کد خبر: ۴۱۲۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
مدیر کانون هموفیلی ایران:

سکته و دیابت، تهدید جدی برای بیماران هموفیلی است

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گفت: سکته و دیابت موج جدیدی از تهدیدهای جسمانی برای بیماران هموفیلی است و این افراد باید مراقب سلامت خود باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد قویدل، امروز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی درمانگاه خیریه‌ساز هموفیلی و تالاسمی استان همدان با اعلام مطلب فوق افزود: در گذشته بیماران هموفیلی معتقد بودند که به دلیل رقیق بودن خون خود دچار سکته یا دیابت نمی شوند اما در آزمایشات نوین جهانی عکس این اعتقاد دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی با انجام آزمایش بر روی یکصد بیمار هموفیلی در تهران 18 مورد ابتلا به بیماری دیابت دیده شد و بر این اساس تاکید می کنیم که بیماران هموفیلی همانند سایر اقشار مردم به توصیه های پزشکی توجه جدی داشته باشند.

قویدل تاکید کرد: هم اکنون سکته و دیابت در بین بیماران هموفیلی به عنوان دو شوک خطرساز دیده می شود و توجه به هشدارهای پزشکی ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین؛ وی در ادامه با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی به سن امید به زندگی مردم عادی رسیده اند، گفت: امروزه نسل هموفیلی رده سنی میانسال و کهنسال را تجربه می کند.

وی یادآور شد: هموفیلی ها هم اکنون در رده های سنی 50 و 60 سال نیز زندگی سالمی دارند و طعم شیرین پدربزرگ یا مادر بزرگ شدن را تجربه می کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین