کد خبر: ۳۵۳۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با «آفتاب»:

نصف واردات کل تاریخ‌ایران در دولت‌قبل انجام شد/دولت روحانی، آبی بر آتش بود

در دولت احمدی‌نژاد به‌نام عدالت بخشش کردند/۵۱۲ میلیارد دلار واردات صورت گرفته که در تاریخ کشور این میزان واردات بی‌سابقه بود/مدل رفتاری دولت گذشته شبیه مدل‌های شکت‌خورده سالهای ۵۳ بود/ انتظار داریم در دولت روحانی تصور نشود که مشکلات با پول حل می‌شود چرا که فقرا خواهان تساوی در جامعه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت روحانی نعمتی بود که در سال ۹۲ ظهور کرد تا آبی باشد بر آتش اتفاقات نادرست گذشته. نصف واردات کل تاریخ‌ایران در دولت‌قبل انجام شد/دولت روحانی، آبی بر آتش بود

علیرضا محجوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی «آفتاب» در خصوص تاثیر اعتدال بر فضای کشور گفت: در حال حاضر با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای سیاسی کشور بهبود یافته است، آقای روحانی و دوستانشان در این مدت ثابت کردند که دولت می‌تواند با همه کاستی‌های اقتصادی و سیاسی در عرصه‌های مختلف به خصوص سیاسی درخشان‌ترین نمایش‌ها را به اجرا بگذارد. 

به گزارش آفتاب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همچنان در برخی عرصه‌های مشکلاتی وجود دارد به مکشلات عرصه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: درست است که در عرصه اقتصادی از رکود خارج نشدیم و تورم را مهار نکردیم اما حرکات در جهت مثبت بوده است. انتظار ما از دولت در عرصه اقتصادی ایفای نقش هدایت‌گری بود که توانست در دو سال چند ماه در حفظ ارزش پول کشور عملکرد مناسبی داشته باشد. 

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت توضیح داد: در حال حاضر نفت ضعیف‌ترین شرایط خود را دارد اما نرخ ارز افزایشی چندانی نداشته اما هر بار که ایران با کاهش قیمت نفت مواجه بود توفانی در نرخ ارز ایجاد می‌شد اما دولت توانست این مسئله را کنترل کند. 

این نماینده اعتقاد دارد عملکردهای این‌چنینی هنر تدبیر رئیس جمهور است و نشانه شکوفایی تدبیر در دولت به شمار می‌رود. 

محجوب دولت دهم و یازدهم را مقایسه کرد و گفت: در دولت گذشته نزدیک به ۵۱۲ میلیارد دلار واردات صورت گرفته که در تاریخ کشور این میزان واردات بی‌سابقه بود. به جرات می‌توان گفت این میزان واردات معادل نصف واردات در کل تاریخ ایران است اما نتیجه نامطلوبی داشت. 

وی افزود: این میزان واردات نه تنها باعث هیچ اتفاق رفاهی بزرگی نشد بلکه برعکس باعث شد اغنا ثروتمند‌تر و فقرا ناراضی‌تر باشند در حالی که توقع این بود که دست اغنا کوتاه و فقرا به مطلوب خود برسند. 

محجوب تاکید کرد: ما منکر تحرکات دولت احمدی‌نژاد در جهت بهبود سطح رفا و معشیت نیستیم اما واردات در این سطح در مقابل کارهایی که انجام شد بسیار کوچک و ناچیز بود. مدل رفتاری دولت گذشته شبیه مدل‌های شکت‌خورده سالهای ۵۳ بود. 

این نماینده با بیان اینکه نباید مدل‌های شکست خورده سال‌های گذشته دنبال می‌شد، اظهار داشت: اتخاذ این مدل‌ها به علت عدم آشنایی برنامه گردان‌های کلان کشور بود. آن‌ها به جای اینکه مدل جدید ارائه کنند و استفاده بهینه از وضعیت جدید داشته باشند عملا به مدل‌های گذشته و فرسود سوق پیدا کرده بودند. 

وی با بیان اینکه امیدواریم میزان آسیب‌های مدل‌های گذشته به کشور زیاد نباشد ادامه داد: دولت تدبیر و امید، آبی بر آتش و نعتمی بود که در سال ۹۲ ظهور کرد و تلاش دارد از اتفاق‌های وحشتناکی که بر سر کشور آمد جلوگیری کند. انتظار داریم در دولت روحانی تصور نشود که مشکلات با پول حل می‌شود چرا که فقرا خواهان تساوی در جامعه هستند. 

محجوب با اشاره به سخنی از حضرت علی در خصوص عدالت و بخشش گفت: امیر المومنین تاکید داشتند که عدالت مفهومی است که اگر چیزی از جایگاهش خارج شد به جای خود بر گردد و بخشش مفهومی است که اگر چیزی که در جای خود است را خارج کند. 

وی توضیح داد: بر اساس این نکته، در دولت احمدی‌نژاد به نام عدالت بخشش کردند و نه تنها عدالت بیشتر برقرار نشد که در بیشتر مواقع بخشش صورت گرفت به همین دلیل عدالت در فضاهایی که وجود داشت از بین رفت. امروز ما با چنین معرکه‌ای روبه رو هستیم و باید با آن مقابله کنیم. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم دولت گذشته تعمدی دست به چنین کارهای نادرست زد اما در جریان اقدامات غلط قرار گرفت و زمینه را برای احساس تبعیض بیشتر در بین فقرا ایجاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین