کد خبر: ۳۸۲۵۹۳
تعداد نظرات: ۷۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
اظهارات متهمین پرونده حمله به سفارت عربستان:

ما در فتنه 88 و کوی دانشگاه هم بودیم/۲۰ روز در اوین، 7 شب در انفرادی بودم/بچه‌های حزب‌اللهی نباید اینقدر اذیت شوند

در یکی از کانال‌های منتسب به سپاه خبر تجمع را دیدم/مرا بردند و گفتند کوچه پایین پیاده‌ات می‌کنیم اما ۲۰ روز مرا به زندان انداختند/ما نوشابه خریدیم، شیشه نخریدیم/ سنگ زدیم اما به کسی نخورد//مقصر اصلی نیروی انتظامی است/ما دل نایب امام زمان (عج)‌را رنجاندیم و از آن پشیمانیم/کوکتل را با ماشین جلوی سفارت آوردند/بازجو می‌گفت 4 تا کوکتل زدن این حرف‌ها را ندارد، چیزی بنویس تا پرونده را ببندیم.
آفتاب‌‌نیوز :
اولین جلسه دادگاه متعرضین به سفارت عربستان صبح امروز به صورت علنی در شعبه 1060 دادگاه کیفری 2 مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به ما در فتنه 88 و کوی دانشگاه هم بودیم/۲۰ روز در اوین، 7 شب در انفرادی بودم/بچه‌های حزب‌اللهی نباید اینقدر اذیت شوندجرائم کارکنان دولت برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ابتدای امر، قاضی دهقانی با اعلام آغاز اولین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات متهمان حمله به سفارت عربستان، به قرائت و تفهیم مواد 354 و 358 ، 193، 194 و 195 قانون آیین دادسری کیفری مصوب سال 92 به حضار و متهمان پرداخت.

سپس قاضی دهقانی از نماینده دادستان خواست که مفاد کیفرخواست را قرائت کند.

میرسلیم نماینده دادستان با قرائت اسامی متهمان، اتهامات 21 متهم این پرونده را «مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان» یا «اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی» و یا هر دو اتهام ذکر کرد.

نماینده مدعی العموم ادامه داد: نظر به گزارش‌های اولیه و تحقیقات انجام شده از نیروی انتظامی و اطلاعاتی، محتویات پرونده و اظهارات متهمان، نامبردگان مجرم هستند و طبق مواد 617 و 677 قانون مجازات اسلامی کیفر آن‌ها مورد تقاضا است و تاریخ وقوع جرم هم  در سال 94 و در تهران بوده است.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده مدعی العموم قاضی دهقانی از متهم ردیف اول این پرونده خواست که خود را معرفی کند.

متهم اول پرونده گفت: 25 ساله هستم، در پوشاک شاغلم، باسواد، مجرد و اهل تهرانم.

قاضی دادگاه خطاب به متهم گفت: بر حسب  محتویات پرونده و تحقیقات انجام شده گزارش موارد ذی‌ربط و مفاد کیفرخواست صادره از دادسرای شهید مقدس، متهم به اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی هستید، از خود دفاع کند.

متهم خطاب به قاضی گفت: روزی این اتفاق برایم افتاد، بحث تجمع در مشهد را شنیدم و در کانال های خبری و تلگرام و اینستاگرام خواندم که گفته بودند امشب جلوی سفارت عربستان تجمع است. حتی من در گروه‌های منتسب به سپاه بود خواندم که تجمعی به نشانه اعتراض به رژیم آل سعود برگزار می‌شود و من با توجه به کشتار مردم در منا، حادثه فرودگاه جده و جنایات دیگری که در یمن و سوریه اتفاق افتاده بود احساس کردم برای دادخواهی مردم غزه که عموما شیعه هستند، اعتراضی باید انجام شود .

وی افزود: من هم بنا بر آنچه که در گروه‌ها دیده بودم در تجمع حاضر بودم و فقط نگاه می کردم  و هیچ اقدامی هم انجام ندادم وقتی ما رسیدیم سرو صدا بود و کار خاصی نکردیم بلکه تماشا می‌کردیم.

قاضی از متهم پرسید که شعار دادید؟ متهم پاسخ داد: اواخر مردم شعار می‌دادند و من هم در کنار جمع بودم قصدمان این نبود که سروصدا کنیم.

قاضی با قرائت اظهارات متهم در دادسرا گفت: شما عنوان کرده‌اید که در مقابل سفارت عربستان با جمعیت حاضر شعار داده‌اید و حتی یک نفر مجروح شده بود و او را انتقال دادید، در این زمینه چه صحبتی دارید؟ که متهم گفت: ما آن فرد مجروح را به کنار دیوار کشیدیم و به او کمک کردیم.

قاضی مجددا به او گفت افراد دیگری هم می شناسید که به سفارت سنگ می زدند؟ که متهم گفت:‌ برخی را دیده بودم. حدود سه چهار نفر را می‌شناختم.

قاضی به متهم گفت: پس از باز شدن درب سفارت چه اقداماتی کردید؟ متهم گفت: من رسیدم در  باز شده بود و مردم هم رفت و آمد می‌کردند و پلیس هم از آن‌ها ممانعت نمی‌کرد. من می‌خواستم از درب بزرگ وارد شود که وارد هم نشدم.

قاضی دادگاه اظهارات متهم در پاسخ به بازپرس مبنی بر اینکه «من از درب بزرگ وارد سفارت شدم و فردی که عکس پادشاه عربستان را داشت بیرون آوردیم و مردم عکس را گرفتند و پاره کردند» را قرائت کرد و به متهم گفت: در این زمینه چه صحبتی داری؟ متهم پاسخ داد:  من می‌خواستم وارد سفارت شوم که نشدم. مقابل درب  بزرگ سفارت بودم.

قاضی اتهام وی را مجددا تفهیم کرد و از او خواست آخرین دفاع خود را ارائه کند که متهم گفت:‌ در اتهام من آمده که قصدم ایجاد سرو صدا بوده در حالی که من اصلا نیتم این نبوده که اخلال در جامعه کنم. سوابق من موجود است. در آن موقع با توجه به فضایی که بود و از آنجایی که شیعه مظلوم است پس از اینکه پنج شش ساعت خبر پخش شد و حتی در یکی از کانال های منتسب به سپاه هم خبر تجمع را دیدم به آنجا رفتم. من  نمی‌دانستم که تجمع مجوز ندارد. من تا نه شب سر کار بودم چون نزدیک خانه‌مان  بودم  به آنجا رفتم. از عملکرد خودم پشیمانم زیرا دل آقا شکست.

قاضی دهقانی در توضیح اتهام اخلال در نظم به متهم گفت: اخلال در نظم یعنی تجمع شما قانونی نبوده است.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی دهقانی اتهامات متهم ردیف دوم را به وی تفهیم کرد که پس از آن متهم ردیف دوم گفت: شیعه، متاهل، اهل تویسرکان و ساکن تهرانم. سابقه هم ندارم.

در این هنگام قاضی جلسه دادگاه برای روشن شدن این موضوع که چر ا برخی از متهمان پرونده دارای یک اتهام هستند و برخی دو عنوان اتهامی دارند، گفت: طبق گزارشات مرجع قضایی در دادسرا، افرادی که در تجمع حضور داشتند دارای یک اتهام و کسانی که وارد سفارت شده‌اند دو اتهام دارند.

متهم ردیف دوم پرونده در دفاع از خود گفت: ‌من در خواست داشتم که فیلم ورود و خروج من به منزل پدرخانمم مورد بازبینی قرار گیرد. دوربین سرخیابان است و مشخص است که چه ساعتی ماشین من وارد شده و در چه ساعتی من دستگیر شدم. زمانی که سفارت آتش گرفت من آنجا نبودم. من داشتم می‌رفتم داروخانه که به یک باره دیدم شلوغ شده است. از مردم پرسیدم چه خبر است گفتند سفارت عربستان را آتش زدند. از ماشین پیاده شدم که بعد من را گرفتند و بردند به پلیس امنیت و بی‌گناه، بیست روز در اوین بودم.

قاضی خطاب به متهم گفت: آیا درتجمع جلوی سفارت عربستان حضور داشتید؟متهم پاسخ داد: خیر من در آنجا بودم ولی در تجمع حضور نداشتم زیرا زمانی که آنجا بودم تجمع تمام شده بود. رفتم ببینم چه خبر است، دیدم که روی هوا هستم و مثل تابوت که جنازه را می‌گیرند، مرا بردند و گفتند کوچه پایین پیاده‌ات می‌کنیم.

قاضی از وی پرسید در چه گروه هیئتی و احزاب سیاسی عضو هستی؟ متهم ردیف دوم پاسخ داد: در یک کانال تلگرامی عضوم. در ایام محرم هم به میدان امام حسین می‌روم. به مدافعان حرم هم رفتم.

متهم به عنوان آخرین دفاع خود گفت: ۲۰ روز مرا به زندان انداختند. شما جایی که نشستید جای امیرالمومنین است. اگر ده دقیقه وقت می‌گذاشتید فیلم من را می‌دیدید این همه مشکلات پیش نمی‌آمد. من کارمندم و خدا را شکر که کارم را از دست ندادم.

به گزارش ایسنا قاضی فرشید دهقانی رییس شعبه 1060 دادگاه کیفری 2 ویژه کارکنان دولت، اتهام متهم ردیف سوم پرونده متعرضین به سفارت عربستان را به وی تفهیم کرد و از او خواست از خود دفاع کند.

متهم ردیف سوم پرونده گفت: 19 ساله هستم، فروشنده، شیعه، مجرد و اهل تهرانم. ما قصدمان این نبود که نیت بدی داشته باشیم. از گروههای مجازی و تماس برخی از دوستان از این تجمع مطلع شدم.

قاضی از او پرسید: آیا شرکت در تجمع را قبول دارید؟ که وی گفت: بله.

قاضی مجددا به وی گفت: در مقابل سفارت چه اقدامی کردید؟ متهم پاسخ داد: شعار دادم.

قاضی خطاب به متهم گفت: آیا شما شیشه جهت بنزین و آتش زدن خریداری کردید؟ متهم پاسخ داد: ما نوشابه خریدیم. شیشه نخریدیم.

قاضی پرسید: چه کسی مواد آتش زا به سفارت پرتاب کرد؟ متهم پاسخ داد: اکثریت آنها غریبه بودند.

قاضی اظهارات متهم را در صفحه 553 جلد سوم پرونده مبنی بر اینکه «در ابتدا به همراه جمعیت حاضر شعار الله اکبر و مرگ بر آل سعود می‌دادیم و سنگ پراکنی هم کردیم» را  به وی متذکر شد که متهم گفت: بله. ما سنگ زدیم اما به کسی نخورد.

قاضی از متهم خواست  آخرین دفاع خود را ارائه کند.

این متهم با بیان اینکه حق بچه‌های حزب‌اللهی نیست اینقدر اذیت شوند، مدعی شد: مقصر اصلی نیروی انتظامی است. آنها باید اینجا باشند.

در ادامه جلسه رئیس شعبه 1060 دادگاه کیفری 2 کارکنان دولت اتهامات متهم ردیف چهارم پرونده را به وی تفهیم کرد و از او خواست از خود دفاع کند.

این متهم گفت: من معلم خصوصی هستم. 36 ساله، شیعه، متاهل و ساکن تهرانم. حضور ما در آنجا به واسطه کانال‌های فضای مجازی بود و اعتراضم به رفتارهای آل سعود در حادثه منا بود. در ابتدا همراه جمعیت شعار دادم. اولین بار بود که اعتراضم را این گونه نشان دادم.

وی با انتقاد از عملکرد نیروی انتظامی گفت: طبقه اول و دوم سفارت آتش گرفت ولی از سوی آتش نشانی کاری صورت نگرفت. عده‌ای از هموطنان ما در آتش می‌سوختند. من داخل سفارت رفتم تا هموطنانم را نجات دهم. وقتی داخل رسیدم نتوانستم وارد اتاق شوم، زیرا به دلیل سرما خوردگی تنگی نفس داشتم و دود هم زیاد بود لذا بلافاصله بیرون آمدم.

قاضی پرسید شما داخل سفارت رفتید؟ متهم پاسخ داد: بله. کار من به دلیل اعتراضی بود که داشتم و اطلاعی از غیر قانونی بودن تجمع نداشتم. همان روز مشابه این اتفاق در مشهد هم افتاده بود و کسی هم منکر آن نشد.

متهم ردیف چهارم پرونده در ادامه صحبت‌های خود گفت: خط و مشی زندگی ما صحبت‌های آقا بود و زمانی که ایشان ناراحت شدند ما فهمیدیم که کار اشتباهی کردیم و بر همین اساس توبه کردیم و کاملا هم پشیمان هستیم. ما دل نایب امام زمان (عج)‌را رنجاندیم و از آن پشیمانیم.

در ادامه این جلسه فاطمه السادات غمخواری وکیل مدافع متهم ردیف چهارم پرونده در دفاع از موکلش گفت: من به مستنداتی برخورد نکردم که حاکی از تخریب سفارت عربستان از سوی موکلم باشد. اگر مستنداتی است ما اجازه داریم برای دفاع از حقوق موکل، آن را بدانیم. اگر تنها اتهامات موکلم سی دی تصاویر است باید بگویم آیا صرف ورود موکلم تخریب عمومی محسوب می‌شود یا اینکه تخریب از قبل صورت گرفته بود؟ طبق اظهارات، موکلم برای ورود به سفارت تشویق شده است.

وی افزود:‌ تخریب عمومی زمانی صورت می‌گیرد که سوء نیت محرز باشد ولی در این موضوع در سفارت باز و آتش سوزی شده بود که موکل من بعد از آن برگشته است. لذا تقاضای رسیدگی دقیق‌تری را از محضر محترم دادگاه دارم.

در ادامه جلسه قاضی دهقانی اتهام متهم ردیف پنجم پرونده را به وی تفهیم کرد و از وی خواست از خود دفاع کند.

متهم ردیف پنجم پرونده متعرضین به سفارت عربستان گفت: 21 ساله، باسواد، شیعه، مجرد و اهل تهرانم. من خبر تجمع  را در تلگرام دیدم و اطلاع نداشتم که تجمع غیرقانونی است. ساعت 6 بعدازظهر جلوی درب سفارت رفتم، نه سنگی زدم و حتی حیاط سفارت را هم ندیدم و ساعت 11 شب خانه بودم.

متهم ادامه داد: قبلش رفته بودم حسینیه و از آنجا به سمت سفارت رفتیم.

قاضی با یادآوری اظهارات متهم در صفحه 573 پرونده که طی آن با ذکر اسامی گفته بود 7-6 نفر در حال ساخت کوکتل بودند، از وی خواست توضیح دهد که متهم گفت: من موادی را ندیدم. کوکتل را با ماشین جلوی سفارت آوردند.

متهم ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی سرکوچه سفارت بودند. زمانی که همه جمع شدند بعد از 10-15 دقیقه مردم شعار دادند و یک ساعت گذشت که پس از آن سنگ هم زدند. من نه سنگی زدم و نه کوکتلی داشتم.

قاضی اظهارات متهم در صفحه 574 پرونده که گفته بود همراه جمعیت شعار می داد و اعتراض خود را به آل سعود علنی کرده و سنگ هم زده بود، را به وی یادآور شد که متهم گفت: تحت تاثیر حرف‌های بازجو بودم که می‌گفت چیزی بنویس تا پرونده را ببندیم. بازجو به من می‌گفت 4 تا کوکتل زدن این حرف‌ها را ندارد.

این متهم در آخرین دفاع خود گفت: من در تجمع شرکت داشتم ولی هیچ سنگی پرتاب نکردم و جایی را تخریب نکردم. من به داخل سفارت ورود نکردم حتی حیاط سفارت را هم ندیدم.  

در ادامه این جلسه قاضی دهقانی اتهام متهم  ردیف ششم پرونده را به وی تفهیم کرد و به دلیل اینکه در جلسه حضور نداشت، محمد نریمانی وکیل مدافع وی در دفاع از موکلش گفت: موکلم اهل سوریه بوده و مدافع حرم است.

وی با طرح سوالی خطاب به قاضی پرونده گفت:من ایراد شکلی را به پرونده دارم. چرا موکلم که کارمند دولت نیست پرونده اش در این دادگاه رسیدگی می‌شود؟

قاضی به وی گفت: قرار نیست که فقط پرونده‌های کارمندان دولت در این دادگاه رسیدگی شود.

وکیل مدافع متهم ردیف ششم با بیان اینکه لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه کرده است، گفت: این  تجمع به صورت خودجوش و مردمی بوده و نیازی به مجوز نداشته است. این افراد که در تجمع بودند، سونیتی نداشتند و با اعتقاد مذهبی آنجا بودند. در شهرهای دیگر و حتی در کشورهای دیگر و در خود عربستان هم چنین تجمعی بوده است. جمعیت مقابل سفارت عربستان بیش از 5 هزار نفر بوده است و افرادی که امروز اینجا محاکمه می شوند سربازان و مدافع حرم و حزب اللهی هستند. آن جمعیتی که امروز اینجا نیستند اخلال کرده‌اند.

نریمانی افزود: ما خواستیم زبان عربستان را کوتاه کنیم که کوتاه هم نشد و برای رفتن حجاج موافقت نکردند. من شنیدم قبل از اینکه افراد وارد سفارت شوند آتش سوزی شروع شده بود و خودشان هم آن را انجام دادند. لذا بهتر است دوربین‌های سفارت بازبینی شود ولی متاسفانه آنها برای این کار همکاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موکلین بنده نمی‌توانند دفاع کنند، اگر ممکن است وکیل تسخیری برای آنها تعیین شود.

وکیل مدافع متهم ردیف ششم پرونده که وکالت یکی از دیگر متهمان این پرونده را بر عهده داشت، گفت: تقاضای برائت موکلم را دارم. یکی از موکلین من اکنون در سوریه به دفاع از حرم می پردازد. اتفاقی که رخ داد برای شیخ نمر که رهبر شیعیان بود و به ناحق شهید شد، بوده است.

نریمانی افزود: در رابطه با تخریب اموال سفارت عربستان باید یادآور شوم که تخریبی صورت نگرفته است زیرا تخریب نیاز به شاکی خصوصی دارد. بهتر است همه عزیزان را تبرئه کنید. بهتر است از اداره اطلاعات سوال شود و دوربین‌های سفارت مورد بازبینی قرار گیرد.

در این هنگام نماینده دادستان گفت: تمام دوربین‌های سفارت بازبینی شده و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که یکی از عوامل اصلی تجمع موکل شما بوده است.  

قاضی دهقانی با قرائت متن پیام‌های ارسال شده از سوی متهم ردیف ششم، گفت: مدارک بسیار زیادی وجود دارد. موکل شما یکی از اعضای اصلی و هدایت کننده اصلی تجمع بوده است.

در ادامه این جلسه رییس دادگاه اتهامات متهم ردیف هشتم را به وی تفهیم کرد و متهم در دفاع از خود گفت: اتهامات را قبول ندارم. آیا گزارشات ما هم لحاظ می‌شود. ما 6 ماه است که با عنوان نیروهای افراطی آماج حملات هستیم. سهم ما و سهم عوامل نیروی انتظامی در این حادثه چقدر بوده است؟ بهتر است که برای رسیدگی به این حادثه فقط به همین جلسه اکتفا نشود. ما دادگاه را امین می‌دانیم.

وی افزود: من برای غیرت و اعتراض و نهی از منکر رفتم. جنایات رژیم آل سعود در یمن، تعرض به دو نوجوان و ... به گونه‌ای است که من نمی‌توانستم بی‌تفاوت باشم.

این متهم با بیان اینکه اجتماع خودجوش بود و ما سازماندهی نشدیم خطاب به قاضی دادگاه گفت: صوت‌هایی که شما از آن‌ها نام می‌برید به صورت تهدیدآمیز برای ما ارسال شده است.

وی گزارش حادثه آن روز را به صورت مکتوب تقدیم ریاست دادگاه کرد و ادامه داد: آنقدر فاصله ما با سفارت زیاد بود که نمی‌توانستیم نزدیک شویم. باتونی به من زدند که عینکم شکست و دیگر هیچ جا را نمی‌دیدم. سراسر آنجا دود بود. بازشدن درهای سفارت موضوع مشکوکی بود زیرا کسی نمی‌توانست از در سفارت بالا برود.

متهم ردیف هشتم پرونده خطاب به رییس دادگاه گفت: تحت تاثیر فضای روانی قرار نگیرید. با 4 پیام 4 نفر به تجمع نمی‌روند. ما دو سال صبر کردیم. بنده خودم شعار دادم، کتک هم خوردم ولی سنگی پرتاب نکردم. من تخریبی نکردم زیرا بینایی نداشتم.

وی با مقصر عنوان کردن ناجا، گفت: قبول دارم که تجمع غیرقانونی بوده ولی تخریبی صورت نگرفته است. آنجا آتش گرفته بود. حتی یکی از بچه‌ها شیر آورد گفتیم نخورید حرام است.

وی ادامه داد: تخریب یعنی با برنامه بروی. در حالی که من داخل سفارت نبودم لذا اتهام تخریب را قبول ندارم. دوربین‌ها را چک کنید. ما در فتنه 88 و کوی دانشگاه بودیم کتک هم خوردیم، ما هر روز برای دفاع از انقلاب هزینه می‌دهیم.

قاضی دهقانی خطاب به این متهم گفت: تمام اموال تخریب شده و آتش زده شده است. حدود 5 ماشین سوخته است.

متهم پاسخ داد: قبل از ورود به سفارت، افرادی در داخل سفارت بودند.

قاضی در این هنگام گفت: 5 عدد فیلم از جریان اولیه موجود است. دادگاه مکلف است در چارچوب مفاد کیفرخواستی که دادستان صادر می‌کند رسیدگی کند.

متهم گفت: من 30 روز در زندان بودم. من از بازپرس شاکی‌ام. بازپرس پرونده به من گفت شما محارب‌ هستید. 7 شب در انفرادی بودم. به هیچ وجه اتهامات را قبول ندارم. لذا از محضر دادگاه می‌خواهم نهایت عفو و تخفیف را اعمال کنید.

در این جلسه 14  نفر از 21 متهم پرونده، دفاعیات خود را مطرح کردند و آخرین دفاع از آنها اخذ شد و جلسه بعدی برای رسیدگی به اتهامات سایر متهمان، صبح فردا (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
12
134
باید پدر پدرشون را در بیارند تا دیگه از این غلطها نکنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
تو دیگه چی میگی؟ یه تار موی اینها می ارزه به کل آل سعود. فقط یه کم احساساتی عمل کرده بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
اعدام بشوند هر در امنیت ملی اختلال ایجاد کند مجازاتش اعدام است. فرقی نمی کند کجا باشی در خارج از کشور هم به سفارت ایران حمله کنند محدوده امنیت ملی هست و هر کسی می خواهد باشد.مشتی آدم بی سواد ادعای حزب الهی میکنند و مومن. معلم و کارگر برای گرفتن حقش بیاد تو خیابان مخل امنیت ملی محسوب میشه و کار این افراطی ها کار انقلابی؟ قانون باید برای همه یکی باشد.
مجید
| United States of America |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
تو کی هستی یک مزدور از آل سعود
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
واقعا خنده داره ... متهم ردیف اول است و میگوید فقط داشته نگاه میکرده
حسین
| United States of America |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
باید اعدام بشوند، این چه طرز اعتراضه، حزب الهی ها چون ازشون انتظار بیشتری میره باید دو بار اعدام شن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
46
2
اقا ايندفعه اگه عربستان هر علطي هم كه بكنه ديگه هيچكس حاضر نيست جلوي سفارتش تجمع غير قانوني كه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
6
68
با سلام آیا ملیونها ایرانی که بدلیل حمایت از مظلوم از طرف تند روها و متعصبین هر روز به فتنه متهم میشوند و بزغاله خوانده میشوند هم میتوانند دفاعیات خودشان را بگویند و اعتراض خودشان را به مقامات اعلام کنند. آیا مظلومانی که سالها بدون محاکمه به حبس و حصر محکوم شده اند حق دفاع ندارند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
6
49
طلبكارم شدن !
مینا
|
Germany
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
5
56
بچه حزب الهی ها ......... مصونیت دارند ......
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
6
88
مگر قرار است در هر زمینه ای که دولت با کشوری دجار اختلاف می شود شماها بریزید سفارت اون کشور رو بگیرید. از بس که به شماها بال و پر دادند شماها دچار توهم شدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
2
60
ته دادگاه معلومه. مثل دادگاه سعيد عسگر. در آخر هم چون نيت بدى نداشتند مشمول بخشش ميشوند و همه چيز به خوبى و خوشى تمام ميشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
5
60
این افراد همان لباس شخصی های خودسر هستند که در همه جریانات انقلاب خودشان را مافوق قانون و رهبری میدانند و برخلاف نظر امام راحل و امام خامنه ای ، در جهت تخریب چهره نظام اسلامی ، آب به آسیاب دشمن میریزند .‌اینها عوامل نفوذی دشمنند که دانسته یا نادانسته ، ایران ستیزی و اسلام ستیزی را در دنیا رواج میدهند و باعث سوء استفاده دشمن میشوند .‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
7
12
این افراد همان لباس شخصی های خودسر هستند که در همه جریانات انقلاب خودشان را مافوق قانون میدانند و برخلاف نظر امام راحل و امام خامنه ای ، در جهت تخریب چهره نظام اسلامی ، آب به آسیاب دشمن میریزند .‌اینها عوامل نفوذی دشمنند که دانسته یا نادانسته ، ایران ستیزی و اسلام ستیزی را در دنیا رواج میدهند و باعث سوء استفاده دشمن میشوند .‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
4
28
واقعا ذلیل هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
3
68
سفارت خودش خود به خودتخریب شده اینها ازاونجا رد میشدند
erteash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
22
2
اینم از غرور اریایی و کوروش کبیر و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
4
46
بچه‌های حزب‌اللهی نباید اینقدر اذیت شوند
فقط بچه های غیر حزب الهی باید اینقدر اذیت بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
3
47
واقعا جای تاسف دارد که در این مملکت که همه مسلمانند عده ای دم از حزب اللهی میزنند

متاسفانه در این مملکت 37 سال توی ذهن مردم کرده اند که حزب اللهی و غیر حزب اللهی
همه ما انسانها در این کره خاکی بندگان خداییم

کرامات انسانها در نزد خداوند در چیزهای دیگری خلاصه کی شود نه این چیزهای من دراوردی که عده ای جهت منافع خاص خود اینها را در ذهن مردم کرده اند

بعد اینها عده ای معلوم الحال که سرکردگانشان هم معلوم هستند با خیال راحت می ایند و کارهای خود را می کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
42
در بررسی عادلانه موضوع نقش آمران نباید مورد غفلت قرارمی گرفتظاهرا پرونده بخش کوچکی از عاملان را شامل می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
2
17
خیلی مسخره بود،حتما هم ..... مسخره تره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
6
22
یکی شون رو شناختم خاک برسرش و اوف بر بدبخت انگل مثلا کارمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چقدر شماها بی ادب هستید
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
53
کارشما نه برای دفاع ازانقلاب است دفاع ازمنافع خودتان وافرادی که شمارااجیرمی کننداست اعمال شما هماننداعمال خوارج است که فقط خودرابرحق می نامیدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
6
40
روحانی راست میگفت واقعا بیسواد هستند نمیدونند مردم غزه سنی هستند
مهران
|
Netherlands
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
26
به به بنازم به این محاکمه متهم انگار نه انگار که جرمی مرتکب شد. به نظرمن اگر دادگاه به این شکل به جرایم مشابه رسیدگی مینمود که خوش به حال هرچی متهمه طرف انگار نه انگار که با اعمال نا بخردانه اش موجب بهانه دادن به دست عربستان شده که پیامدش تعطیلی امر واجب حج شده باید از اقایان پرسید پس وزارت خارجه در این مملکت وظیفه اش چیست که شماها این چنین چوب لاچرخ دولت میکذادید تاکر باید این ملت بهای این گونه اعمال بدهد از اینهمه خسارتیکه به این ملت در فضیه تسخیر به قول ما لانه وسفارت انگلرس درس نگر فتید کجای. نیا این اعمال نابه هنجار دست برمیداریم
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
49
4
اینا برادرهای ما هستند
خوب نیست اگر از روی احساسات برخوردی کردند ما پشت سرشون اینطور صحبت کنیم.
اشتباه کردند ولی این رسمش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
با سلام آیا ملیونها ایرانی که بدلیل حمایت از مظلوم از طرف تند روها و متعصبین هر روز به فتنه متهم میشوند و بزغاله خوانده میشوند هم میتوانند دفاعیات خودشان را بگویند و اعتراض خودشان را به مقامات اعلام کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
تصور کن یک عده همینطور بریزن سفارت ایران در کشور دیگر.
در عوض عرض کنم تعرض به هر سفارتی و یا سفیری ضعف کشور میزبان را میرساند و به بهانه عدم امنیت می توانند سفرا شون از کشور بخوانند و سفرای ما را نیز اخراج کنند و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
اینها برادر نیستند دشمن و ستون پنجم هستند
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
33
بچه های کوچیک هم میدونند سفارت خانه ها مصونیت سیاسی دارند . اونوقت اینا میگن ما نمیدونستیم تجمع غیر قانونیه , مگه شهر هرته هر کاری دلتون خواست بکنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
7
30
بچه حزب الهی ها نباید اینقدر اذیت شوند بقیه اذیت شدند اشکال نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
29
شما خودسرید نه انقلابی...اعتراض ایرادی نداره اما گزک به دست دشمن دادن و فضارا برای تخریب مهیا کردن کار احمقانه ایه......رهبری معظم از تک تک شما مدعیان دلسوزی انقلابی تره اما به صراحت حمله به سفارت انگلیس را محکومکردند اما شما دوباره به سفارت عربستان حمله و این فضاحت را ببار آوردید ما هم از آل سعود منزجریم اما آلت دست نمی شویم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
25
خوبه همه شون هم رد میشدن و هیچ نقشی نداشتن...
وکیله جالبه که میگه:تخریبی صورت نگرفته است زیرا تخریب نیاز به شاکی خصوصی دارد. بهتر است همه عزیزان را تبرئه کنید!
پیرو
|
Saudi Arabia
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
18
7
در این دادگاه باید کارکنان دولت مؤاخذه شوند نه بچه حزب اللهی ها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
26
خاک بر سرتون . مملکت قانون داره . برای هر مشکلی که نباید سفارت خراب کنید . در حادثه 88 کتک خوردی ؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
24
اینها همان خوارج هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
28
نتیجه اخلاقی: این آدما همگی خودسر بودند و به صورت خودجوش حمله کردند و هیچ کسی هم اونارو هدایت نکرده بود ......... ما هم باور کردیم
امین
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
9
یه نفر ؟؟!!!!
علی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
6
13
به عنوان یک ایرانی تقاضای اشد مجازات(اعدام) دارم امیدوارم قاضی پرونده با شهامت رای دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
15
4
درود بر این بچه مدعیان مظلوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
17
اینها لنگه همون احمدی نژاد هستن که باعث خیر و برکت برای اسرائیل بود فقط این حزب اللهی منشع خیر و برکت برای عربستان شدن فقط میدونم بگم دست مریضات بی سوادها
BaHraM
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
14
5
واقعا متاسفم برای ملتی که گذشته رو از دست دادن به فکر آینده هم نیستن و هیچگونه انگیزه ای واسه ساخت دوباره ندارن ، نشستید قضیه چند سال پیشو مو شکافی میکنید بابا تموم شد رفت ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
با سلام آیا ملیونها ایرانی که بدلیل حمایت از مظلوم به فتنه متهم میشوند و بزغاله خوانده میشوند هم میتوانند دفاعیات خودشان را بگویند و اعتراض خودشان را به مقامات اعلام کنند. آیا مظلومانی که سالها بدون محاکمه به حبس و حصر محکوم شده اند حق دفاع ندارند ؟
BaHraM
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
9
2
واقعا متاسفم برای ملتی که گذشته رو از دست دادن به فکر آینده هم نیستن و هیچگونه انگیزه ای واسه ساخت دوباره ندارن ، نشستید قضیه چند سال پیشو مو شکافی میکنید بابا تموم شد رفت ادامشو بچسب ...... اگر بخوایم به بازی تشبیه کنیم این جریانو مثل این میمونه تو بازی کانتر راند 1 رو از دست دادی ، تو راند 2 و 3 و بعدی ها عوض ارایه استراتژی و یک پلن جدید بشینی افسوس راند اول رو بخوری و اشتباهاتو در حین بازی مو شکافی بکنی در این حالت نه میتونی راند 1 رو جبران کنی که امکان نداره و همچنین راند های بعدی رو هم به صورت قطعی از دست خواهی داد ..... این جریان حکایت مردم ماست دقیقا این حالت رو داریم ، با این وضعیت چیز دیگه ای نمیشه گفت باید یه تلنگر یه انگیزه یه اراده یه حرکتی اتفاق بیفته و شروع بشه مراحل بازسازی و پیشرفت مجدد ، هر کی هم بیاد بگه آقا چه انگیزه ای نمیدونم چه کشکی و فلان و نمیدونم امکانات نمیدن ، در جواب باید بگم که آدم همیشه تو محدودیت ها ستاره میشه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
جناب برادر خودت فهمیدی چی نوشتی و چی را به چی وصل کردی ؟ جالب موافق و مخالف هم داری
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
8
با سلام به دوستان
باید با افراد متخلف از قانون برخورد شود
بعضی از دوستان به جای قاضی نشسته و حکم اعدام می دهند چه افراطی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
6
8
حتما" میخوان ربطش بدهند به اصلاح طلبان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
12
خوبه ما هم بریم عضو تلگرام بشیم که خودسر بشیم اخلال کنیم که بعدش هم اگر گیر افتادیم یه جورایی ببخشنمون وبگن اینا مدافعان حرم حزب اللهی هستن ...هزینه ای که روی دست یه ملت گذاشتن کشک بشه پشم ..تازه طلبکار هم هستن که ما نوشابه خریدیم نه شیشه ..
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
18
برو ... هر کاری می کنید میگید بچه حزی الله هستید مایه نگ اسلام
ناشناس
|
Philippines
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
19
همان بهتركه حج لغو شد قرارنيست باهرذلت خواري بريم حج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
7
10
اعدام كنيد
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
7
کاری ندرم به مدل دادگاه ولی باید این تابو شکسته می شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
4
3
اگه وزارت خارجه موضع گیری صریح در مقابل اقدامات عربستان میکرد این اتفاقات نمی افتاد وزارت خارجه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
کاش می فرمودید منظورتان از صریح چیست تا دستورتان اجرا شود .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
8
با شبکه های اجتماعی،هم دیگر پیدا میکن بلافاصله اونجا میرن میدونن که باید از مردم غزه دفاع کنن میدانند که از شهدای منا دفاع کنن میدانند.....اما نمیدانند کا کاره ای نیستند نمیدانند حمله به سفارت کشور دیگر یعنی،چه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
2
15
چه آروم، چه متهمان خوشبختی، نه استرسی نه ترسی
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
3
13
شماها اگه غیرت داشتین واسه کشته شدن هموطن های خودتون تجمع میکردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
7
فقط بهترین کار این است که خسارتی که بابت این ندانم کاری از بین المال پرداخت می شود اطلاع رسانی شود و بدانند که بیت المال هم برای پیرزن و مردان روستایی است که زندگیشان با زحمت و سختی می گذرد باید به خاطر این جسارت پرداخت شود
جانباز
|
Australia
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
10
انقلابی های عزیز شما که زور تو بازوتون داره ترش می کنه راه سوریه و عراق که بازه اگه جرات دارید برید بجنگید نه برای مملکتتان در سر درست کنید من خودم یه نوجوان 14 ساله بودم دقیقا خیلی هم انقلابی وقتی جنگ شروع شد رفتم جبهه و از مملکتم دفاع کردم رفتم تا آسیبی به مردم وطنم نرسد ولی کاری که شما کرده و می کنید دقیقا مخالف امنیت ملی است و مستقیم دودش به چشم ملت میرود البته بیشتر از تفکر انقلابی شما بعضیا سوءاستفاده کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
شما که اینهمه زحمت کشیدی تشریف بردید جبهه یک زحمت هم بکش متن را بخون ببین بعضی از همینها سوریه هم بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
2
9
اين ادمايي كه تا ي بيچاره پاشو كج ميذاره ميگن اعدام چرا اينجا چيزي نميگن اينا كه جرمشون سنگين تره
محسن
|
France
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
2
10
دوستی خاله خرسه هستن اینا عادتشون شده اشوب کنن به کسی هم جوابگو نباشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
2
5
حتما برای غارت رفته بودند چون شنیده بودند عربستان خیلی ثروتمنده
محمد
|
Saudi Arabia
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
2
آفتاب، اگه انصاف داری نظرات من رو هم که توهینی نداره منتشر کن. بطور کامل نه اینکه از سر و تهش بزنی
فریدون جانباز دفاع مقدس
|
Germany
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
5
شما بچه حزب الهی هستید بلکه با این حرفتون آبروی بچه های مخلص و پایبند به نظام رو میبرید . حالا چون تو کری دانشگاه بودی هر غلطی میتونی بکنی ؟؟؟ من جای قاضی باشم شدیدترین حکم را برایتان صادر میکنم . شما و امثال شماها آبروی کشور و نظام را براحتی بردید . تمامی خسارات ناشی از این اتفاق باید از تک تک این افراد گرفته شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
دمت گرم
واقعا دولت خودمون هم که اینهمه افتضاح بالا آورده داره از رفتار زشت اینها سوء استفاده میکنه و کم کاری خودش را پشت دادگاه اینها مخفی میکنه
واقعا این خودسرها هزینه سنگینی ایجاد کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
4
کسی حامی عربستان نیست ولی کشور باید قانون داشته باشد نه اینکه گروهی خاص وخودسر در هر مقطعی که خودشان تشخیص می دهند در مملکت آشوب ایجاد کنند.
واکف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
4
من مخالف کلا اعدامم اما باید تنبیه شدید براشون در نظر گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
2
اینها به نفعشان است این کارها نردبان ترقی آنهاست باعث یشرفتشان می شود خودتونه ناراحت نکنید خدا انتقام ما را بگیره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
3
عوامل حمله به سفارت آمریکا مدال افتخار گرفتن، عوامل حمله به سفارت انگلیس و روسیه چی شدن؟ حالا میخواین این بیچاره ها محکوم بشن؟ اصلا رسم شده ریختن به سفارتها
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
4
وقتی کسی بابت حمله به سفارت آمریکا و روسیه و انگلیس بازخواست نشه نتیجه همین میشه، واسشون عادت شده
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
7
شکی برای هیچ کس باقی نمانده که شمادرحوداث سال 88حضورداشته ایدسران شما بخاطرحفظ بقای خودومنافعشان ان حوداث راخلق کردندبعدبنام موسوی وکروبی تمامش کردنداگراراده ای وجودداشت که صادقانه باعامران ان حوداث برخوردمی شدومحاکمه علنی صورت می گرفت دست خیلی ها رومی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
0
اين .............. هستن ............................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین