کد خبر: ۲۹۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

ابتلای 50 هزار کودک صفر تا 14 سال به دیابت

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به تعداد کودکان مبتلا به دیابت در کشور گفت: 50 هزار کودک بین سنین صفر تا 14 سال به بیماری دیابت مبتلا هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسد الله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعداد کودکان مبتلا به دیابت در کشور اظهار کرد: آمار دقیقی در خصوص تعداد کودکان مبتلا به دیابت وجود ندارد اما آنچه مسلم است این است که 50 هزار کودک بین 0 تا 14 سال به این بیماری مبتلا هستند.

وی افزود: در صورتیکه قند خون فرد کنترل نشود و افت شدیدی کند، می‌تواند خطر مرگ را برای وی به همراه داشته باشد این مسئله در قند خون شدید اتفاق می‌افتد. 

عضو هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: افرادی که برای کنترل دیابت خود، انسولین تزریق می‌کنند باید در زمینه علائم و کنترل این بیماری آموزش ببینند به خصوص والدین کودکان مبتلا به قند خون در این زمینه آگاهی‌های لازم را پیدا کنند. 

رجب در خصوص علائم افت قند خون بیان کرد: افت قند خون خفیف با گرسنگی همراه است و نوع متوسط آن علاوه بر گرسنگی، رنگ پریدگی، لرزش دست و عرق سرد را دارد در صورتی که به این نوع دیابت توجه نشود می‌تواند یهوشی را برای فرد ایجاد کند. 

وی تصریح کرد: آمپول گلوبان بر خلاف انسولین عمل می‌کند و میزان قند خون افراد را افزایش می‌دهد هر فردی که انسولین تزریق می‌کند نیز می‌تواند از آمپول گلوبان بهره ببرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین