کد خبر: ۳۹۲۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

آلودگی خاک اهواز نگران کننده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از آلودگی نگران کننده خاک اهواز و ماهشهر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمدرضا لاهیجان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام مطالعاتی در خصوص آلودگی خاک و آب در استان اظهار کرد:‌ این مطالعات آلودگی در محیط های خاکی در اطراف اهواز و ماهشهر را نشان داد.

وی افزود: ‌این مطالعات را سه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،‌ دانشگاه مشهد و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام داده اند و نتایج آن به کشورهای کانادا و استرالیا ارسال شده است تا در آزمایشگاه بین المللی آنالیز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به این‌که این آلودگی نگران کننده است، ‌گفت:‌ فلزات سنگین، ترکیبات آلی و فعالیت های صنعتی بیشترین تاثیر را در بروز این آلودگی دارند.

لاهیجان زاده ادامه داد‌: به زودی گزارشی از نتایج این مطالعات به صورت کامل ارایه خواهیم کرد.

وی در خصوص انجام مطالعات در مورد سدگتوند نیز گفت: این مطالعات در خصوص مدت زمان حل شدن نمک‌های سدگتوند است و به نتایجی رسیده است ولی هنوز نمی‌توان به طور دقیق مدت زمان را اعلام کرد. این مطالعات در شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون ارایه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: این مطالعات به درخواست ما و توسط یک گروه متخصص و با حضور کارشناسان خارجی انجام شده است ‌و نتایج آن نیز در خارج از کشور آنالیز می‌شود.

لاهیجان‌زاده اظهار کرد:‌ قرارداد این مطالعات را ما در اداره کل حفاظت محیط زیست منعقد کرده و سازمان حفاظت محیط زیست اعتبارات آن را تامین می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شهرونده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
وقتي اين همه مردم از شهرها و استانهاي مختلف از آلودگي و ريزگردها و بي آبي و قطع درختان و پديده هاي كوه خواري و جنگل خواري و ساحل خواري و باغ و پارك هاي ملي خواري و نابودي حيوانات كمياب و ... مشكلات فراوان محيط زيست شكايت ميكنن و در عذاب هستن چرا صدايي از خانم ابتكار بيرون نمياد؟! چرا همه سكوت كردن و گزارش كارهاشون رو به مردم نميدن. واقعا اگر وزرا در مورد مشكلات كشور كاري از دستشون بر نمياد از كرسي وزارت استعفا بدن و به كسي واگذار كنن كه طرحي براي حل اين مشكلات داره!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین