کد خبر: ۳۵۲۸۴۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
رسانه‌هایی که می‌گویند به سوئیفت وصل نشدیم، به‌بانک‌ها بروند تا وصل‌شدن سوئیفت را به‌عینه ببینند

اگر ثابت شد که برجام وعده‌ توخالی نیست؛ دروغ‌گویان حاضرند از مردم عذرخواهی کنند؟

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با انتقاد شدید از برخی رسانه‌ها که به صدور بیانیه‌های تردید‌آمیز نسبت به وصل شدن بانکهای ایرانی به شبکه‌ اطلاع رسان سوئیفت اقدام می‌کنند پیشنهاد داد یک نماینده معرفی کنند تا در جریان وصل شدن بانکهای ایرانی به سیستم سوئیفت به عینه قرار گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- دروغی می‌گویند و سپس سوار بر این دروغ که خودشان هم باورش ندارند، موجی راه می‌اندازند علیه دولت؛ هدف اصلی‌شان ترویج یاس و ناامیدی در جامعه است و اینکه دولت روحانی به‌فکر معیشت مردم نیست. دلواپسان شکست‌خورده از رای مردم در انتخابات خرداد 92 و 7 اسفند 94 حالا ناامیدتر از هر وقت دیگری، چنان روی به تخریب دولت آورده‌اند که به‌راحتی واقعیت‌ها را کتمان و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند. اصلا برای‌شان مهم نیست ادعایی که می‌کنند راست و دروغش چگونه است؛ فقط می‌خواهند مردم نسبت به دولت دلسرد شوند تا بلکه خود جایگاهی در بین مردم به‌‌دست آوردند؛ دریغ از آنکه به این نکته توجه کنند که مردم به سیاست‌ها و برنامه‌های‌شان «نه» گفته‌اند.

به گزارش آفتاب، این افراد که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای مخالف سرسخت توافق بوده‌اند، حالا که نتوانسته‌اند مانع توافق و اجرای برجام شوند، مدام نتایج مذاکرات هسته‌ای را زیرسئوال می‌برند و می‌گویند که اجرای برجام هیچ‌دستاوردی برای کشور نداشته است؛ کلیدواژه این روزهای‌شان هم «تحریم» و «سوئیف» و «ایرباس»، شده؛ مدعی‌اند که «تحریم‌ها لغو نشده، سوئیت وصل نشده، ایرباس هم برای مردم ایران مناسب نیست». جالب‌اینکه از یک‌طرف می‌گویند تحریم‌‌ها لغو نشده و از سویی دیگر می‌گویند «ایرباس به چه‌درد مردم می‌خورد؟»! بالاخره اگر تحریم‌ها لغو نشده، پس چگونه است که می‌شود هواپیماهایی خرید که سال‌های‌سال حتی قادر به تامین قطعات آن‌ها نیز نبودیم؟ از یک طرف از قراردادهای اقتصادی و تجاری دولت با کشورهای بزرگ دنیا انتقاد می‌کنند و از سویی دیگر باز می‌‌گویند که اجرای برجام هیچ‌دستاوردی برای کشور نداشته است!

ادعای دیگرشان این است که بانک‌های ایرانی هنوز به سوئیف وصل نشده‌اند. ادعایی که بارها و بارها از سوی مقامات بانک مرکزی به آن پاسخ داده شد اما باز هم این افراد ادعای خود را تکرار می‌کنند. مسئله‌ای که باعث انتقاد شدید حمید بعیدی‌نژاد مدیر‌کل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه شده و درهمین‌باره در صفحه اینستاگرام خود نوشت‌: تیم مذاکرات هسته‌ای افتخار دارد که برای قانع‌کردن مردم عزیزمان نسبت به اجرای برجام هیچ‌گاه به آنها دروغ و یا غیر‌واقع نگفته است و در همین چارچوب لغو تحریم سیستم پیام‌رسانی انتقالات بانکی یا همان سوئیفت و وصل شدن تمامی بانک‌های خارج شده از تحریم به سوئیفت به طور قطعی و مکرر از طرف خود سوئیفت و از سوی تمام مسئولان ذیربط به مردم عزیزمان گزارش و اعلام شده است.

وی با بیان اینکه "روزی نمی‌گذرد که در تضاد با این بیانیه‌های روشن مردم کشورمان با بیانیه‌های مکرری از سوی برخی رسانه‌ها مواجه می‌شوند که در وصل‌شدن بانک‌های غیر‌تحریمی‌ ایرانی به سوئیفت ایجاد تردید و تشکیک می‌کنند"، گفت: هدف این تردید ایجاد‌کردن را هم خود آن رسانه‌ها به‌روشنی اعلام کردند. این رسانه‌ها قصد دارند جامعه را متقاعد کنند که طرفهای مقابل ما به وعده‌های خود عمل نکردند و برجام به قول خودشان پر از وعده‌های توخالی است ولی این نتیجه‌گیری بی‌شک نادرست است.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان افزود: اما اگر باز هم این رسانه‌ها به اظهارات مقامات رسمی بانک مرکزی و بانکهای ایرانی دیگر که در اطلاعیه‌های رسمی وصل شدن به سوئیفت را اعلام کردند شک دارند و در عین حال واقعا به دنبال کشف حقیقت هستند راه مشخصی برای تعیین قطعی موضوع وصل شدن سوئیفت وجود دارد. 

بعیدی‌نژاد در پایان از این رسانه‌ها درخواست کرد: یک نماینده معرفی کنند؛ ما هم با بانک مرکزی و 12 بانک مرتبط دیگر هماهنگ می‌کنیم که این نماینده را به بخش پیام‌رسانی سوئیفت در تمامی بانک‌ها ببرند و وصل‌شدن به سیستم سوئیفت را به عینه به ایشان نشان دهند. فقط یک شرط دارد و آن این که آن نماینده محترم بعد از اطمینان از وصل‌شدن تمامی بانک‌ها به سوئیفت در همان رسانه‌ای خودشان از صدور این بیانیه‌های تردید‌آمیز نسبت به وصل شدن به سوئیفت و نسبت‌دادن دروغ و خلاف واقع به مقامات رسمی ذیربط بانکی کشورمان که موجبات نگرانی و تشویش مردم عزیزمان را فراهم کرده است حداقل رسما از مردم عذرخواهی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
شاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
7
بنده خودم کارمند بانک هستم
از نظر فنی و ارتباطات شبکه بله سستم ها به هم وصل شده است. یعنی موضوع از نظر فنی حل شده و سیستم وصل شده است. اما نکته مهم، بخش سیاسی موضوع است که پیامهای سوئیفتی ارسالی هنوز مورد تأیید بانکهای خارجی نیست و نیاز به اجازه از آمریکا دارند و آمریکا هم اجازه نمی دهد.
یعنی تحریم وصل شدن برداشته شده اما تحریم استفاده برداشته نشده است.
لطفاً جناحی عمل نکنید و چاپ کنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
بنده هم بانکی و دارای امضای بین المللیA بودم . هر چند مدتی است که بازنشسته ام ، اما همکار محترم سخن شما به این معناست که بانک ابلاغ کننده یا همان کارگزار به شما پاسخ داده که منتظر دریافت تائیدیه آمریکاست . خوب این هم طبیعی است ، براینکه خودتان جای بانک های خارجی بگذارید که جریم های میلیاردی شدند.بجای اینکه فضا را مسموم کنید از مسببین این وضعیت ها انتقاد کنید. آن که می گفت تحریم ها کاغذ پاره اند انتقاد کنید . بله همه ما می دانیم که سوئیفت برقرار شده ولی اعتماد ازدست رفته را نمی شود یک شبه برگرداند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
9
اینا خوبم میدونن ولی می خوان نا توانیهای گذشته هاشونو توجیه کنند و دولت فعلی رو ناکارامد جلوه بدهند
مامان نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
4
خوشبحالشون درک درستی از سرمایه و بانک ندارم چه برسد به سوئیف//؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
4
اینها همان هایی هستند که NPTرا MPT می خواندند ومی نوشتند . حالا چه می دانند سوئیف چیست ؟ ... 8 سال ...فکر می کنند یک شبه می توان پاک کرد.
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
0
صد سال اولش سخت بعد همه چی درست میشه.اینا همش کاغذ پاره است.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
0
انکس که میگفت تحریم ها تاثیر نداره باید پاسخگو باشد حالا مدعی هم شدند
خادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
1
شما چطور ????
اگر معلوم بشه این برجام دروغی بیش نیست حاضر می شوید از ملت عذرخواهی کنید۰۰۰۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
0
واقعا تحریمها اثر نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین