کد خبر: ۳۹۶۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹

آیا درد دل کردن اشتباه است؟

یک کارشناس ارشد روانشناسی در خراسان‌جنوبی، گفت: در مورد مسایل و مشکلات خود با هر کسی درد دل نکنید، چرا که مشکلی را حل نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی فردی که با او درد دل می‌کنید اگر مناسب نباشد توصیه‌های اشتباه به شما می‌کند و شما برای پیدا کردن راه‌حل دچار مشکل خواهید شد.

وی ادامه داد: اگر کسی نزد ما درد دل خود را بازگو می‌کند، نباید درد دل او را برای کس دیگری بازگو کنیم.

مسئول مرکز مشاوره امین در بیرجند با بیان اینکه باید انگیزه حرکت و قدرت تلاش برای تغییر درباره مشکلات و سختی‌ها را در خود ایجاد ‌کنیم، تصریح کرد: اگر کسی برای درد دل گفتن پیش ما آمد، باید تلاش کنیم نقش و اشتباهات او را در مشکلات به وجود آمده به او گوشزد کنیم.

امینی با بیان اینکه با هرکسی در د و دل نکنیم، بیان کرد: سفره دل خود را برای هرکسی بازگو نکنید با بازگو کردن حرف‌های خود همه از مسایل خصوصی شما آگاه می‌شوند.

وی عنوان کرد: درد دل کردن با اطرافیانی که به آن‌ها اعتماد دارید، روش مناسبی برای مشورت کردن در اموری است که شاید با هم فکری دیگران بتوان راه حل مناسبی برای مشکل خود پیدا کنید.

این کارشناس ارشد روانشناسی با بیان اینکه برای درد دل کردن باید، حد و حدودی قائل شویم، تصریح کرد:  سعی کرده زندگی خصوصی خود را خصوصی نگه داریم.

امینی ادامه داد: در برخورد با مشکلات باید خویشتن‌دار باشیم و به محض بروز مشکلی نباید سریعا آن موضوع را برای همه بازگو کنیم.

این کارشناس ارشد روانشناسی یادآور شد: در روابط خود با اطرافیانمان احتیاط کرده و هر کسی را محرم اسرار خود ندانیم، چرا که شاید روزی حرف‌هایمان علیه خودمان بکار برده شود. 

امینی با بیان اینکه با درد دل کردن با خدا می‌توانیم به آرامش برسیم، خاطر نشان کرد: برای  درد دل و مشورت کردن بهتر است از اعضای خانواده یا دوستانی که معتمد ما هستند کمک بگیریم. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین