کد خبر: ۴۱۵۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

وجود حداقل یک معلول در هر خانواده زهکلوت رودبارجنوب

فرماندار رودبار جنوب از نیاز این شهرستان به افزایش سهمیه در حمایت از خانواده‌های متقاضی پشت نوبت خبر داد و گفت: وجود حداقل یک معلول در هر خانواده زهکلوت از یک سو و صعب‌العبور بودن جاده‌ها و مشکلات رفت و آمد می‌طلبد که در بخش جازموریان اداره بهزیستی مستقل دائر شود تا مردم به راحتی بتوانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 "عطا ناوکی"  نیز در نشست تخصصی مدیرکل بهزیستی استان کرمان با کارشناسان اداره بهزیستی رودبار جنوب  با اشاره به تعدد معلولیت‌ها در شهرستان جنوب اظهار کرد: نبود مشاوره‌های قبل از ازدواج، انجام ازدواج‌های فامیلی و نبود دسترسی به بهداشت از دلایل اصلی معلولیت در رودبار به ویژه بخش جازموریان است.

وی وجود کلینیک فیزیوتراپی را نیاز رودبارجنوب ذکر کرد و اظهار داشت: خانواده‌ها برای دریافت خدمات فیزیوتراپی مجبور به رفت و آمد به سایر شهرستان‌ها هستند که به دلیل محرومیت و هزینه‌های رفت و آمد مجبور به پرداخت هزینه‌های چند برابر می‌شوند.

وجود 1668 معلول تحت پوشش بهزیستی رودبارجنوب

منصور آشوری رئیس بهزیستی رودبار جنوب نیز در این نشست از وجود 1668 معلول تحت پوشش بهزیستی رودبار خبر داد و گفت : از این تعداد 600 نفر مستمری‌بگیر و مابقی از خدمات غیر مستمر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وجود 121 ناشنوا در رودبار جنوب اظهار داشت: در شرایط اختصاص امکانات شنوایی سنجی و تجهیزات غربالگری، می‌توان از وقوع و پیشرفت ناشنوایی جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا،آشوری با اشاره به وجود آمار قابل توجه بیماران اعصاب و روان در منطقه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: برای حداقل پنج شهرستان جنوبی راه‌اندازی یک مرکز مراقبتی بیماران اعصاب و روان لازم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین