کد خبر: ۴۰۷۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

امام جمعه قم: ایران آرمان‌هایش را به دعواهای بچه‌گانه آمریکا گره نزده است

امام جمعه قم گفت:ایران، سرنوشت و آرمان‌ها و ایده‌هایش را به دعواهای بچه‌گانه در آمریکا گره نزده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی قدس با اشاره به انتخابات در امریکا افزود: ایران آزاد اسلامی و مقتدر در این انتخابات آمریکا هیچ گاه سرنوشت و آرمان ها و ایده هایش را به دعواهای بچه گانه در آمریکا و جناح‌های داخلی‌شان گره نزده است.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد:برای ایران این رفت و آمدها در آمریکا مهم نیست چرا که این کشور دارای تاریخ مفتضحانه‌ای در جنایت است.

اعرافی تصریح کرد: مردم آمریکا هر چند وقت یک بار به فروپاشی این تمدن پوشالی در کشورشان توجه می‌کنند و 99 درصد مردم در آمریکا این فروپاشی را حس می‌کنند، بی‌شک عمق تمدن غرب در حال نابودی و فروپاشی است چرا که با مشکلات زیادی از دورن مواجهند.

وی تاکید کرد: مردم آمریکا نیز گرفتار این دعواهای جناحی در چنگال احزاب و دولتمردان آمریکایی هستند، در این میان برخی از قدرت‌های ضعیف در صدد وصل شدن به قدرت پوشالی آمریکا هستند اما این ها بدانند که روزی تسلیم اراده و اقتدار ایران و ملت ان خواهند شد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد:طبق پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری رهبری حوادث آمریکا را مشاهده کردیم، معظم له با مردم شناسی خود و با الهام از معارف ناب الهی و بصیرت همه جریانات آمریکا را به خوبی می‌شناسند و این پیش‌بینی جهان را حیرت زده و بهت زده کرد.

وی اظهار کرد:ملت ایران باید بداند که حتی با این انتخابات نیز سیاست‌های آمریکا هیچ تغییری نکرده است و پرونده سیاه آمریکا در جهان برای هیچ کس پوشیده نیست.

اعرافی گفت:ایران اسلامی یک کشور مستقل است و تغییرات در آمریکا اثری بر این کشور ندارد، بلکه راه گذشته خود را در این مسیر ادامه می‌دهد.

وی در این خطبه‌ها به برخی از رویدادهای مهم نیز اشاره و عنوان کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و در این ایام میلیون ها نفر در جهان به آستان سید الشهداء(ع) عرض ادب می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: اربعین حسینی به معنای پاسداشت قیام با شکوه سالار شهیدان است، ما امیدواریم امسال نیز حماسه‌ای کم نظیر را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این حماسه حسینی باید در نهایت نظم انجام گیرد و زائران در مسیر، با پایبندی به ارزش‌های اسلامی حرکتی ارزشمند بر جای بگذارند.

اعرافی هم‌چنین در مورد لزوم مقابله با فساد اقتصادی گفت: برخی از پرونده‌های فساد در کشور از جمله حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها که موجب شرمندگی است باید مورد رسیدگی قرار گیرد و اصلاح گردد چرا که شایسته نیست ایران اسلامی با چنین پرونده‌هایی مواجه باشد، در این باره قوای سه گانه و مردم باید در برابر ین فسادها قد علم کنند و مانع از آن شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تاکید بر لزوم توجه به روابط در کانون خانوادگی تاکید کرد: تشکر و قدردانی از ارکان مهم حفظ کانون خانوادگی است؛ تقدیر و تشکر و سپاسگزاری در واقع از فرهنگ غنی اسلامی سرچشمه می‌گیرد و کفران نعمت و قدرناشناسی مورد مذمت قرار گرفته است.

امام جمعه قم گفت: همه ما در جامعه باید قدردان یکدیگر باشیم و در روابط کلان اجتماعی به این امر مهم توجه داشته باشیم و با فرهنگ دینی خود قدرشناسی را حاکم کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین