کد خبر: ۳۵۲۶۹۴
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
حمله و توهین به مردم و دوقطبی‌کردن فضای جامعه بخاطر توجیه یک شکست

واکنش مخاطبان «آفتاب» به توهین برخی رسانه‌ها به رای مردم‌تهران؛ چرا وصله ناجور می‌زنید؟

«ما بدون حمایت صدا و سیما، با بیشترین ردصلاحیت‌ها... چنین حماسه‌ای را رقم زدیم»، «در انتخابات قبل که خس و خاشاک بودیم، الان هم که انگلیسی‌شدیم»، «ای کاش رای داده بودم»، «به رای ملت احترام بذارید»، «از دكتر محمود احمدی‌نژاد چه خبر؟»، «پاسپورت‌ها را بررسی کنید آن وقت انگلیسی و غیر‌انگلیسی‌بودن بهتر مشخص می‌‌شود»، از جمله صدها نظری بود که مخاطبان در واکنش به مواضع برخی رسانه‌ها درباره رای مردم تهران به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، برای «آفتاب» ارسال کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- بعد از اعلام نتایج انتخابات 7 اسفند، برخی جریان‌های سیاسی از عدم انتخاب نامزدهای موردنظر خود در استان تهران و راهیابی به مجلس شورای اسلامی چنان غافلگیر شده‌اند که در تحلیل این رفتار مردم و رای آن‌ها به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، روی به ادبیات و گفتارهای عجیب و توهین‌آمیز آورده و آرا مردم را "انگلیسی" خوانده و "فرهنگ" و "تمدن‌"شان را نیز غیرایرانی! 

به گزارش آفتاب، عجیب‌آنکه همین رسانه‌ها حضور این مردم در جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف انقلاب و نظام را با عبارتی همچون؛ "مردم متدین و انقلابی"، "مردم غیور و شهیدپرور"، "امت همیشه در صحنه" و ... خطاب کرده‌اند. اما حالا تنها بخاطر رای و نظر متفاوت‌شان و انتخاب نماینده‌هایی از جناح مخالف فکری- سیاسی آن‌ها، می‌شوند مردمی "غرب‌زده"، "عده‌ای مرفه و سرمایه‌دار شمال‌شهر" که بیشترین میزان "جرایم اجتماعی"، "روزه‌خواری"، "طلاق"، "اعتیاد" و ... را به نام خود ثبت کرده و "این شهر [تهران]بیشترین فاصله از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی" را دارد. 

این موضع‌گیری توهین‌آمیز و رفتار دوگانه دلواپسان در برخورد با مردم، انتقادهایی در پی داشته است. احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه «عده‌ای به مردم تهران می‌گویند که چون به لیست ما رای نداده‌اید، اهل کوفه هستید»، گفت: عملا به دو شهر اسلامی توهین می‌کنند و ما باید به عنوان نماینده اجازه توهین ندهیم.»

بسیاری از مخاطبان «آفتاب‌نیوز» نیز با ارسال نظرات خود در این‌خصوص ضمن انتقاد از رویکرد توهین‌‌آمیز این جریان سیاسی در برابر شکست در انتخابات، تاکید کرده‌‌اند که " اینگونه اتهام‌زدن به ملت توهین آشکاری است که نباید به‌راحتی از کنار آن گذشت". در زیر گزیده‌ای از نظرات ارسالی مخاطبان «آفتاب‌‌نیوز» آمده است. توضیح‌اینکه نظرات آنقدر زیاد بوده که ناچار به گزینش و در برخی موارد حذف بخش‌هایی از نظرات کاربران شده‌ایم که از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.

***

کاربری در نظر ارسالی خود برای «آفتاب‌نیوز» گفته است: «من در تبلیغات‌ها دیدم که برای یه عده تیتر زده بودند لیست انگلیسی و برای یه عده دیگه نوشته بودن لیست ضد‌انگلیسی. سئوال اینجاست که اگر لیست اصلاح‌طلبان رو انگلیسی می‌دونید و غیرقانونی چرا اصلاً بهشون صلاحیت شرکت در انتخابات رو دادید، حالا اگر صلاحیت دادید چرا بهشون وصله ناجور می‌زنید؟ یعنی مردم عقلشون نمی‌رسه که انتخاب اصلح‌شون چیه؟؟؟؟ و با تبلیغات گسترده اصولگراها برضد اصلاح‌طلبان یعنی مردم به اینا رای ندید؟؟؟؟ خوب اگه اینطوره چه‌کاریه که مردم، اونم با این تعداد بالا برن رای بدن و اتفاقا اصلاح‌طلبان پیروز بشن؟....حالا که مردم ما با استفاده از شعور خودشون انتخاب کردن پس دیگه حرفی توش نباشه.»

مخاطب دیگری با بیان اینکه "خدا ریشه جهل و نادانی و.... رو بسوزونه!»، نوشته است: «اینا اصلاً .... چون باختند حسادت باعث شده... با دو سه کلمه، اشتباه و شکست خودشون رو جبران کنند: توطئه انگلیس، آمریکا، داعش....  دیگه هیچ چیزی به غیر از این چند چیز بلد نیستند!!! و به مردم هم اعتماد ندارن اون وقت اگه بیان زمام امور رو دست بگیرن چه... خدا داند....!!!!!» مخاطب دیگری هم با اشاره با اینکه «بابا لندن تو مشکل ایرلند مونده بعد بیاد انتخابات ایران رو مهندسی کنه!!»، گفته است: «خودمون دشمن فرضی می‌سازیم و جالبتر خودمونم بهش حمله می‌کنیم.»

در ادامه کاربری با بیان اینکه "اینا مردمی هستند که در همه صحنه حضور داشتند"، نوشته است که «واقعا این تندروی‌ها قابل هضم نیست، فردا میگن همه صیهونیستند!» کاربر دیگری هم این سئوال را مطرح کرد: «چگونه است كه صف‌هاي طويل انتخابات در تهران و موج جمعيت در راهپيمايي‌هاي مختلف با فرهنگ غرب منافات ندارد ولي راي‌آوردن رقيب به دليل عملكرد مردم‌پسند، غربگرايانه است و تمام راي‌دهندگان بچه‌های طلاق، معتادين و... هستند كه به غرب تمايل دارند؟؟؟؟!!!!!!... به فكر مردمي‌شدن باشيد، از مردم فاصله گرفته‌ايد.» یکی از مخاطبان نیز درباره جمله‌ای از رسانه‌های دلواپس که به آمار بالای طلاق و اعتیاد در تهران اشاره داشت، از این رسانه‌ها پرسیده: «...چرا نمی‌گوید آمار طلاق تهران بخاطر چیست؟» مخاطب دیگری هم در همین‌باره نوشته است: «اونوقت تا قبل از 7اسفند که اکثریت مجلس دست‌شان بود لابد مدینه فاضله بود و یه روزه تبدیل به شهر جرم و اعتیاد و طلاق شده...!»

کاربر دیگر «آفتاب‌نیوز» در نظر ارسالی خود درباره دلایل این‌ مواضع دلواپسان نوشته است: «اصولا این افراد هنری ندارند و در هنگام شکست ابایی در تخریب و ایجاد دودستگی بین مردم ندارند. مردم چه تهرانی چه غیرتهرانی با هم همبستگی بالایی دارند و این بیهوده‌گویی‌ها جز توجیه شکست کاربرد دیگری ندارد.»

مخاطب دیگری هم دلیل رای‌دادن خود را این‌گونه توضیح داده است: «درسته ما خیلی‌ها رو نمی‌شناختیم اما طرف مقابل رو که می‌شناختیم؟ از ترس پایداری دقیقا رای دادیم به ناشناس‌ها. می‌دونستیم هر کی بشه بهتر از شماست، والا ... 8 سال ...بردین کمه؟؟؟» کاربری نوشته است: «اسم ما رو هر چی دوست دارید بگذارید. ما کار خودمون رو کردیم. در انتخابات آینده هم چنین حماسه‌ای را تکرار خواهیم کرد. انشا‌الله. ولی یادتون باشه ما بدون حمایت صدا و سیما، با بیشترین ردصلاحیت‌ها... چنین حماسه‌ای را رقم زدیم.»

یکی دیگر از کاربران «آفتاب» نیز معتقد است «بهتره یادمان نرود که این فقط مربوط به حدود 40 درصد مردم تهرانه!! 60 درصد که کلا نیامدن رای بدن و اگر فقط 5 درصد دیگر رای می‌دادن لیست 30+16 تکمیل می‌شد. پس بهتره باخت را قبول کنید و جواب ... مردم را نظاره‌گر باشید.»

مخاطب دیگری نیز با اشاره به تناقض در رفتار این جریان سیاسی، نوشته است: «توهین به رای ملت! آن وقت دم از دموکراسی می‌زنه شبکه خبر!... از مردم می‌پرسه اگر کاندیدای شما درنیاد چیکار می‌کنید؟ از پایداری‌ها هم بپرسن که به ملت توهین می‌کنن! کاسبان تحریم!» این مخاطب در ادامه نظر خود پرسیده است: «آیا نهادی نیست که جلوی ... را بگیرد؟»

کاربر دیگری نیز معتقد است که «عملکرد تند و افراطی جبهه پایداری باعث شکست همه اصولگرایان شد» و مخاطب دیگری نیز با اشاره به این نکته که «قضاوت عمومی در مورد مسایل سیاسی هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کند»، گفته است: «مردم با کسی تعارف ندارند و قرار نیست عده‌ای تا ابد در یک سمت بمانند.»

اما در ادامه نظرات ارسالی برای «آفتاب‌»، مخاطبی نوشته است: «اینگونه اتهام‌زدن به ملت توهین آشکاری است که نباید به‌راحتی از کنار آن گذشت. مفهوم این مطلب این است که ملت شریف ایران گوش به‌فرمان انگلیس هستند و هرچه آنها بگویند انجام می‌دهند. بابا بفهمید که مردم غیور ایران به این شعور سیاسی رسیده که در مورد مسایل سرنوشت‌ساز مملکتی براساس تشخیص منافع خودش و کشورش تصمیم می‌گیرد نه طبق خواسته بیگانگان. دیگه بس است!» کاربری هم خطاب به اعضای جبهه پایداری گفته است که «آقای پایداری عزیز خوب شده مردم به حامیان ... اختلاس 8 ساله نه گفتند.» 

فرد دیگری هم در نظر طنزآمیز خود نوشته است: «از فردا كلاس‌های انگليسی تعطيل می‌شود!» و در ادمه یکی از مخاطبان رفتار و گفتار دلواپسان را نوعی "فرافکنی" دانسته و نوشته است: «همه خوب می‌دانند که ملت ایران فهیم هستند و خوب و بد را از هم خوب تشخیص می‌دهند.» مخاطبی هم به «آفتاب‌» پیشنهاد داده «به‌نظر من باید تیتر بزنید و بگید: افراط و افراطی‌گری در ایران با تمدن اسلامی و غنی جایی ندارد؛ چرا که اسلام دین رافت است نه دین افراط و تفریط. اسلام دین اعتدال است نه دین کسانی که همه چیز را برای خود می‌خواهند. زنده‌باد جمهوری اسلامی ایران با تفکر اعتدال». فرد دیگری هم که به‌‌نظر می‌رسد از نتایج انتخابات 7 اسفند خوشحال است، گفته «درود بر مردم فهیم تهران. انصافا حال کردیم.»

اما در ادامه یکی از مخاطبان با یادآوری این نکته که  «پدران ما انقلاب کردند تا ارزش‌ها حفظ شود»، درباره شرایط این‌روزهای برخی جریان‌های سیاسی توضیح داده است: «... اما هرکس با ماست، انسان فهیم و با شعور سیاسی است اما اگر علیه ماست از شعور سیاسی کافی برخوردار نیست.» همین کاربر در ادامه نظر خود تاکید کرده است: «مردم وکیل و قیم نمی‌خواهند، مردم مدافع حقوق می‌خواهند. اگر امروز مردم تهران به سمتی رفتند که نگاه جدید و تازه‌ای است، به دلیل رفتار اشتباه گذشته است. بنده به همه اصلاح‌طلبان عزیزی که به رأی این مردم وارد هر دو مجلس شدند توصیه می‌کنم، اگر نتایج انتخابات هفتم اسفند را سرلوحه کارهای خود قرار ندهند، همین مردم می‌توانند آنان را از اریکه قدرت پیاده کنند...پس حواستان کاملا جمع باشد.»

یکی دیگر از مخاطبان نیز این نوع موضع‌گیری دلواپسان علیه رای مردم را مورد انتقاد قرار داده و معتقد است که «همیشه جامعه را به دو دسته تقسیم می‌کنند تا شکاف بین مردم بیندازند.. چون می‌دانند از بیرون نمی‌توانند ما را شکست دهند.» کاربری هم گفته است «بالاخره هشت سال از این مملکت ..بردن حالا زور داره که بخوان اصلاح بشن و حرف حق بشنوند.» مخاطبی هم با طرح این پرسش که «کی گفته اصولگراها فقط در تهران رأی نیاوردن؟!»، توضیح داد: «در شهرستان‌ها هم مثل تهران بود ولی اصولگراها برای کمتر ضایع‌شدن، مستقل‌ها رو هم جزء خودشون حساب کردن!!!». این کاربر در واکنش به کاربر دیگری که معتقد بود «آفتاب‌نیوز» نظر وی را منتشر نکرده است، گفته «در ضمن بر فرض که این سایت نظر اصولگراها رو نمیزاره پس چرا این همه منفی گرفتی؟ چرا اصولگراها بهت مثبت نمیدن؟ فک کنم اینم کار انگلیسی‌ها باشه!!!»

کاربر دیگری نیز تعداد منتخبان اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «در کلِ ایران درسته که یه‌مقدار اصولگراها از اصلاح‌طلب‌ها بیشترند ولی مجموع اصلاح‌طلب‌ها و مستقل‌ها و صدای‌ملت بیشتر از اصول‌گراهاست؛ اونام یه‌جورایی متحد اصلاح‌طلب‌ها حساب میشن؛ چون دیدگاهاشون به اصلاح‌طلب‌ها نزدیکه.» مخاطبی هم در واکنش به نظر مخاطب دیگری نوشته است: «دوست عزیز اگه نظری به ردصلاحیت‌ها بندازی متوجه میشی چرا باید از اصلاحات صحبت کنی‌!!! لیست اصلاح‌طلبان همه رد‌صلاحیت شدن... بیش از 50٪ مجلس اصلاح‌طلب را چی جواب میدی؟؟؟ ای دل بسوز که سوز تو کارها کند!!!!!»

کاربری هم در نظر کوتاه خود نوشته است: «راي تمام مردم ايران به هر كس بوده قابل احترامه» و در ادامه کاربری نوشته است: «وقتی پاسپورت و ویزاهای اخذ‌شده و بلیط‌های پروازی و آمار خروجی ... را بررسی کنید آن وقت انگلیسی و غیر‌انگلیسی‌بودن ...بهتر مشخص می‌گردد. البته مارک لباس... نیز در کمک کردن به این امر بی‌تاثیر نیست.»

مخاطب دیگر «آفتاب» نیز ضمن دعوت افراد توهین‌کننده به "سکوت"، گفته است: «شما صلاحیت آن را نداری که به رای و نظر و شعور ملت انقلابی و اصلاح‌طلب تهران توهین کنید. پیشنهاد می‌کنم که مراقب گفتار خود باشید. بهترین کار برای شما سکوت‌کردن است.» مخاطبی هم گفته است «همین مردم تهران در روز 22بهمن می‌شوند سرباز و در زمانی که به جناح مخالف اینها رای بدن می‌شوند یاران انگلیس! بیچاره تهرانی‌ها!» و مخاطب دیگری درهمین‌راستا پرسیده است: «راستی چرا مردمی که حضور میلیونی در 22 بهمن و 9 دی داشتند، انگلیسی رای دادند؟... البته ما قایل به لیست انگلیسی نیستیم.» اما در ادامه، مخاطبی گفته است: «...مردم در انتخاب محدود‌شده بودند و از روی ناچاری به اینها رای دادند نه بر اساس توصیه BBC.»

کاربری هم که به‌نظر می‌رسد از رای‌ندادن خود پشیمان است، می‌گوید: «به جرأت می‌توانم بگویم من رای ندادم ...ولی اگر می‌دانستم این بار امیدی برای برای آینده پیشرفت کشورم و خانواده‌ام است، حتما رای می‌دادم و دولت بداند کسانی که رای‌ندادن پشتیبان راستین آنها هستن و حامی آنها؛ به امید آینده که همه رای بدهند. امیدوار شدم به آینده بچه‌های این مملکت؛ ای کاش رای داده بودم.»

کاربر دیگری هم با اشاره به انتخابات سال 88، نوشته است: «در انتخابات قبل که خس و خاشاک بودیم، الان هم که انگلیسی‌شدیم؛ خوب دیگه چی‌؟ اگر هم بعضی تحت‌تاثیر رسانه‌های خارجی قرار گرفتند باز تقصیر بی‌اخلاقی‌ها ... است.» کاربری هم گفته است: «نه خوشحال باشید نه ناراحت؛ حرکات سیاسی جامعه شبیه حرکت آب در رودخانه است که خود مسیرش را پیدا می‌کند؛ یه وقت جریان آب از سمت چپ رودخانه است و پس از مدتی از سمت راست رودخانه؛هرازچندگاهی تغییر مسیر می‌دهد.»

مخاطبی هم از این رسانه‌های دلواپس پرسیده است «چرا راحت و بی‌دغدغه انگ و تهمت می‌زنید؟» و در ادامه یک کاربر نوشته است: «توروخدا به شعور و فهم مردم؛ چه تهرانی و چه هرکجای ایران عزیزمان توهین نکنید زیرا رهبر فرزانه‌مان از این مردم تشکر و قدردانی کرده‌‌اند. خداوند توفیقشان دهد و اگر آیات معظم و سایر شخصیت‌ها اسمشان در لیست‌ها نیست، مهرشان در دل و قلب مردم هست‌.» و کاربر دیگری هم که نظرش شبیه نظر کاربر فوق بوده نوشته است: «عزیزجان خود رهبری فرمودند فارغ از هر گروه و جناحی؛ ملت ایران پیروز این انتخابات هستند؛ شما چرا تند میری؟»

در ادامه نظرات ارسالی کاربران برای «آفتاب»، مخاطبی نوشته است: «نامزدهایی را که می‌شناختیم و کاندید شده بودند...رد شده بودند ولی مردم خوب تهران به سران اعتدال و امید اعتماد کرده و به لیست اعلامی رای دادند.» و مخاطبی به نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیروزی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت اشاره کرده و نوشته است: «مردم هاشمی که یار دیرین امام بود را می‌شناختند و بنا به توصیه او به کسانی رای دادند که نمی‌شناختن. به رای ملت احترام بذارید!»

مخاطب دیگری هم نوشته است: «....ای کاش این دلواپسان، دلواپس پیشرفت و آبادانی مملکت خود بودند.» مخاطب دیگری نیز با کنایه از دلواپسان پرسیده است: «از دكتر محمود احمدی‌نژاد چه خبر؟» و در ادامه مخاطبی واکنش توهین‌‌‌‌آمیز این رسانه‌ها را موردنقد قرار داده و توضیح داده است: «از اول هم می‌دونستند که شکست می‌خورند و لیست انگلیسی رو علم کردند که بعد از انتخابات شکست سنگین خود را توجیه کنند... آخه بخاطر کدام عملکرد مثبت‌شان چنین انتظاری [پیروزی] را داشته‌اند؟»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
7
31
...فقط با احساسات مردم بازی کردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
60
20
درود بر مردم ولایتمدار تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر که با تبعیت از رهبر انقلاب همه به صحنه آمدند حتی آنان که نظام را قبول ندارند و به سفارش ایشان ... رای دادند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
از دست اين...كه ميان به ما مردم... تهران منفي مي دن.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
36
10
...ان شا الله در انتخابات ریاست جمهوری دوباره جوابتان را خواهیم داد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
4
12
چرا در مقابل اين توهين آشكار سكوت شده ؟!!
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
6
49
اخه به مردم تهران چه مربوطه كه كوچك زاده ٥٤٠٠٠راي دارد
محمدتقی فراهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
5
همه فقط ادای تمدن و فرهنگ و تحمل مخالف و . . . رو درمیاریم. ..پرواضحه که خیلی از مردم به هیچ کدوم از این آقایون اعتمادی ندارند. همه ی دوستان طی سالیان امتحان پس داده اند و متاسفانه چندان سربلند نبودند. اصلاح طلبان هم در چاه غفلت فرو نروند که شکست سنگین اصول... نه بدلیل کارنامه ی درخشان شما بلکه بیشتر بدلیل کارنامه وحشتناک ...و ترس و نگرانی شهروندان از بازگشت وضعیت مخصوصا به 4 سال دوم احمدی نژاد بود کما اینکه پس از اینهمه فراخوان از چپ و راست 40 درصد مردم هیچ عکس العملی نشان ندادند.پس اگر نمی خواهید 4 سال دیگه شاهد پناه بردن مردم به دامن همانهایی که امروز در حال فرار از آنها هستند باشید، از همین امروز کار اصلاحات اساسی اقتصادی،سیاسی وفرهنگی رو شروع کنید.
بهناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
63
10
هیچ کسی توهین به مردم تهران نکرده این دوروغ از طرف اصلاح طلبان هست که اصول گراین رو تخریب کنند
ناشناس
|
CANADA
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
6
13
مرحله اول با موفقیت تمام شد به قکر مرحله دوم باشیم
اکنون دیگر لیست "امید" منتسب به اعتدال واصلاح طلبان اعتبار ویزه ای یافته است لذا اصلاح طلبان میتوانند به پشتوانه این اعتبار وتجربه موفق تهران ،مستقلین یا حتی اصولگرایان میانه رو حاضر مرحله دوم را که حاضر باشند منشوراعتدال و اصلاح طلبی را امصا کنندیا حتی با خفظ هویت شرکت در فراکسیون فراگیر اصلاج واعتدال را متعهد گردند در لیست" امید 2" ،قراردهند.مسلما تجربه موفق تهران، بسیاری از طرفداران اصلاح طلب را که در مرحله اول در شهرستانها شرکت نکردند، به شرکت در مرحله دوم تشویق خواهدنمود که سرمایه مضاعفی خواهدبود برای تمام کسانی که در لیست "امید2" فرار میگیرند
اسماعیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
4
خدا شاهد است که من خودم اصولگرای واقعی هستم ولی هیچگاه به گروه مخالفم توهین نکردم و هر وقت در مجلس و نماز جمعه میدیدم به اشخاص و گروههای ایرانی و مسلمان انگ میزنند و تخریب میکنند بسیار برآشفته میشدم و ووقتی رهبر فرزانه مان را میدیدم که در سخنان و احادیث و روایات وقتی از سه خلیفه اهل تسنن با خطاب جناب عمر و جناب ابوبکر و جناب عثمان یاد میکرد و میگفت کیف میکردم که رهبرمان حتی به افرادی که مخالف منش و ایدئولوژی اوست احترام قایل است .چرا ما نباید پیرو رهبرمان باشیم وفقط از ایشان مایه بگذاریم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
3
21
کوتوله های سیاسی باید بدانند هر گونه اتهام زنی اخلاقی و فرهنگی به مردم شریف ایران و بخصوص تهران در واقع اقرار به شکست سیاستهای فرهنگی، اقتصادی و ... تمامیت خواهانی است که سالهاست امور را در دست داشتند و یکه تازی نموده اند. همه می دانند نزدیک به بیست سال است که شهر تهران به دست اصول گرایان اداره می شود و وضعیت مورد ادعای شکست خوردگان در انتخابات در شهر تهران در واقع حاصل سیاستهای اشتباه خوده آنهاست. بهتر است این افراد قبل از هر اظهار نظری ابتداء عملکرد و اعتقادات خودر ا مورد بازبینی قرار دهند چراکه بزرگان گفته اند "از ماست که بر ماست". ضمنا تندروها باید بدانند قاطبه مردم فهیم ایران با هر گونه افراطی گری و تمامیت خواهی مخالفند زیرا نابسامانیهای کشورهای اطراف و منطقه فقط ناشی از حرکتهای افراطی است که ممکن است غرب نیز به نفع خود از آن سوء استفاده نماید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
39
دوست گرامی اغلب تهرانی به توصیه سید بزرگوار اصلاحات وارد میدان شدند و اینکه به امثال آقای کوچک زاده نه بگن. وگرنه رای مردم تهران به اصلاحات و اعتدال است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
4
به قول رئیس پاکترین دولت تاریخ ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
11
بهناز دلبندم اول سواد ياد بگير بعد پيام بگذار
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
منظور ، پیامش بود که جنابعالی خوب گرفتی همین کافیه
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
3
20
درود وسلام بریاران باوفای امام وانقلاب سید محمد خاتمی وهاشمی رفسنجانی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
3
20
با سلام
من فکر میکنم رای بقیه نقاط کشور هم مثل تهران بوده فقط با توجه به رد صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب و نبودن کاندید در بعضی نقاط و یا کاندیداتوری نفرات غیر مشهور اصلاح طلبان در برخی شهر ستانها باعث شد رای ها به صورت مساوی تقسیم شود ولی باز هم نفرات لیست امید در اکثر مناطق با اقبال عمومی همراه شدند.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
3
13
میخواستم به افرادی که به رای دهندگان کاندیدای اصلاح طلبان توهین کردن بگویم که انگلیسی شماها هستید ب............ما هم از خانواده شهدا وجانبازان میباشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
...پس یه ذره فکر کن ببین چرا مواضعتون با رادیو انگلیس یکی شد؟...
s ash
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
4
با سلام خدمت آفتاب عزیز
به فرموده امام خمینی ره میزان رای ملت است
این جمله باید سر خط خبر های منتشره قرار بگیرد و هر نقدی اگر هست در چهار چوب همین جمله انجام بپذیرد و همه باید بدانیم رای ملت بالاترین چیز در نظام جمهوری اسلامی است و باید همگان در هر جریان و طیف سیاسی به آن احترام بگذارند ولو هر نتیجه ایی که به نفع یا به ضرر جریان پیش آمده باشد . این رفتار بعضی...وجه تماییزی با فته سال‌های اخیر ندارد و میتوان مصداق بارز همان حرف‌های فته انگیز دانست. وقتی با تمام دقت کاندیدای اصلح جهت شرکت در انتخابات از فیلتر های قانونی تعبیه شده در نظام جمهوری اسلامی عبور میکند صلاحت برای انتخاب شدن در مجلس را دارد و طرز تفکر و منش سیاسی شخص تعیین کننده میزان رای است.اینجاست که متوجه میشویم بزرگان همچون مقام معظم رهبری نیز برمشارکت حداکثری تاکید میکردند همچنین سایر دلسوزان که میگفتند اگر شرکت نکنید عده ایی....به مجلس میروند و همان هم شد اگر فرض کنید در تهران مردم به منش فکری سیاسی خود رای نمیدادند آن لیست مجددا با آرا کم وارد مجلس میشد این انتخابات آزاد در ایران نقطه عطفی جهت دلگرمی مردم است و همه مسولیین باید در پیشگاه ملت سر تعظیم فرود آورده و به رای مردم احترام بگذارند مردم آزاد بودند آن مجلس قبلی سر کار باشد یا مجلسی جدید سر کار بیاید برای مردم اصول گرایی و اصلاح طلبی مطرح نیست شما بعضا در لیست امید اصول گرایان معتدل نیز وجود دارند این خواست برخواسته از همه آحاد جامعه است که در یک جریان پیگیری میشود حال میتوانست همین خواسته ها از زبان آن جریان مطرح میشد مسلما پیزوز انتخابات بودند....
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
4
17
اول- اصولگرا نه واژه انحصارگرا بهتره ،اصولگرا تدین داره واین کارهادرشخصیت آدمهای متدین نمی گنجد.دوم-نه شما علی (ع)هستیدونه تهرانیها اهل کوفه ،نکند باورتان شده درتمام امور مانند علی رفتارمی کنید.سوم - مردم به کسایی رای دادند که شورای نگهبان تایید صلاحیت کرده بودند.چهار-قابل گفتن نیست.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
3
7
اصولگرایان دشمن فرضی ساختند و بعد در انتخابات از همان دشمن فرضی شکست خوردند.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
5
0
سلام.سراغاز شکل گیری فتنه 88ازتوهین به ملت شریف ایران... .بود ...و همین ملت 4سال قبل به شمارای داد گل وعزیز بودنند حالا خارنند فکر 4سال دیگر کنید که باز شرمنده همین مردم نشویدوروی برگشت داشته باشید انشاا..
یک شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
3
5
خب وقتی همه چی شده کسب و کار ! می شود همین !
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
5
به یک جامعه شناس خبره نیاز است
تا بداند زیر پوست جامعه چه خبر است
و باید به راه حلهای او گوش کرد عمل کرد
تا عواقب آن خدایی ناکرده تخریب کننده بنیان خانواده
و جامعه نباشه
...
اینم ی نظره خوب
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
4
ما نباید به انگلیس توهین کنیم ...
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
3
0
شما چقدر گرفتی ...
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
6
افتخار میکنم تهرانیم وبه لیست امید واصلاح طلب ها رای دادم پشیمان نیستم انگ شما ... سیاسی هم به ما نمی چسبه......اگه به شماها رای داده بودیم میشدیم امت غیور ولی حالا شدیم بچه های شهر طلاق وگناه برید خجالت بکشید مثل ناطق نوری مرد ومردانه که درسال 76به پیروز انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت مردانگی را از ایشون یاد بگیرید انگ نزنید شمابرای همیشه بازی را باختید.
علی
|
ROMANIA
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
4
دوستان عزیز رای تمام مردم ایران اصلاحات است ،متاسفانه عده ای را را با دروغ تحریک کردند که به اصولگرایان رای دهیم
شهاب
|
GERMANY
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
3
دو عامل باعث شكست اصولگرا ها شد : 1-سياست هاي غلط دولت قبلي و حمايت اينها از اشتباهات احمدي نژاد . 2- سياست هاي اشتباه اينها در قضيه برجام و عدم رعايت منافع ملي
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
3
اين آقايان خود را مستحظربه قدرت مالي ... و همچنين حمايت هاي غول رسانه اي ميديدند و از اينكه با مردم همگام شوند خود را بي نياز ميديدند و آمده بودند كه ثمره ده سال تخريب ناجوانمردانه و اظهارات و اتهامات يكسويه خود را يكجا برداشت نمايند غافل از اينكه "خدا خواهد آنجا كه كشتي برد" باز خدا كند درس لازم را گرفته باشند.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
1
0
کی گفته اصول گراها شگست خوردند ما اصول گراها اگر یک کاندیدا هم در مجلس نداشته باشیم باز پیروزیم مگر نه؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین