کد خبر: ۳۶۵۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

سخنگوی وزارت بهداشت: افزودن مواد روانگردان در داروهای طب سنتی/ارائه خدمات بیمارستان‌های خصوصی متناسب با استطاعت مردم

سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح جزییات پلمپ دو مرکز طب سنتی، تعطیلی بیمارستا‌ن‌های خصوصی کشور و ایجاد تخت‌های جدید روانپزشکی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
ایرج حریرچی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به تعطیلی دو مرکز طب سنتی، گفت: نباید تأسیس معاونت اجتماعی را به حاشیه‌های اخیر طب سنتی ارتباط دهیم زیرا این موضوعات از یکدیگر مستقل هستند. سیاست وزارت بهداشت تقویت و توسعه طب سنتی در کشور است بر همین اساس در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری موسسه طب سنتی طوبی و پژوهشکده و دانشکده جدید طب سنتی را ایجاد کردیم.

وی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان در طب سنتی گفت: یکی از این مراکز به دلیل تخلف آموزشی و دیگری به دلیل تخلف در طب سنتی پلمپ شده است. متاسفانه امروزه برخی داروهای معمولی را با داروهای گیاهی ترکیب می‌کنند و حتی گاهی مواد روانگردان به داروی گیاهی و سنتی افزوده شده که این شیوه‌ای از تخلف محسوب می‌شود.

سلامت اولویت دولت
حریرچی ادامه داد: با توجه به گذر بیماری‌های اپیدمی، مسن شدن جامعه، شهرنشینی، افزایش آگاهی و درگیر شدن بیشتر مردم با بیماری‌های پرهزینه امروزه سلامت جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است و معمولا با توجه به چنین شرایطی دولت‌ها و مجلس‌ها سلامت را جزو اولویت قرار می‌دهند این در حالی است که دولت یازدهم توجه جدی به سلامت دارد و معتقدیم پیگیری مطالبات مردم جزو اولویت‌های دولت است.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تعطیلی برخی بیمارستان‌های خصوصی در کشور گفت: با توجه به کمبودها از اولویت‌های اساسی ما در حوزه بستری این است که از بخش خصوصی برای توسعه تخت‌ها استقبال می‌کنیم بنابراین کاری که از دست ما بر آید در رابطه با بیمه‌های تکمیلی و پایه که مطالبات بیمارستان‌های خصوصی است پرداخت‌های به موقع است ملزومات را خواهیم داشت.


وی افزود: اکنون فقط 60 درصد بیمارستان‌های خصوصی اشغال تخت دارند در حالی که خدمات باید منطبق با نیاز مردم باشد در حال حاضر 80 درصد مردم استطاعت مالی برای مراجعه به بیمارستان خصوصی ندارند. 15 تا 17 درصد با کمک بیمه‌های تکمیلی و 2 تا 4 درصد می‌توانند هزینه‌های آنجا را پرداخت کنند این در حالی است که 80 درصد هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را بیمه‌های تکمیلی می‌دهند.

حریرچی با بیان اینکه 80 درصد هزینه هتلینگ بیمارستان خصوصی را بیمه تکمیلی تأمین می‌کند، افزود: از این تعداد 50 درصد بازار آن دست شرکت آتیه‌سازان حافظ و آموزش و پرورش است و 50 درصد مابقی مربوط به بیمه ایران است و حدود 25 درصد وابسته به صندوق‌ها و سازمان‌های شبه دولتی است بنابراین کمک بیمه‌های تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی قابل توجه است و پیشنهاد ما این است بیمارستان‌های خصوصی از ظرفیت خالی استفاده کنند و متناسب با استطاعت مردم خدمات ارائه دهند.

ایجاد 900 تخت روانپزشکی جدید
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات لازم در حوزه سلامت روان، گفت: با تحکیم بنیان خانواده، رفع موانع تنش‌آفرین، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، ترویج آموزه‌های اخلاقی و معنوی و ارتقای شاخص‌های سلامت روان باید عوارض این موضوع را کم کنیم البته وظیفه ما ارتقای سلامت است و فقط راه‌حل آن اضافه شدن به روانپزشک نیست.

وی به کمبود تخت روانپزشکی در کشور اشاره و بیان کرد:900 تخت جدید در بیمارستان‌های دولتی ایجاد یا تبدیل شده است و اقدامات سلامت روان را در سیستم مراقبت بهداشت اولیه ادغام کرده‌ایم همچنین غربالگری بیماری‌های شایع مانند افسردگی، استرس و افزایش تعداد روانپزشک نیز از دیگر اقدامات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین