کد خبر: ۲۹۹۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲

سن مصرف سیگار به 12 سال رسید

مديرگروه تخصصی بهداشت محيط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال‌ حاضر مصرف‌ سیگار به سنین کمتر از 15 سال رسیده و این هشداری جدی برای سلامت جامعه است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرزاق پاکزاد افزود: بیشترین نگرانی ما مربوط به افزایش مصرف سیگار در ببین دختران و زنان جامعه است به طوریکه بر اساس آمارهای گرفته شده تعداد زنانی که به مصرف سیگار روی آورده اند بیشتر از مردان است.

وی با بیان اینکه سیگار بزرگترین ریز فاکتور برای سرطان های ریه است، تصریح کرد: سیگار همچنین باعث بروز سرطان های دهان و دندان و حنجره و همچنین تشدید بسیاری از بیماری های عفونی چون سل و بیماری های ریوی می شود.

پاکزاد خاطر نشان کرد: افرادی که د ر معرض دود سیگار هستند نیز از این عوارض در امان نیستند و سرطان و بیماری قلبی آنها را هم نیز تهدید می کند، کودکانی که در معرض دود سیگار هستند به خاطر دود ناشی از سیگار که در محیط پخش است دچار تنگی نفس، عفونت های گوش، خرخر های شبانه، سوزش چشم، گرفتگی بینی و ... خواهند شد.

وی اظهار داشت: افراد بزرگسالی که در معرض دود سیگار هستند نیز بیماری های آسمی و قلبی در آنها افزایش پیدا می کند، و سکته های قلبی در بدن آنها تسریع پیدا می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پاکزاد با بیان اینکه یکی از راه های ترک سیگار جویدن آدامس نیکوتین دار است، گفت: افرادی که مدت زیادی است سیگار می کشند بهتر است که در کلینک ترک مخصوص سیگار بروند و به صورت کارشناسانه ترک سیگار را انجام دهند، این ترک حدود یک ماه طول می کشد و بعد از یک سال از ترک تمامی بیماری هایی‌ نظیر سکته قلبی که سلامت فرد را تهدید می‌کرده 50 درصد کاهش می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین