟ هركي سالم زندگي كنه بايد بسوزه؟ هركي دزدي نكرد بايد فقيربمونه؟
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
اشتباه نکنید.وام یه نرخه ثابته و تا چند ال دیگه در برابر حقوق مبلغش کمه ولی صاحب خونه هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اقساط این وام از کل حقوق من بیبشتره
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
6
100
هیچ تاثیری بر افزایش قیمتها نخواهد داشت . تنها قشر متوسط جامعه که توان پرداخت اقساط بالای یک میلیون تومان را دارند میتوانند خانه بخرند .
پاسخ ها
آرمان
| United States of America |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
این ماییم که شرایط زندگی رو برای خودمون سخت میکنیم.اگه به دنبال خوشبختی میگردی هنوز دیر نشده... پیشنهاد میکنم صحبت های دکتر شاهین فرهنگ راجع به انسان موفق (تکنیک های موفقیت) رو دانلود کنی و حتما گوش بدی... مطمئنم راه خوشبخت شدنتو میبینی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
8
21
ایا وام صندوق پس انداز بانک مسکن هم افزایش یافته؟
معلم ناامید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
2
71
این وام ها اگر پرداخت هم بشود ، شاید اقشار متوسط بتوانند از عهده پیچ وخم اداری ، ضمانت و سرمایه اولیه اش برآیند ،هیچ نفعی به حال مردم محروم و کم درامد ندارد ، جر آه و تأسف!!!!!!!!!!
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
2
79
براستی اگه کسی قراره که یک میلیون تومن قسط خونه بده حتما باید دو میلیون هم براش بابت خرج زندگی داشته باشه و کسی که سه میلیون درامد داره دیگه خانه اولی نیست چون دریافتی یه کارمندیک تا یک و نیم میلیون تومنه حالا سوال اینه که با چه پولی زندگی کنه ؟؟؟؟؟ احتمالا یه سپرده گذاری هم باید بابت دخل و خرج خونه تو بانک مسکن باید داشته باشیم!!!!!!!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
3
83
مشکل الان مقدار وام نیست مشکل عدم توانایی پرداخت وام هست وقتی درامد یک میلیون تومن و قسط وام 500الی 600 تومن هست میشه وام گرفت و پرداخت کرد من میگم اینا صورت مسئله رو اشتباه فهمیدن درامد ما باشما فرق داره نمیتونیم همچین قسطی رو بدیم
امير صفا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
4
54
سىوال من اينكه براي دريافت وام ٨٠ ميليوني حتما بايد خانه نوساز باشد . ،؟ اگر ١٥ يا ١٦ ساله باشه چي ؟ بالاخره هر خانه اي يه قيمتي داره چي فرقي مي كنه نوساز يا قديمي ؟ كه اونم ميره تو رهن بانك ....!!!!
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
8
26
آیا من که قبلا برای مسکن مهر آنهم در شهرستان اقدام کردم راهی برای گرفتن این وام در تهران وجود داره واگر نداره همسرم میتونه این وام رو با چه شرایطی دریافت کنه ؟







ا
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
1
67
من که حقوق ماهیانه 1000000توماندارم چکونه 1200000تومان قسط بدم
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
سلام
فقط کافیه هیچ کاری نکنی...
تو هم مثل من مجبوری خونه دار نشی.
دیدی چه ساده بود.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
11
48
به این میگن تدبیر وامید
خلیلی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
2
17
مبلغ ودیعه 60 میلیونی چقدر خواهد بود ؟
ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
3
41
ودیعه برای وام 80 میلیون تومانی چقدر است؟ آیا بعد از یک سال " 80 میلیون + ودیعه " داده می شود یا ودیعه در دست بانک می ماند؟
چرا بعضی جاها در مورد خبر وام مسکن نوشته اند بدون ودیعه داده می شود؟ اخبار گیج کننده شده اند.

اگر خانه باید حداقل 75 متری باشد و نوساز (چون فقط خانه هایی که هنوز ساخته نشده اند یا در حال ساخت هستند را می توان پیش خرید کرد) مثلا با مبلغ 150 میلیون تومان چطور می توان در تهران خانه گرفت؟ کجای تهران که واقعا با فرهنگ نسبتا معمول باشد می توان چنین خانه ای با متری 2 میلیون تومان پیدا کرد؟
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
2
26
کسى که بخواد پيش خريد کنه بعد يه پولى هم بخواد بريزه براى سپرده خوب مگه عقلش کمه راحت ميتونه
خونه بخره بدون وام .دانشمند,,,
یه هموطن ایییراانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
43
وقتی ملت بیکارن به نون شب محتاج اند وام کیلویی چنده؟ اونم با این شرایط!!!!!!!!؟؟؟؟

آقای آفتاب چرا نظرها رو سانسور میکنی عزیزم؟؟!

خدایی باحالید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
1
15
چند نکته رو توضیح بدم چون مسولان امر درست توضیح ندادند اما بنده چون عادت دارم به شنیدن حرفاشون این چند نکته رو فهمیدم:
1-وام مسکن اجتماعی که با سازوکار پس انداز قراره راه بیفته مختص خونه اولیهاست یعنی فاقدین مسکن و کسانی که زمین دولتی و وام مسکن بانک مسکن دریافت نکرده اند. این مساله علی القاعده در کل خانوار کنترل میشه این خانوارها مبلغی (احتمالا حداقل یک هفتم سقف وام) را در صندوق سپرده گذاری کرده و هر شش ماه یک برابر میانگین موجودی روزانه امتیاز تسهیلات کسب می کنند(حداقل دوره انتظار 12 ماه است) یعنی کسی که می خواهد وام 80 میلیونی بگیرد باید 40 میلیون را یکسال سپرده گذاری کنند یا اگه 20 میلیون تو شش ماه اول گذاشت تو شش ماه دیگه 60 میلیون بذاره یا مثلا 20 میلیونو دو سال بذاره و ...
پس از دریافت وام اصل سپرده هم برداشت میشه سود تسهیلات 14 درصده و قسط ثابت دوازده سالش 1.150.000 تومانه واحد مسکونی خریداری شده حداقل 75 متر و حداکثر 3 سال ساخت باید باشد و از نظر استانداردهای مورد نظر بانک توسط کارشناسان تائید بشه
2-وام مسکن آزاد که بدون سپرده گذاری به شکل خرید اوراق حق تقدم یا اخذ وام مسکن از سایر بانکهاست سقفش 60 میلیونه، مختص خونه اولیها نیست و سود و مدت بازپرداختش با رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار توسط بانک وام دهنده تعیین میشه شرایط واحد مسکونی خریداری شده هم توسط بانک وام دهنده اعلام میشه که ممکنه تو بانکهای مختلف فرق کنه این وام میتونه بعد از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار در بانکهای مختلف تدریجا شروع بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
4
29
به جای وام در شهری مثل تهران باید مالیات افرادی که بیش از یک خانه دارند افزایش پیدا کنه. این باعث میشه که دیگه کسی خانه خالی را انبار نکنه. به نظرم این میشه تعریف احتکار . (وقتی به کالایی سایر اقشار جامعه نیاز دارند اما تو نمی فروشی!!!) در هر صورت در این جامعه عوام یا مستاجرند و یا دارای یک خانه که در حال پرداخت اقساط و بدهی های آن هستند.... اما ثروتمندان یا خواص (با احترام به اقلیت) همان قانون گذاران هستند که ظاهرا حل معادله یک مجهولی براشون سخته !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
3
46
خدا باعث و بانی این شرایطی که برای مردم درس کردن رو لعنت کنه...با اینحساب ما تا 20 سال دیگم خونه دار نمیشیم...ای خدااااا
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
1
56
خب دولت محترم وقتی قانون کار حقوق منه کارگرو 712 هزارتومن تعیین میکنه چجوری بیام قسط این وامو بدم؟
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
38
ده آخه ما پولمون کجا بود که توبانک بذاریم بعدش هم ماهی یک وپونصد حقوق میگیرم با دوتا بچه کوچک ومستا جری چطور قسط یک میلیونی پرداخت کنم ،آقا نخواستیم وام مال خودتون
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
17
اصلا همه ای مشکلات اعم ازپول ودیعه وقسطش یه طرف.جور کردن ضامن اونم ضامن کارمند که بتونه 80 یا60 ویاحتی 40 میلیون رو واست ضمانت کنه خودش یه مشکل بزرگیه.بعدشم چه دلیلیه که یکسال دیگه وام پرداخت بشه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
36
این واما واسه ماها نیست واسه خوده اونایی هست که پولشون از پارو بالا میره
من خودم 23سالمه و هنوز با پدر و مادرم خونه نداریم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
47
10
خاستن توانستن است.شماکه آقاکارمندید.حقوقتون ثابته بیمه دارین بازم مینالید..ما راننده ها پس چی!!؟
مشکلتون اینه که ولخرجید آقا.اگرهزینه های اضافی تون رو کم کنید و ب قولی یک سال بخور نون و تره ،عمری بخور نون وکره.
میتونید مثل مابرجی 800،900قسط بدید..و زود صاحب خانه بشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
6
14
نظر ما. هم مگه تو تصمیماتشون تاثیر داره اونا درآمد ماراباخودشون مقایسه میکنن چی فرض کردن مارا
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
4
46
مرد باش و سانسور نکن
من با 4بچه و همسرم دریک اتاق18متری زندگی میکنیم،حتی توان پرداخت پول پیش خانه را نداریم ،ساده تر بگم حتی پول نداریم که خانه اجاره بگیریم
از کجا پول بیاریم. 20میلیون بریزیم به حساب که آیا سالی دیگه وام بهمون بدن یا نه!از اینها گذشته فرض کن کسی داشت و ریخت بحساب! تا یکسال بعد قیمت خونه دو برابر شده یعنی در واقع 20 میلیون شما میپره! تازه بعد یکسال باید دوسال دیگه دنبال ضامن و چک و سفته بگردی که شاید 40 تومن پول نزولی از بانک بگیری
از بی پولی بچه هام گرسنه خوابیدن دارم دق میکنم
وگرنه درد دل زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
شما با این اوضاع یه مقدار کمتر بچه میاوردی بهتر نبود؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
16
16
چراخونه اولی ها.پس بقیه آدم نیستن یه قانون میذارید که شامل یه عده ی کمی بشه.وام وامه دیگه .وام بااین سود نوبره بااین شرایط
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
1
17
آخه با60تومن میشه خونه خریدبشینیدبابادلتون خوش اگه راست میگیدپایه حقوق رابالاببریدتاحداقل کسی که اجاره میده بهش فشارنیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
15
با این شرایط آقا کسی خونه واسه اجاره سراغ نداره.... ما که کلا بی خیال خونه دار شدن شدیم....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
4
6
من كه گيچ شدم نمي دونم كدومتوم راست ميگيد و كدومتان ....
ممممممممممممممممم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
13
اگه میخواید وام بدید چرااین قدرشرط میذارید براخودتون خبر ی از اینا نیست
azadeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
10
من که وام ۳۵ نومن حاضر دارم چرا نمیتونم هیچ جور حتی با افزایش موجودی یا خرید اوراق وام ۶۰ تومن رو دریافت کنم؟؟! چه فایده که این وام رو به هیچ وجه امسال نمیدن؟ باید ۳۰ تومن بزاری تا سال دیگه دریافت کنی!!! چه به درد میخوره تا سال دیگه؟؟؟؟ لطفا پاسخ من رو بدین،،تشکر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
1
2
سوالم اینه که آیا این وام به کسانی که الان 3 دانگ خانه از 6 دانگ دارند هم دادخ می شود؟ آیا همچین موردی نیز خانه اولی محسوب می شود؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
6
فقط میتونم بگم تصمیم گیری برای گرفتن این وام، برای افرادی امثال ما که امیدی به افزایش حقوق کارمندی و گران نشدن خانه نداریم، خیلییی سخته، شاید شرایطمونو از اینی که هست بدترم بشه. ای کاش میشد بتونیم برای زندگیمون برنامه ریزی کنیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
کاش... کاش فقط می شد برنامه ریزی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
3
شرایط وام چی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
2
مردم محترم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
1
8
به جای معادلات پیچیده وام و تحت فشار دادن جوانان سعی کنند رایگان از درامد منافع ملی رایگان خانه در اختیار جوانا بزارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
20
خوبی این طرح اینه خونه اولیا تا اخرش اول باقی میمونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
14
این طرح هم به درد خودتون میخوره و بس این شرایطو برای کسانی بزارید که وامهای چند میلیاردی میگرند
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
9
مالیات بگیرن از صاحب خونه . فکر میکنبن الان نمیگیرن . میدونین ساختن چقدر وقت وهزینه میبره چقدر افراد شاغل میشن و مزد خودشون رو شب به شب میگیرن و فقط سازندست که سرمایه خودش رو میخابونه به امید سود اما اگر سودی در کار نباشع به نظر شما چی پیش میاد.
در تمام کشورهای دنیا صنعت ساخت وساز هم یک صنعت به شمار میاد.
اما ما الان فقط باید شکم خودمون رو سیر کنیم پس سود توی مواد غذایی هستش
توی ابلیموی تقلبی
توی گوشت هورمونی
توی کالباس تقلبی
توی خودروهای غیر استاندارد
و ......
نه اقا اون سودی که حساب میکنین توی ساخت و ساز نیست مشاغل دیگه ای خون مردم رو میخورن
و کاری از دست کسی بر نمیاد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
2
2
سوالم اینه که اگر این من ساختمان با عمر کمتر از هفت سال بخوایم بخریم بهمون این وام رو میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
10
خسته نباشيد
یه شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
4
اگه بهمون وام بدن بدونه اینکه مجبورمون کنن خونه بخریم خیلی خوب میشداخه این وام فقط پول رهن یه خونه هفتاد متریه من که هم دارم اجاره کارگاه میدم هم خونه اخه بااین پول کدومشو بخرم مگه جفتشورهن کنم که وامم بهم نمیدن میگن حتمابایدخون بخری حالاماچیکارنیم تازه بااین اوضای کاری که یه روزکارهست یک ماه کارنیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
11
من ٤٠ م از كجا بيارم يكسال تو حساب بخوابونم اخه اين چه كاريه؟؟
جمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
9
سلام مگه قرار نبود بدون سپرده گزاری و اوراق وام بدید،از کجا پول بیاریم تو حساب بخوابونیم،این وام مختص افراد ثروتمند،نه فقیر فقرا
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
7
این وام ها فقط برای یقه سفیدهای جامعه ماست و برای دختر پسرهای وزیر وزرا ، چون والا یه گارکر مکه در ماه چقد در میاره که یه ملیون هم وام بده
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
13
نظر بدیم که چی بشه؟کی میخونه؟کی محل میده؟کی براش مهمه؟ اونا سرشون تو سود گرفتن گرمه،بابا شصتا میگیری 144تا سودشه،ماهی یک میلیون قسطشه،تازه بعد از یک سال این پول ارزشی نداره،خودتون طرحاتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
13
به فرض که همه شرایطم جور شد و وامم دادن.خوب اخه کجای این مملکت با 80 تومن خونه میشه خرید اونم سه سال دیگه مردم رو مسخره کردین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
13
سلام واقعا متاسفم براي اين وضعيت.واقعا متاسفم.اين وضعيت دوحالت داره يا اينكه اين ها از درد مردم خبر ندارن و اين جوري حرف ميزنن.چون كسي كه تو خوشيه خيلي كم پيش مياد از ناخوش خبر داشته باشه مثل اينكه الان ما به هيچ وجه نمي تونيم وضعيت زندگي يك كارتون خواب رو درك كنيم و خيلي ها هم حتي فكرشم نميكنن.يا اينكه خبر دارن و ملتو بازي ميدن كه اونم الانه هيچكي حوصله بازي نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
6
سلام
منم واقعا متاسفم و از مقامات تشکز می کنم که اینقدر به فکر اقشار آسیب پذیر جامعه هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
4
تاسف تاسف تاسف ...افسوس افسوس افسوس ... اف اف اف ...
باد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
حتما در بانک مسکن باید کارکرد یا سپرده داشته باشیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
7
ازمسولین ومغزهای متفکر جامعه خواهشمندیم به درد ومشکلات مردم راکم وامیدوارکنند،نه اینکه روزخمشان نمک بپاشید،وبنامیدی وبن بست بکشانید
مسکین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
1
4
قرار بود با 18 میلیون وام 80 میلیونی بدن ولی بانک ها زیرش زدن و گفتن نصف وام رو باید سپرده بگزاریم واقعا مسخره است .......
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
9
اقا میخواهید وام ندید راست. وپوست کنده بگید. چرا اینقدر چاه جلوی پای مردم میکنید بزارید. به حال خودمون بمیریم شما
پرپر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
15
6
جوونا نگران نباشید... همت کنید. من و همسرم سال 83 از صبح تا شب کار میکردیم با حقوق سرجمع 200 هزار تومن. تمام کادوهای سر عقدمون و کمی پس انداز از هزینه های عروسی امان، جمعا 4500000 تومن بانک مسکن گذاشتیم و بعد از مدتی کم کم به 6000000 رسانیدم. وقتی وام رسید یکباره قیمت خانه دو برابر شد. دنیا روی سرمان خراب شد. به هر جا سر میزدیم نمیتوانستیم خانه بخریم. وام را نگهداشتیم و دوسال دیگر (تاسال 85 ) کار کردیم . برنج تایلندی می خوردیم و نه گردش می رفتیم نه لباس می خریدیم. بعد از دو سال با وام 18 میلیونی و 20 ملیونی که با فروختن طلا و پس انداز کردن حقوقمان فراهم کردیم، بالاخره 60 متر سمت بازار خریدیم. قسط بانک 173 هزار بود و درامد ما با هم 230 هزار! الان قسط بانک همان 170 هزار است و حقوق ما جمعا 3000000 تومان است. حالا هم در تلاش برای خرید یک 90 متری چند خیابان بالاتر هستیم. یه کم تلاش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
تا .... مثل تو هستند ما صاحب خونه نمیشیم .
پرستار بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
2
14
واقعا که علامه دهرینا من که الان مستاجرمو همه پس اندازم دست صاحب خونه هست اولا مبلغ ودیعه رو از کجا بیارم ثانیا قسطش رو چه جوری بدم ثالثا خرج خونمو از کجا بیارم یه مشت مرفه بی درد نشستن واسه ما بیچاره ها راهکار دادن دستشون درد نکنه تمام مشکلات مملکت حل شد
خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
11
ملتمسانه از مسئولین میخوام راجع به حرف ها و فکراتون یک دقیق فکر کنید و کمتر ما مردم را به مسخره بگیرید.خدارو خوش نمیاد.
شهلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
6
سلام هر بار که تو اخبار یه خبر راجب کارایی که واسه جوونا میکنن رو میشنوم یه اه بلند میکشم وتمام خانواده به من تگاه میکنن و با ناراحتی سرشونو پایین مین دازن.تا حالا من 28 سالمه وتا حالا ندیدم که مسولان کاری کنن که جوونا از ته دل بخندن.به جای اینکه پولدارا و مسولین یکم گذشت داشه باشن.هر روز سختر و سختر میگیرن.من پدرم سرهنکه باز نشسته از 16 سالگی تو نظام و جنگ بوده.جانباز هم هست ولی دنبال کارتش نمیره میگه من به خاطر جوونا و مملکتم رفتم جنگیدم.با اینکه هر شب با درد های شدید بدن و کاووس کشته شدن دوستاش تو جنگ بیدار میشه. هیچ سهمیه ای ما از طرف دولت نداشیم.پدرم بیشتر نگران ارامش جووناس والا خودش خیلی وقته مسئولان فراموشش کردن..اینقد شرایط مالی الان واسه پدرم سخت شده که گاهی میره ازانس گاهی مزرعه داری ولی باز با ان مشکلات مملکت نمیشه.وقتی میخائ وام بگیره اینقد مث این مسکن سنگ میندازن که .....یا منصرف میشه یا تمام حقوقش میره واسه بهره و اقساط. ای مردم.پدر من که اینهمه از جانش مالش و خانوادش گذشت.وضعش اینه.وای به حال دیگران.من الان 4 ساله مستاجرموهر سال که میخایم یه خونه حتی 45 متری بخریم دوباره یه سنگ میندازن و بر میگردیم سر خونه اول.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
13
هیچ تاثیری ندارد این وام به دلیل اینکه باید 1 سال پول بگزاری با سود پول بلوکه شده سود وام میشود 24 درصد من پول دا رم پیش صاحبخانه است نمیتونم که ازش بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
6
اگه کسی پول داشته باشه ماهیانه بالای یه تومن قسط بده بعلاوه خرج و مخارج زندگی و اجاره خونه ..... همچین کسی بالای 3/5 حقوق داره و همچین کسی که این درآمدو داره مرض داره وام بگیره ؟!!!! تا الان باید خونه داشته باشه من یه نفرم و دوتومن حقوقمه ولی واقعا نمیتونم وام بگیرم وااااای به حال فقرا و عیالوارا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
4
مردم و بیچاره رو مسخره گیرآوردن بااین طرحشون به درد خودشون میخوره
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
3
واسه خودتون-نخواستیک,مردمو مسخره کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
4
من که شوهرم ماهی یک ملیون سیصد میگیره چه جوری خونه دار بشم حالا چه وام بدن چه ندن
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
4
برای قشر کارگر که حقوق زیر یک میلیون دارن چی؟ خانه خریدن برای ما باید یک رویا باشد؟حتی با این حقوق نمی توانیم خرج و مخارج را دهیم چه رسد به قسط؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
سلام میخواستم بدونم باید چقد پول تو حسابم باشه تا این وامو بهم بدن و این وام چن درصدیه
هومن
|
Seychelles
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
5
نظرات همه رو خوندم ، با این شرایطی که آقایان برای ملت رنج دیده و بیچاره وضع میکنن، و از وضعیت معیشت مردم خبر ندا رند،به فکر فردای آخرت خودشونم باشن، میخوای سانسور کنی یا نکنی، حکومت با ...
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
2
آخه کی سی چهل میلیون داره یکسال بخوابونه تو بانک مسکن هیچ کدوم از بسته های دولت هیچ وقت به نفع قشرضعیف نیست فقط متوسط به بالا دارین چکار میکنین دولتی ها یه کم به فکر مردم باشین ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
2
من اگر ۴۰ میلون داشتم سپرده گذاری کنم الان توی یک کشور اروپایی بودم وام بدرد وزیر مسکن میخوره نه من بیچاره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
3
منم همه پیامها رو خوندم ولی واقعا هنگ کردم من40 سالمه صبح تا شب کار میکنم ولی هشتم گروی نهمه با فوق لیسانسی که دارم هیچ جا برام کار نیست مجبورم گارگری گنم 1000000 درامدم هستش بازور حالا اگه بخام وام بگیرم باید برای خوردوخوراکم برم گدایی یا اصلا قید وام رو برنیم مسولین محترم یکم به داد این مردم بدبخت وبیچاره برسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
2
شماها اگه نیت اصلیتون خونه دار کردن قشر ضعیف باشه بهتره،تا خونه دار کردن قشر متوسط!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
3
فقط مردما مسخره کردید اگه ملت پول داشتن بذارن تو بانک میرفتن خونه میگرفتن بانک تا زمانی که 32درصد گیرش نیاد پول به کسی نمیده ... متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
چرا واقعا هیچ وامی به روستاییان تعلق نمی گیرد ما به با نکی برویم می فرمایند به روستاییان تسهیلات تعلق نمی گیرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
چرا واقعا هیچ وامی به روستاییان تعلق نمی گیرد ما به با نکی برویم می فرمایند به روستاییان تسهیلات تعلق نمی گیرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
1
:)) دولت .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
3
...این همه بانک ومو سسه اعتباری دستشون تو جیب مردم بیچاره است کسی که یک عمر نتوانسته ۴۰میلیون پس اندازکنه چطور ۱میلیون سود بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
3
مردشوره .... راست گفتن قدیمیا سواره از پیاده خبر نداره سیر از گرسنه اینا چه میفهمن درد و فقر چیه واسه همه تعیین تکلیفم میکنن ایشالا به درد مردم دچار بشن تا بلکه شاید بفهمن ...خدا ازشون نگزره فقط دزدی میکنن جیب خودشونو و دورو بریاشونو پر میکنن همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
1
وای برشما تاکی چشم می دوزی به جیب مردم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
0
0
سلام کسی میدونه این وام 80 میلیونی برای دریافتش ضامن هم میخواد یا سند خونه رو ضامن میگیرند
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
0
3
اعصابه خودتونو خراب نكنيد ما كه سوختيم جوونيمون تويه تحريمو جنگ نابود شد شديم يه مشت آدم عصبي آدمايي كه انقدر بيچارگي دارن ديگه به هيچ كس ديگه فكر نمي كنن ولي خوب بياين دعا كنيم واسه بچه هامون تا اونا خوب زندگي كنن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
2
واقعا که ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
3
خیلی مسخره است خیلی
نمیدونم در مورد ما چی فکر کردن ، رفتم وام بگیرم میگه اول باید 40میلیون سپرده بزاری به مدت یکسال بعد بیای وام بگیری یا بری اوراق بخری...
خداوکیلی نزول کنی خیلی ازین وام بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
3
از ماست که برماست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
3
خیلی خییلی مسخرس . این شرایط که گذاشتن یعنی قشر ضعیف به فکر وام گرفتن نباشین
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
3
سلام من فردی راضی در این جمع ندیدم درود بر ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
3
خ فقط واسه خودشون و به نفع خودشون کار انجام میدن. به درده خودشون میخوره نه ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
2
خب اگه ما پول داشتیم بزاریم سپرده که خب میرفتیم پیش خرید میکردیمو با سند خونه وام میگرفتیم دیگه. تاسف
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
1
اگه لطف کنن یه وام هم بابت سپرده وام مسکن بدن ممنون میشییم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
3
من وهمسرم هیچ پشتوانه ای نداری مبلغی به عنوان سپرده نداری.بادرامد1500000ماهی400000کرایه خونه مید یم واقعا هیچ امیدی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
1
متاسفم ب که شرایط‌مردم را درست درک نکرده اند! اینهمه شرایط پیچیده و سخت برای مردم گذاشته اید ! چطور اقساط سنگین را پرداخت کنند؟ ودیعه از کجا بیاورند؟ تازه تشویقشون هم می‌کنید بچه دار بشوند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
0
من نمیدونم اینا چی فکر می کنند با خودشون. بابا بفهمید ملت پول ندارند. اون وام که سود کلانی عاید بانک میکنه دیگه اون سپرده 40میلیونی رو باید چجوری جور کرد. اونم تازه بعد از یکسال با این شرایط که معلوم نیست قیمتها چی بشه بعد چجوری دلگرم وام بشیم . بگید نمیدیم خلاص
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
0
آقا پ چی شد ما که شنیده بودیم برا خونه های بیست و پنج سال ساختم وام میدن عجبا؟؟؟؟
معلم بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
من معلم با این حقوق ناچیز چطور قسط 1200000تومانو بدم این کارا فقط به سود بانکا و بساز بفروشاست نه ما که طبقه ی .............. هستیم.
یعنی ماهم یه روزی صاحبخونه میشیم تا از این مستاجری خلاص بشیم؟ با این حقوق فکر نکنم.
تمامی آشناها که در سازمانای دیگه هستند و قبل ما استخدام شدند صاحبخونه شدند ولی ما هنوزم که هنوزه اندر خم یه کوچه ایم خونه که سهله یه پراید که زیاده یه پیکانم نداریم. واقعا افسسسسسسسسسسسسسوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
2
٤٠ ميليون خوابوندن تو جيب بانك سود ندارد؟
ما ميخواستيم با همسرم وام ازدواج ٣ ميليوني بگيريم چه بلایی سرمون اومد !
مصصصصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
خاک با این وامتونا
حاجي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
من كه با حرفهاي مردم داغون شدم بخدا مردم خيلي گرفتارن اي كاش ٢مليلادر داشتم براي همتون خونه ميخريدم
ما رو مسخره كردن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
1
واقعا مارو مسخره كردن بايد حداقل 40ميليون تومان تا يكسال تو بانك بخوابه اينا هيچ فكر نكردن كه هر نفر بايد اين 40 ميليونو از كجا بياره ؟؟؟؟؟؟ باز خدا واسه پولدارا خواست.... من اگه چهل تومن داشتم كه نياز به وام مسكن نداشتم يه كارايي ميكنن ادم شاخ در مياره
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
خون خودتون کثیف نکنید
پراید مدل 90 فروشی کی می خره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
از فشار زندگی ارامش نداریم از خونوادمونم شرمنده یم
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
بنده هم اینه پدر و مادر خدا بیامرزم حسرت خونه دار شدن به گور ببرم .....
رفیق جوونای دهه 60و70
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
فقط میرن رو اعصاب پیرمون کردن به اسم وام دان با این همه شرایط سخت سرکارمون میزارن خدا وندا بفریاد دلم رس- که کس بی کس تویی ما مانده بی کس .
حاجي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
0
من كه با حرفهاي مردم داغون شدم بخدا مردم خيلي گرفتارن اي كاش ٢مليلادر داشتم براي همتون خونه ميخريدم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
واقعا ایول داره به کسانی که این طرحو تو مجلس مطرح کردن. ما اگه 40میلیون داشتیم که یک سال تو بانک مسکن سپرده کنیم و ماهی 1 میلیون قسط بدیم که احتیاجی به وام نداشتیم .اونوقت بعدشم چند سال دیگه که این وام را بهمون بدن و قیمت خونه سه برابر شده به نظرتون دیگه میشه با این پول خونه خرید؟
سود این 40میلیون که یک سال بلوکه شده تو بانک را باید بعلاوه 14 درصد سود میکردینو میگفتین.
واقعا خسته نباشین، از اینکه اینقدر در تلاشید که ما را خونه دار کنید ممنونیم
الهه محمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
یه خیر هست که یه وام قرض الحسنه به ما بده آخه ما با صد میلیون توشهرمون میتونیم خونه دار بشیم این انصافه اون وقت بعضیا کیف پنجا میلیونی می گیرن تو دستشون فقط خوشم میاد دنیا زود گذره
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
سلام سر صحبتم با اون مسولین عزیزی هست که این همه به فکر مردم هستن اخه عزیز من تو زندگی ودرامد خودت رو با مردم بدبخت مقایسه میکنی که این شرایط رو برا گرفتن وام مسکن برای مردم بدبخت و بیچاره فراهم کردید اخه این وام با این شرایط که به درد من وامسال من بدبخت نمیخوره به نظر من بیاید من و امسال من بدبخت رو یکجا با خانوادهای بیچاره شون را جمع کنید و زنده زنده خاکشون کنید بلکه از این زندگی فلاکت بار خلاص بشن و شما پول دارها بتونید راحت تر زندگی کنید دیگه جونمون رو به لبمون رسوندید
ليلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
1
سلام من امروز بانك مسكن بودم اين وام 80 تومني مخصوص زوجين هست فرض كن هركدوم بايد نفري 20 ميليون تو بانك بزارن سند خونه اي كه ميخان بخرن رو بايد گرو بزارن تا يكسال به اون چهل تومن دست نزن سند خونه هم تا چندسالي كه وام تسويه نشه گرو ميمونه................. آخه اين چه قانونيه يارو ازكجا چهل تومن بزاره اونم يه سال حالا دوسه ماهم بود بهتربود ميشد حالا از كسي گرفت پس داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
0
0
سلام واقعا یکم مردم به خودشون بیان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
1
طرح خوبی نیست اقا
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
ای مردم چرا کسی نیست جواب این مردم رو بده 1 اگرمن 160میلیون پول داشته باشم خودم خونه باهاش میخرم تابیام سپردش کنم وام مسکن بگیرم 2 تامن سپردش کنم و بخوام خونه بخرم دیگه خونه رو با این قیمت تو روستاهای اطراف تهران نمیشه خرید 3 70 درصد مردم ایران حقوق وزارت کاری میگیرن یعنی کلا 1میلیون خوب از گور پرشون بیارن ماهی 2600 قسط بدن 4 پس چی بخورن چى به پوشن اى خدا کجایی .....کلا بگن وام نمیدیم وخیال مردمو راحت کنند تا مردم گیج نشن والا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
اون موقع که وام مسکن ۱۸ تومان بود خونه ۲۲ تومن بود.وامو ۳ میخریدی یعنی ۱۵ میومد دستت ۴ رهن میدادی با ۳ تومن نقدی صاحب یه ۵۰ متری تو پیروزی میشدی.با ماهی ۲۳۰ قسط بابام گفت نخر صحبته مسکن مهر میخواد بیاد خونه مفت میشه خدا ازش نگذره نذاشت بخرم.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
اون موقع که وام مسکن ۱۸ تومان بود خونه ۲۲ تومن بود.وامو ۳ میخریدی یعنی ۱۵ میومد دستت ۴ رهن میدادی با ۳ تومن نقدی صاحب یه ۵۰ متری تو پیروزی میشدی.با ماهی ۲۳۰ قسط بابام گفت نخر صحبته مسکن مهر میخواد بیاد خونه مفت میشه خدا ازش نگذره نذاشت بخرم.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
بايد بانکها لطف کنن سود رو به 2درصد برسونن وبه فکر سود کسانى که خونه ندارن باشن .....ممنون از اون گذشته پول پيش نبايد بگيرن......
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
1
بايد بانکها لطف کنن سود رو به 2درصد برسونن وبه فکر سود کسانى که خونه ندارن باشن .....ممنون از اون گذشته پول پيش نبايد بگيرن......
رضچچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
1
۱۰ساله که ازدواج کردم خونه ندارم یعنی اینقدر حقم من از این کشور ندارم
مونا شعبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
واقعا خیلی ظلم.این چه وضعشه.یعنی ما آدم نیستیم.از زندگی فقط بدبختیاشو کشیدیم.کرایه خونه که میدیم هیچ خرجه دیگه ای نمیتونیم بکنیم.فقط حسرت مردمو میخوریم.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
مردم با بدبختی دارن زندگی میکنند اینم از وضعیت بیکاری اینم از وام مسکنشون خدا خودش رحم کنه
بهزاد ازتهران
|
United States of America
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
وام هم اینقدر قسطش سنگین اشت آدم نمیدانه چطوری قسط بده
بهزاد ازتهران
|
United States of America
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
من ۴۸سال سن دارم پسرم ۲۲ سالشه هنوز مستاجر هستم و داخل یک خانه ۴۵متری زندگی میکنم نمیدانم چکار کنم شما راهنمای کنید وام هم اینقدر قسطش سنگین اشت آدم نمیدانه چطوری قسط بده
بهزاد ازتهران
|
United States of America
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
من ۴۸سال سن دارم پسرم ۲۲ سالشه هنوز مستاجر هستم و داخل یک خانه ۴۵متری زندگی میکنم نمیدانم چکار کنم شما راهنمای کنید وام هم اینقدر قسطش سنگین اشت آدم نمیدانه چطوری قسط بده
عادیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
سلام به هموطنای عزیز و دلسوختم. امیدوارم به زودی شرایطی فراهم بشه که همگی خونه دار بشیم. من امروز با یکی از شعب بانک مسکن تماس گرفتم. دو وام وجود داره. یکی با سپرده و یکی بدون سپرده.
با سپرده سقفش نفری 60 میلیونه که جمعا واسه زوجین میشه 120 میلیون: نفری 30 تومن به مدت یکسال تو بانک میخوابونین و بعد از یکسال 120 میلیون وام 13 درصد بازپرداخت 12 ساله به مبلغ 1 و 650 تومن.
وام بدون سپرده: سقفش نفری 40 تومنه که جمعا واسه زوجین میشه 80 میلیون. باید 80 سهم اوراق بخرین. (تقریباً میشه 10-15 میلیون). یک نفر ضامن و سند در رهن. بازپرداخت 10 ساله سود 17/5 درصد. ماهیانه 1و 400 تومن.
اسمش 13 درصد و 17/5 درصده ولی در واقع 50 درصد هم بیشتر میشه.
امیدوارم کمکی کرده باشم
عادیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
سلام به هموطنای عزیز و دلسوختم. امیدوارم به زودی شرایطی فراهم بشه که همگی خونه دار بشیم.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
سلام منم خیلی دلم سوخت هم برای خودم و همسرم هم برای مردم کشورمون.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
همدردهای عزیز اینا دلشون برا حق جلسه تنگ شده بود.انقد پولدارای ساختوساز موندن تو ساختمونشون ک چرا فروش نمیره بعد ی پولی میدن ب اقایون ............... ولشون کن بابا مردمو.......... گیر اوردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
تاابدنمیتونیم خونه داربشیم
چ فرق داره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
ی جمله رو کن تو گوش،پول دار فقط با هر چرخی غنی میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
پنجاه ساله تو یه شهر کوچیک زندگی می کنم هنوزم مستاجرم پس کی دولت یه فکری برای ما بی پولها می کنه؟
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
3
من دارم میرم انگلیس تاشهروند انگلیس بشم
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
ماهرچقدرهم بکشیم حقمونه.بازارماشیناشون به شدت راکدشده بود به جای اینکه که قیمت ها روبشکنن اومدن باسیاست تمام وام خودردادن تاماشیناشون باهمون قیمت گرون به فروش برسه وگرنه دلشون به حال من وتونسوخته بود.اما متأسفانه بعضی‌ها سیاست اوناروبراورده کردن وام مسکن هم دقیقا همینجوره برادر من اقانخرید.نگیریدبزاریدمجبوربشن کوتاه بیان مگه تاالان نداشتین مرده بودین ماخودمون به بدبختی خودمون دامن میزنیم
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
ماهرچقدرهم بکشیم حقمونه.بازارماشیناشون به شدت راکدشده بود خوب به ما فروختند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
خجالت داره،
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
خدا شفا بده شما را .مین
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
اصلا خوب نیست
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
1
0
من و همسرم از دو ماه پیش تصمیم به خرید خونه گرفتیم
سه ساله ازدواج کردیم و با وام ازدواج و کادوهای عروسی و سرویس طلا و حلقه ووام ده ملیونی بانک مهر و پس انداز و قرض و ...تونستیم تا 44 میلیون یه خونه رهن کنیم...مهلت رهنمون داشت تموم میشد که این تصمیم رو گرفتیم.واسه وام 80 میلیونی باید ،15 میلیون اوراق میخریدیم و پیش پرداخت برای قولنانه کردن خونه مورد نظر حداقل 5 میلیون که میشد 20 میلیون و دو تا حساب 200 هزار تومنی هم باید تو بانک باز میکردیم...پولی نداشتیم...به خیلی ها رو زدیم و هرچی قابل فروش بود فروختیم تا پوله رو با بدبختی و بعد دو ماه جور کردیم...
رفتیم اوراق رو خریدیم و بردیم بانک که یه جمله از کارمند بانک تمام دنیا رو رو سرمون خراب کرد...«دو تا ضامنتون کو؟؟؟!!!»
بله ...ضمن اینکه سند در رهن بانکه ،دو تا ضامن دولتی با حقوق بالای 2500000 تومن میخواست...کدوم کارمندی بالای 2/5 حقوق میگیره؟!!
از کجا بیارم ؟!!!اونم دو تا....
هیچی...الان فقط ضرر کردیم
پول بنگاه 480000 تومن
اوراق 800000 تومن
ضرر و زیان پیش پرداخت 1 میلیون تومن و...
ضرر کردیم...علاوه بر اینکه خونه دار نشدیم ، افسردگی گرفتیم...
بیخونه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
این وام فقط قشر پولدار رو پولدارتر میکنه و برای گردش حساب و سود خود بانکهاست نه قشر متوسط و خونه اولی و این عوام فریبیها فقط چرت و پرت میگن
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
2
0
همه حرفا ودرددلها درست بود به جز یکی که خیلی بامزه بود!!!
آقا بهرام میگه بچه هاش از بی پولی گرسنه خوابیدن،ولی خودش ساعت 4 و12 دقیقه صبح توی اینترنته!!!
باحال نیست واقعا؟؟
مردم ما به نون شب محتاجن ولی بازم نمیتونن از فضای مجازی و سوژه هاش دل بکنن.
چه مردم فرهیخته ای داریم مااااااا
یه ایرانی
|
Japan
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
یه کاری کردید با این جوان ها که نه دیگه تو فکر ازدواج میرند و نه حاضر هستند تشکیل خانواده بدهند و حتی کسایی مثل من که ازداج کردم ترس از اینده تو فکر بچه نیستند و یا تا میتونند دیرتر. این شرایط سخت زندگی که نه امنیت شغلی داری نه دولتی که از روی انسانیت به مردمش محبت کنه چطور باید امید داشت؟؟؟؟؟ . اخه مدیر و مسیول عاقل کسی که حقوقش به یک میلیون نمیرسه چطور میتونه این قسط را بده تازه اولش پول از کجا بیاره سپرده کنه تا یک سال بعد وام بهش بدی و خدا میدونه قیمت خونه چقدر افزایش پیدا میکنه و تازه هم سود سپرده یکسال را میگیرید و میذارید تو جیبتون و هم تا پایان 12 سال اندازه همون وام را بهره پس میگیرید.
یه ایرانی
|
Japan
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
این جوان ها که نه دیگه تو فکر ازدواج میرند و نه حاضر هستند تشکیل خانواده بدهند و حتی کسایی مثل من که ازداج کردم ترس از اینده تو فکر بچه نیستند و یا تا میتونند دیرتر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
تورو خدا چقدر شرایط گذاشتید اه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
نظر...هه
باشه
خیلی باحالن خیلی...
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
آقایان مرفحین بی درد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
من اگه 40 میلیون داشته باشم و توان پرداخت 1 تومن قسط رو داشته باشم که منگول نیستم که برم وام بگیرم میرم از این اپارتمان های اماده دارای وام میگیرم سی تومن نقد ماهس سیصد قسطش میشه کلا هفتاد میلون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
من اگه 40 میلیون داشته باشم و توان پرداخت 1 تومن قسط رو داشته باشم که منگول نیستم که برم وام بگیرم میرم از این اپارتمان های اماده دارای وام میگیرم سی تومن نقد ماهس سیصد قسطش میشه کلا هفتاد میلون.


واقعا که........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
1
من اگه پول داشته باشم و توان پرداخت 1 تومن قسط رو داشته باشم خودم می رم می خرم خب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
من اگه 40 میلیون داشته باشم و توان پرداخت 1 تومن قسط رو داشته باشم که منگول نیستم که برم وام بگیرم میرم از این اپارتمان های اماده دارای وام میگیرم سی تومن نقد ماهس سیصد قسطش میشه کلا هفتاد میلون.


واقعا که........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
1
بخدا کاری میکنن بسر ما که بیخیال وام شیم.رفتم پیش رییس بانک میگم دوساله ازدواج کردم وام میخوام میگه هنوز اعلام نشده میگه سپرده داری؟میگم ن میگه باید حداقل بیست میلیون چهار ماه بذاری تا بهت تعلق بگیره بهش میگم من اگه بیست میلیون داشتم الان اینجا نبودم.آقا همشون دروغ میگن.فقط باید مرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
خسته نشه مغز تان از این طرحهای رویایی!!! واقعا مخید. ملت را ممنون خود کردید از این ایده!!! آخ وقتی شنیدیم اجرایی شد خواب راحتی کردیم!!! خدا عمرتون بده کارشناسان مسکن!!! پولهامون تو خونه مونده بودن فکر میکردیم چجوری صاحب خونه بشیم راهنمایی فرمودید،
مصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
ما یه سال ازدواج کردیم خونه اجاره کردیم در عرض یه سال سه تا خونه عوض کردیم از الان خسته شدیم مستأجری خیلی وحشتناکه .خدا بخیر کنه معلوم نیست با این حقوق کارمندی کی از مستأجری خلاص میشیم.
امین کشاورزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
2
مساحت کشور عزیزمان ایران : 1648195 کیلومتر مربع می باشد.
جمعیت ایران در سال 2016 میلادی یا 1395 هجری شمسی : 80 میلیون نفر می باشد.
پس به عبارتی تراکم جمعیتی 48 نفر در هر کیلومتر مربع است.
پس به عبارتی سهم هر ایرانی در حال حاضر از خاک ایران 20833 متر مربع می باشد.
پس دلیل اصلی اینکه اکثر مردم عزیز ایران زمین بدون مسکن هستند واقعا چیست.
امین کشاورزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
2
طبق نظر رئیس سازمان امور اراضی کشور : از 164 میلیون هکتار مساحت کشور 30 میلیون هکتار از آن قابل کشاورزی و سکونت است.
بنابراین داریم:
مساحت کل کشور : 164819500 هکتار
مساحت قابل سکونت و کشاورزی : 30000000 هکتار
تراکم جمعیت واقعی : 2 نفر در هکتار
سهم هر نفر از مساحت قابل سکونت و کشاورزی : 5000 متر مربع می باشد.

آیا مدیران مسکن و شهر سازی با این رشد جمعیتی و کم شدن سهم هر نفر از مساحت قابل سکونت و کشاورزی و عدم توزیع جمعیتی مناسب در استانهای کشور تنها را برون رفت از معضل مسکن را در وام آن هم با اخذ سود های کلان می بینند. می بایستی این مشکل را با بلند مرتبه سازی مانع کاهش سهم هر نفر از مساحت قابل سکونت گردیم. و به فکر آیندگان باشیم.
اگر مدیران برای هر نفر از بدو تولد و گرفتن شناسنامه برای وی برنامه ریزی کنند اکنون با چنین مشکلاتی روبرو نخواهیم شد.
امیر
|
Hong Kong
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
دقت کنید شرایط متقاضی وام رو:
خانه نداشته باشه، زمین نداشته باشه، قبلاً از هیچگونه تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشه و...
خوب آقایون باهوش، کسی که نتونسته خونه بخره، کسی که نتونسته یک تیکه زمین حتی توی فلان دهکوره بخره، کسی که نتونسته حتی تسهیلات مسکن دریافت بکنه همون قشر زیر خط فقره. اونوقت این بیچاره زیر خط فقر چطوری باید سی-چهل میلیون ودیعه این وام رو جور کنه و سپرده بزاره؟ چطوری باید یک و خورده ای قسط بده؟ وانگهی، خیلی پول خوبی میدین که میگین خونه باید نوساز باشه یا حداکثر سه سال ساخت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
واقعااااااا متاسفم با این شرایط وام به درد خودتون می خوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
واقعا چقدر فكر شده براي گذاشتن اين شرايط؟؟؟؟؟؟ چرا متأهل ؟ چرا مجرد مگه نميتونه خونه بخره؟ حتما بايد توي اين شرايط خودشو اول بدبخت كنه ازدواج كنه تا بهش وأم بدن؟؟؟ خيلي مسخرس
ناشناس خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
من همسرم3عقدیم نمیتونیم عروسی بگیریم آخه این که هرقسطش1200باشدانصاف ماکi ماهی1میلیون میگیریم آخه چرا.........م
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
40 میلیون را باید یک سال بخوابانی تا 80 وام بگیری و حداقل خانه باید 75 متر باشه مگه تهران متری 2 تومن حساب کردید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
اخه خونه ای که کمترازسه سال ساخت باشه متری۲تومنه !!!!بعدشم مامیخواهیم یه خونه ۴۰متری بخریم دونفری توش زندگی کنیم مااون ۴۰متری نمیتونیم بخریم چه برسه به اینکه شرط گذاشتید۷۳مترکمترنباشه خوب بگیدخونه نخرید راحتریدتااینکه بگیدوام دادیم هیچکس خونه نخرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
اخه خونه ای که کمترازسه سال ساخت باشه متری۲تومنه !!!!بعدشم مامیخواهیم یه خونه ۴۰متری بخریم دونفری توش زندگی کنیم مااون ۴۰متری نمیتونیم بخریم چه برسه به اینکه شرط گذاشتید۷۳مترکمترنباشه خوب بگیدخونه نخرید راحتریدتااینکه بگیدوام دادیم هیچکس خونه نخریدمااگه ۴۰ملیون داشتیم بخوابونیم توبانک که دیگه نیازی به وام نداشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
همه مخالفن، طرح کشکه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
همه مخالفن، طرح کشکه، برید کار کنین تا بتونین اجاره خونه بدین...من که رفتم پی زندگیم...خداحافظ،،،کاش مسئولین هم مثل ما دردای زیادی داشتن تا مارو درک میکردن، منی که جهیزیه خواهرام رو تهیه میکنم، مادرم مریضه، خودم هم نمی تونم ازدواج کنم، دانشگاه هم میرم، حالابیام سپرده 40میلیونی داشته باشم...خدایا درد ما رو به مسئولین بچشان تا مارو بیشتر درک کنن...الهی امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
نمیدانم ...
...
شاید بعضی ها تو این جامعه زندگی نمیکنند
شاید کسی نمیدونه با وام چهل تومان نمیشه خونه نوسازی که سند داشته باشه خرید
اخه چهل تومان یه خانه اسکلتی .
.حتی گاهی پول خرید زمین هم نیست

من و همسرم هر دو کار میکنیم
هم به دفتر کارمون و هم خانه اجاره میدیم

هر دو با مدرک فو ق لیسانس کار درست که نداریم
خانه هم اجاره ای
واقعا خیلی سخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
2
بعد از خواندن درد دلهای هم میهن های عزیزم ،بغض قلومو گرفت فقط سکوت میکنم ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
1
دوساله عقد کردم زندگیم بخاطر نداشتن خونه ا هم پاشیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
1
باسلام.همسر من حسابداره باحقوق خیلی کم.این وام هایی که گذاشتن خداییش به جیب خودشون نگاه کردن اقساط گذاشتن.من بخاطر نداشتن مسکن نمیتونم بچه دار بشم سنم داره میره بالاوهیچ کاری نمیتونیم بکنیم.اخه این انصافه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
وام کجا هست سر مردم رو فقط کلاه میزارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
همه میگن ما وام نمیگیریم و به درد نمیخوره پس این صف ها از کجا میاد؟
خاک بر سر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
1
با دروغ رئیس بانک مسکن امیدیه رفتم کلی پول قرض کردم بنا ب اینکه قرار بود به و من خانمم نفری سی میلیون وا م بدن بعلاوه ده میلیون که میشه هفتاد میلیون تومن خلاصه با کلاه برداری رئیس بانک مسکن امیدیه خودمو بدهکار کردم وصاحب خونه نشدم خبری از وام هم نیست همش درو غه جهت اطلاع مردم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
1
عمر رفته پس چي ..
حمید
|
Netherlands
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
1
تقریبا ملت عزیز همه چیز رو گفته بودن در پیامها,اما من میخوام بگم حقوق کارگرهارو فقط۸۱۲هزار تومن اعلام میکنند.اونوقت من که لیسانس دارم هر جا میرم همین رو بهم میگن که حقوق قانون کار ینی اونم اگه تو مصاحبه و هزار چیز دیگش مورد تایید قرار بگیری.اونوقت منکه با این حقوق امورات خودم نمیگذره چطور ازدواج کنم و چطور وام مسکن با ای سود و شرایط سخت خانه دار بشم؟؟؟؟جای خجالت داره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
من یک بار به مسکن مهر اعتماد کردیم الان چند سال نه پول مارو پس میدن نه خونه هرچند وقت یکبار هم اعلام میکنند که مبلغ آورده خودرا افزایش دهید خودشان تاخیر درتحویل دارند اونوقت ماباید جریمه بدهیم
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
1
0
لعنت به این زندگی خسته شدم به هر دری زدیم نشد کاش ازدواج نمیکردم .....................
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
من با يه بدبختي زمينمو 70 تومن فروختم حالا ميخوام وام بگيرم به هر دري ميخوريم بسته است ا...................
یه بدخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
اگه بیست میلیون داشتم منت شما ها نمیکشیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
سلام به نظر شما من کارمند کارگر که حقوق ماهیانه من زیر۷۵۰ هستش بااین اجاره خونه های وحشتناک که به وجود اومده یا بوجود اوردن چجوری بااین همه مشکلات تورمی من ۴۰میلیون پول از کجا بیارم که اونم تازه حداقل یه سال بخوابه بانک که تازه بعداز اون
وای وای وای فکرشم منو خسته میکنه زده میکنه به خودم میگم ولش کن تو اگه این همه پول داشتی که الان ایجوری نبودی اقایون بالا نشین بیاین یه سال برین مستاجری ببینین چقدر سخته
وجدانا الکی نگین بیاین ایجوری کنین خونه دار بشین من فقط بگم
م
ت
ا
س
ف
م
ثنایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
با سلام واقعا گاهی برای خودمون متاسف میشیم که در کشوری اسلامی با اینهمه منابع و ذخایر وامی از بانکهای به اصطلاح اسلامی دریافت میکنیم و باسودی بدتر از ربا و نزول باز پرداخت میکنیم، بعد اسم وام رو هم 14درصدی میگذاریم
طاهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
خودشونو مسخره کردن به خدا از کجا بیاریم مااگه چهل تومن داشتیم که چلاق نبودیم زودتر از اینا یه کاری میکردیم دیگه خسته شدیم تازه من که حقوق شوهرم یک و پونصد با یه بچه از کجا بیاریم قسط شو بدیم پس بقیه ماهو چی بخوریم نمیدونم والا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
ﺑﺎ اﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺑﻴﻜﺎﺭﻱ ﻭﺧﺮﺟﺎﻱ ﺑﺎﻻ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﻗﺴﻄ ﺩاﺩ ﺗﻮﭼﺎﻩ ﻧﺮﻳﺪ ك ﺗﺎ اﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﺑﺪﻫﻜﺎﺭﻳﺪ ﺧﻴﺮ ﺳﺮﺷﻮﻥ ﻧﺮﺥ ﻭاﻡ ﺗﻚ ﻧﺮﺧﻲ ﺷﺪﻩ 9/5 ﺩﺭﺻﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﮔﻮ ﻫﺎ
کامبیز
|
Germany
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
نوکرتم اگه سی تومن داشتم که خودم یه جور خونه میخریدم
کامبیز
|
Germany
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
نوکرتم اگه سی تومن داشتم که خودم یه جور خونه میخریدم واقعاًجور کردن سی تومن خیلی سخته باید کمش کنن
باعث و بانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
من کارمند با درآمد 1130000 تومان تازه متاهل شدم از کجا 40 تومن بیارم؟از کجا قسط 1 تومنی بدم؟
ه
هییییییییییییییییییییییییی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
میشینم پیامای مردم و میخونم بیشتر آتیشی میشم
بخدا لیاقت مردم ما این ظلما نیست

بعد میگن بچه بیارید بچه بیارم که مثل خودم بدبخت بشه
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
این وام است یا....
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
این وام است یاطناب دار با14درصدسودبانکی با حقوق 1میلیون تومانی بادوتابچه خودت بگو چه جور پرداخت کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
واقعا ناراحت کنندست
لیاقت مردم ایران با این همه درامد میلیاردی کشور این نیست
حقوق 750 واقعا باور نکردنی
چطور میشه زندگی کرد
دلم برای مردم کشورم میسوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
ببخشید سوال داشتم
من پول نقد خونه رو جور کردم
واسه گرفتن وام که به اسم همسرم هست، در آخر خونه به اسم اون میشه!!!!!!؟؟؟؟؟؟
عارفه قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
من اگر خانه داشتم نیازی به این وام نداشتم .حتی اگر خانه ام کلنگی بود.
سميه دهنوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
ما ١٤ ساله ازدواج كرديم توي عقدمون يه زمين دار مخمونو زد زمين بايرشو به ما انداختو هر چي پول براي عروسيمون گذاشته بوديم كنار برد حالا اون زمين ١٠٠٠ تومنم ارزش نداره از بي پولي اندازه پولي كه جمع كرديم فقط تونستيم تو قرچك ورامين يه خونه اجاره كنيم با اين وام فقط ميشه يه خونه ٤٠ متري خريد مني كه پول اجاره ندارم چطور برم خونه ٧٠ متري بخرم قسط وام بدم مابقيه پول خونه هم از خودم بدم شما مسولين انگار داريد با بچه ٣؟ساله حرف ميزنيد براي خودم متاسفم كه تو همچين مملكتي زندگي ميكنم
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
همین ودیعه 40 میلیونی که متقاضیان باید 1 سال تو حساب بانک بذارن خودش سود قابل توجهی میشه برای مدیران و کارمندای محترم بانک ها که بتونن حقوق ها و وام های نجومی بگیرن. جالبه که همچنان هم از بانکداری اسلامی و بدون ربا صحبت میکنن. وام های اینچنینی هیچ فرقی با پول نزول کردن نداره. بعد از یکسال هم الله اعلم که تورم بازار مسکن به چه شکل خواهد بود و چه قوانین مسخره دیگه ای تصویب خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
سلام
ميلياردي وام ميگيرن بدون ضامن،
اونوقت من جوون بايد٤٠ميليون بزارم بانك تا٨٠تومن بم بدن
خنده دار نيست
اگه٤٠تومن پول اضافه داشتم كه يه سال بخوام بزارمش بانك(،كه بانك باهاش كاركنه ب ريشمون بخنده)،بي خونه بودم؟!
هم اولش ي پولي ميديم،هم اخرش بايد تا خرخره بريم زير قسط
قيمت خونم كه ماشالا سال ب سال ميره بالا
حالا همه اينا ب كنار
با٨٠تومن دقيقا كجاي تهران خونه نوساز٧٥متري ميدن!
خونه متري١تومنم مگه داريم اصلا
پس غيراز اون٤٠تومن سرمايه اضافمون،يچيزي حدود١٠٠تاديگم بايد داشته باشيم تا بتونيم ي خونه حدوداي شوش بگيريم
خب بگيد وام نميديم كه بهتره
اقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
سلام وتشكر از همه زحمت كشان محترم من قبلا وام گرفته ام ولي هنوز مستاجرم چون اپارتمانم كوچك بود الان براي خريد اپارتمان بزرگ وقابل سكونت نياز به وام دارم لطفا راهنمايي كنيد
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
من 3 ساله که مستاجرم و از اجاره دادن خسته شدم به نظرتون من چطوری خانه دار بشم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
سلام
من الان داشتم مطالب این سایت رو می خوندم که یکهو برنده ساعت رولکس شدم.
فکر کنم کلی پولدار شدم!
یکم دیگه بخونم 2-3تا رولکس دیگه هم میاد


کلا دیونه شدیم!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
0
سلام
فقط میخوام بگم که متاسفم برا خودم و امثال مثله خودم همین
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
درجایی درمورد وام مسکن هم خوندم که گفتن دولت برای اقشار ضعیف هم فکرایی داره اخه نامرد اولویت شما باید ما فقیر ها وضعیف ها باشیم نه اقشار متوسط و قوی .خیلی نامردی میکنید درحق ما جوون ها باعث میشین
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
1
ايشالا جور شه ميرم از ايران!!هرچقد تلاش كرديم موفق نشديم!مخارج بيشتراز درامد هستش با١٢ساعت كار!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
من یک بار وام مسکن کرفتم آیا میتونم دوباره وام بکیرم
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
وام فقط برای پ ولدارهاست و کسانی که پارتی دارند این از وقتی دست راست چپم رایادگرفتم فقط پولدارها بهترین وامها را گرفتن و کسانی که پارتی داشتن کی دلش به حال ما بیچاره ها میسوزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
1
لکن ایه اینگونه باشد آنگونه میشد که آنگونه نباشد تکبیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
اگه همه چی مهیا باشه و وامه به دستت برسه کو خونه ای که با این پولا بشه خرید اونم زیره دوازده سال ساخت؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
حالا ما میگیم 60 هم جور شد گذاشتیم بهد یه سال 120 به ما میدن که با پول خودمون میشه 180 بعد خونه ای که میخریم باید همین قیمت باشه یا بیشتر؟چون میگن باید کارشناس ما تایید کنه، یعنی نمیشه ما خونه بگیریم 150 ؟
محمدجواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
سلام به نام خداوند بخشنده و مهربان توراخدا یک راهی آ سان جلوی پای من بگذارید برای خرید خانه من ده ساله که مستاجرند شغلم آ زاده درآمدم زیر یک ميليونه از ریس جمهور محترم میخوام کمکم کنه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
سلام من میتونم به جای خونه زمین بگیرم خودم بسازم شرایطش چیه???
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
افسوس
فاکیسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
نطرارو خوندین ک ب این پاین رسیدین اغا ب نظرم بیست ملیون جم کنین برین تو استرالیا پناهنده بشین خلاصه ک اونجا درامد دلاره خرجم دلاره اینجا دارمد ریاله خرج دلار پولایه ملیاردیو شما چیکار دارین ....
مهدی ایمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
سلام من 17سال است ازدواج کرده خانه ندارم ضمانت کرده ام حقوقم نصف شده بخدا20سال است کارمندم دیگرندارم کرایه خانه بدهم ارکانی که باشه کمک کندکجاست درپست ترین استان یعنی کردستان ساکنم که قیمت خانه خیلی کم ولی من قدرت خرید ندارم تاحال ازوام مسکن استفاده نکرده ام اگرمیتوانیدکمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
من اگه پول قرضی به شرط سود بانکی بگیرم از کسی حکمش چیست
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
اگه نزول کنین بهتر از وام مسکن هست
واقعا حرومه پولی ک از بانک مسکن تو زندگی و خونه کسی بیاد وام 30 در صد بگیری شرف داره ب وام مسکن ک صود رو سودش میاد پول خرید اوراق هم باید بدی هزینه بیمه و واگذاری و در رهن رفت به دفتر خونه هم باید بدی اخرش میبینی تا 6 سال اول سود وام ازت میگیرن و از 6 سال دوم اصل وام پرداخت میکنی
موقع وام گرفتن هیچ کدوم اینا رو نمیگن
اشتباه محض گرفتن وام از بانک مسکن
در دولت اسلامی ما این نو وامها شرعا و رسما حلال است و ربا و نزول نیست
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
باید جایی زندگی کنین که خونها ارزون باشه مجبورید تو طهران بمونید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین