کد خبر: ۴۱۶۱۴۷
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
تلاش نماینده‌جنجالی مشهد برای اثبات ادعایش درباره ظریف

نماینده دلواپس به وعده‌اش وفا نکرد/متن مکتوب داد نه فایل صوتی/ آن هم با تائید نمایندگان دلواپس+نامه کریمی‌قدوسی به ظریف

جواد کریمی قدوسی امروز در ادامه تلاش برای اثبات صحت سخنان منتشرکرده درباره اظهارات منتسب به وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور در جایگاه خبرنگاران پارلمانی متن مکتوب پنج صفحه‌ای را توزیع کرد که به ادعای خودش این متن شامل اظهارات ظریف در همان جلسه است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-  هفته گذشته کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی متنی را بین خبرنگاران منتشر کرد که به ادعایش این متن حاوی اظهارات ظریف در جلسه  روز یکشنبه ۲۸ آذرماه با این کمیسیون است؛ ادعایی که بلافاصله از سوی وزارت خارجه و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت تکذیب شد و اکثر اعضا این اقدام را بر خلاف منافع و مصالح ملی و جامعه عنوان کردند و تاکید داشتند نباید حرف‌های محرمانه منتشر شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، به دنبال این اتفاق روز گذشته کریمی قدوسی خبرنگاران را به محل دفتر کمیسیون امنیت ملی برای انتشار فایل صوتی و اثبات ادعایش برد که با در بسته کمیسیون روبرو شد و تلاش داشت که این کار را مجددا امروز انجام دهد ولی این اقدام میسر نشد و در جلسه‌ای بدون حضور خبرنگاران و امروز با حضور ۱۱ نماینده دیگر این فایل صوتی استعماع شد.

نماینده دلواپس به وعده‌اش وفا نکرد/ متن مکتوب داد نه فایل صوتی/ آن هم با تائید نمایندگان دلواپس+متن اظهارات

دقایقی پیش کریمی قدوسی در جایگاه خبرنگاران پارلمانی حضور پیدا کرد و متن پنج صفحه‌ای تایپ شده‌ای را با عنوان «اظهارات و توضیحات وزیر محترم امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی در مورخه ۲۸ /۹/ ۹۵ در موضوع نقض برجام» پخش کرد؛ متنی که امضای ۱۱خود و  نماینده دیگر در آن وجود دارد با این عنوان که این نمایندگان امروز ساعت ۱۳ فایل صوتی را گوش کرده و با امضای‌شان عنوان کردند که مطالب منتشر شده در این متن با فایل صوتی تطبیق دارد. این نمایندگان شامل حاجی دلیگانی، عباس گودرزی (بروجرد) حسینی کیا ، پورمختار، جاسمی، موسوی لارگانی، آزادی‌خواه، ابوترابی، فلاحتی، ابطحی، نوروزی و کریمی قدوسی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این نمایندگان اکثراً از نمایندگان همسو با کریمی‌قدوسی و طیف موسوم به دلواپسان مجلس هستند.

البته کریمی قدوسی حاضر به در اختیار قرار دادن متن این اظهارات به خبرنگاران‌ خبرگزاری ایرنا و ایسنا نشد. وی در برابر انتقاداتی که این دو رسانه مطرح می‌کنند مدعی شد که از سوی این رسانه ها به او "فحش" داده شده است؛ این در حالیست که  ایسنا همواره در انتشار اخبار خود اخلاق رسانه‌ای را در اولویت قرار داده است.

علاوه بر این متن کریمی قدوسی نامه‌ای به ظریف نوشته و در آن اشاره کرده که در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور نداشته ولی بعد از آن در جریان مباحث قرار گرفته است؛ نامه‌ای که ۱۰ بند دارد و در جمع بندی آن کریمی قدوسی از وزیر خارجه خواسته مباحثی که در کمیسیون مطرح کرده را در رسانه ها بیان کند.

در متن نامه کریمی قدوسی به ظریف آمده است: بنده در آخرین جلسه کمیسیون امنیت با حضور جنابعالی و معاونین محترم حضور نداشتم ولی روز بعد در جریان مباحثی که جنابعالی در جمع کمیسیون امنیت ملی در موضوع علل نقض برجام که پایه آن را اعتماد به جان کری و عدم اصرار بر گنجاندن عدم تمدید قانون ایسا در متن برجام می‌دانید را شنیدم و بعد به اتفاق همکاران، نوار موجود را استماع نمودیم که تأیید مسائلی بود که همکاران بیان می‌کردند.در این فرصت مطالبی را در این نامه تقدیم می‌دارم.

۱- تمامی نمایندگان محترم در مجلس نهم موافق مذاکره با حفظ عزت ملت ایران با دستاورد توافقی که آمریکا نتواند آن را نقض کند بودیم ولا غیر.۲-این امر میسر نمی‌شود مگر با رعایت همه خطوط قرمز ولی امر مسلمین.۳-ولی امر مسلمین ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده و تأکید بر حفظ خطوط قرمز در مذاکرات از ملت ایران و آنچه باید این ملت بدانند حمایت فرمودند.۴-ایشان فرمودند: در مذاکره مطلب محرمانه نداریم، باید ملت بدانند که چه می‌گذرد.آقای ظریف در حال حاضر مذاکرات کمیسیون مشترک برجام توسط طرف غربی در رسانه‌های دنیا پخش می‌شود ولی در روش جنابعالی همان مطالب با بیان محرمانه است و گزینشی به کمیسیون می‌دهید.۵-جنابعالی و آقای روحانی، اصل را بر عدم ارائه اطلاعات به نمایندگان و مردم قرار دادید و می‌گفتید همه چیز محرمانه است.

۶-بنده و همکاران محترم در مجلس نهم در کمیسیون امنیت ملی آن زمان که شما برای گزارش شرکت می‌فرمودید بنا را بر این قرار می‌دادید که مسائلی که می‌فرمودید محرمانه است ولی همیشه ما بر اثر مبنای قانونی معتقد بودیم بسیاری از اخبار مذاکره را مردم باید بدانند. (البته نه همه آن را) و شما معتقد بودید که هیچ مطالبی نباید به بیرون رود.

۷-اطلاع مردم و مواضع نمایندگان و راهپیمایی ۲۲ بهمن بنا بر نقل خودتان در جلسات مذاکرات تأثیر بسیار مثبتی داشت ولی همیشه مورد انتقاد و حملات وسیع رسانه‌های جریان وابسته به دولت قرار می‌گرفت.۸-امروز هم که برجام به این سرنوشت مبهم و شوم که با نقض عهد جدی و حتمی و قانونی دشمن ما آمریکا مواجه شده است باز هم بر همان سیاست که همه چیز محرمانه است پافشاری می‌کنید.۹-آقای ظریف! از صمیم قلب پذیرش اشتباه در این خطای راهبردی که با تدوین استراتژی مذاکرات منهای کنگره و سنای آمریکا رخ داد را ارج می‌نهم. قطعا پذیرش این اشتباه نه اینکه شما را کوچک نمی‌کند که بر قدر شما می‌افزاید.باید این دولت در این مدت باقیمانده از دوره خدمتش این اشتباه را توسط رئیس تیم مذاکرات تاریخی می‌پذیرفت.۱۰-یک بار دیگر از طرف خود و بسیاری از دلسوزان انقلاب از موضع شجاعانه شما در کمیسیون امنیت که مشروح آن را بنده خود و جمعی دیگر از نمایندگان ملت استماع نمودیم و مکتوب شد را ارج می‌نهم.

جان کلام

اگر به این تأکید و توجه دادن ولی امر مسلمین که به شما و آقای روحانی می فرمودند که باید توافقی داشته باشید که آمریکا نتواند نقض کند راه آن هم این بود بایستی با هیأت حاکمه آمریکا یعنی دولت ، کنگره ، سنای آمریکا انجام می شد.  همانطور که در ایران با پنج گام، برجام مسیر قانونی خود را طی نمود.

۱-دولت ۲-شورای علای امنیت ملی ۳-مجلس شورای اسلامی ۴-جمع بندی و ابلاغ توام با شروط توسط ولی امر مسلمین ۵-اعلام آمادگی رئیس‌جمهور ایران برای اجرای برجام و اقدام مقابله مثل در هنگام نقض برجام ، این توافق انجام شد.

جناب آقای ظریف ملت از شما انتظار دارد همین مباحثی که در کمیسیون مطرح کردید در رسانه ها بیان بفرمایید زیرا ملت این حق را دارد که بی واسطه این مسائل را که فرمودید ، بشنوند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، متن مکتوبی که ادعا شده مربوط به جلسه ظریف با کمیسیون امنیت ملی است و به امضای نمایندگان طیف جبهه پایداری و همسو با کریمی‌قدوسی از جمله حسینعلی حاجی دلیگانی، عباس گودرزی، ابوالفضل ابوترابی، فرهاد فلاحتی، محمد جاسمی، احد آزادی خواه، ناصر موسوی لارگانی، محمدجواد ابطحی، جواد کریمی قدوسی و حسن نوروزی رسیده، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اظهارات و توضیحات وزیر وزیر امورخارجه در کمیسیون امنتی ملی در ۲۸ آذر ۹۵ در موضوع نقض برجام

در قضیه برجام خب ما اینجا غیررسمی حرفهای خصوصی تر را بزنیم. غیررسمی که نمی گی که (خطاب به سخنگوی کمیسیون امنیت) توری برجام اتفاقی که اتفاده در ابتدای مذاکرات برجام استراتژی برای خودمان تعریف کردیم به آقا هم گفتیم.

استراتژی را تعریف کردیم که اگر برجام قرار باشد برود به مجلس نمایندگان آمریکا هیچ وقت تصویب نخواهدشد و به خاطر اینکه مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار آقای نتانیاهو است عرض کنم به حضورتان ما تصمیم گرفتیم برجام از طرف آمریکا با دستور رئیس جمهور آمریکا اجرا شود به همین دلیل هم توی برجام تا هشت سال دیگر یا تا هر وقت دیگر که جمع بندی کلی آژانس انجام شود و اعلام کنند آن وقت که همه محدودیت ها برداشته می شود. ما پروتکل الحاقی را بیاوریم مجلس خودمان. آنها هم ببرند کنگره عرضم به محضرتان که لذا ما بر این اساس مذاکره کردیم مذاکره ما این بود که کنگره را درگیر مذاکره نکنیم. نقشی که کنگره داشته باشد نقش حاشیه ای باشد... توی مذاکراتی که همکاران ما داشتند بحثی مطرح شد که سال ۲۰۱۶ قانون ایسا تمام می شود ما با این می خواهیم چکار کنیم. (این حرفهایی که می زنیم بیرون گفتنی نیست برای خودمان هست). همه این بحث ها حدود دو سال رفت و آمد می شود. دو روزه تمام نشده بعضی از بحث ها قبل از توافق ژنو بود بعضی از بحث ها از روی که توافق ژنو تمام شد شروع شد به رفت و آمد.

توی این بحثهایی که همکاران ما با هیئت آمریکایی داشته همکاران ما به هیئت آمریکایی گفتند که تمدید این خلاف برجام است چون می شود تحریم جدید هیئت آمریکایی هم مخالفت کرد.

یعنی خانم شرمن گفت تمدید ایسا خلاف برجام نیست با شما توافق داشتیم که کنگرهم را جدا کنیم. استراتژی تغییر کرده؟ دولت موظف باشد ایسا را اجرا نکند. بعد از اینکه تصویب هم بکنند اجراء نمی کنیم. گفتم نه- همکاران سختگیری کردند تا رسید به جلسه من و آقای کری توی جلسه من هم اصرار کردم که اگر کنگره ایسا را تصویب کند خلاف برجام است. آقای کری هم گفت من با حرف فلانی موافقم.

خانم شرمن گفت من با این نظر مخالفم آقای کری استدلال کرد. گفت من نظر فلانی را قبول دارم. خانم شرمن گفت خوب رئیس این است که مجبورم ما بپذیریم این شد مبنای اینکه تمدید ایسا (توی متن نیامد) می خواستیم توی متن بیاید توافق کردیم توی متن بیاید ولی آنها استدلال کردن اگر توی متن بیاید کنگره مخالفت می کند. انصافا آقای کری هم تا چهارشنبه به وقت خودشان روی حرف خودشان وایستادند. این توی دوران بعد از برجام بحث می کردیم تذکر می دادیم حال می گم ما چه کردیم. من توی نامه ای که سپتامبر برای خانم موگرینی نوشتم. نوشتم که این کار نباید بشود، به سازما ملل هم نوشتم قوانین که تمام می شود و تمدیدش نقض برجام است. در صورتی که توی متن برجام نیست ها. این برداشت ماست.

بر اساس توافقی که با آقای کری کردیم و من الان دارم عرض می کنم بیرون نمی گم. ولی خدمت شما میگم من اشتباه کردم بر اساس یک توافقی که کردیم ما استراتژی خودمان را کنار گذاشتیم و بر مبنای آن توافق آمدیم آن را اعلام کردیم که تبدیل شد به موضع جمهوری اسلامی. من این را می پذیرم  من اشتباه کردم عرض کنم به خدمتتان ولی ما اینکار را کردیم، گفتم در طول اجرای برجام هر دفعه ما می گفتیم. اعضای تیم آمریکایی محکم می گفتند این مخالف برجام نیست. می کشاندیم به آقای کری. آقای کری آقای مونیز می گفتند ما روشهایی داریم در کنگره در سنا که مانع می شویم از تصویب در سنا. همانطوری که قانون بوینگ را تصویب نکردند در سنا. تا دوشنبه ای که سه شنبه اش انتخابات ریاست جمهوری بود. در جلسه ای که آقای دکتر صالحی با آقای مونیز داشت آقای دکتر عراقچی هم بود آقای تخت روانچی نبود. تیم آمریکایی هم آقای استیومن  بود. آقای مونیز گفت اگر برود سنا ما روشهایی داریم که جلویش را بگیریم. آقای استیومن گفته بود که چون توی مجلس چهارصد به یک تصویب  شده بود که یعنی خیلی اکثریت بالایی بود که می دانید که وتوی رئیس جمهور با دو سوم رای نمایندگان می شکند به شرطی که هر دو مجلس دو سوم رای بدهند. گفته بود که اگر حالا ما وتو بکنیم که وتویمان رد بشود چی می شود؟

این سئوال را کرده بود یعنی تا آن وقت هم خودشان قانع بودند که تعهد کلامی کرده بودند توی جلسه. گفتم تعهد متنی نیست... خوب اینها توقع این انتخابات را نداشتند که انتظار داشتند که سنا را بدست بیاورند که توی سنا هم برد داشتند چهارتا به بالا جمهوری خواهان را به دو تا تبدیل کنند. هم توقع داشتند که رئیس جمهور را ببرند. اتفاقی که افتاد که آقای ترامپ برد. اینها با یک معضلی مواجه شدند که ما خودمان. من خودم توی جلسه وزارت خارجه گفتم اینها الان ترجیح شان این می شود که سنا تصویب بگیرند. دوما اینکه آن را بلااثر کند چون ...؟

تصوی کرده مجلس سنا هم خیلی مقررات  تند و تیزی دارد. آن هم که تصویب بکند. آقای ترامپ هم امضا کند کسی هم بلااثرش نکند. توی روزهای اول ریاست جمهوری ترامپ هم که این قدر شعار داده نمی آید که بلااثری  بدهد. لذا قانون می شود و لذا برجام نقض می شود. لذا نقض بیّن و قطعی برجام است بر اساس خود برجام. گفتم توی تحلیلی که خودمان کردیم گفتم واسه اینکه خودمان به رئیس جمهوری نوشتیم الان احتمالا موقعیت شان عوض می شود و همین طور هم شد. گفتم آقای اوباما بر اساس شرایطی که پیش آمده ریل گذاری کرده که چهار پنج ماه بتواند برجام را زمان آقای ترامپ ضرورتی نداشته باشد که کاری بکند که نقض برجام بشود، می تواند کاری بکند که برجام را به هم بزند.

وی نیاز ندارد که اقدام مثبتی در جهت اجرای برجام بکند. قرارشان چیه. قرارشان اینه که یعنی قرارشان این بوده ولی ما یک ذره عوض اش کردیم که قرارشان این بود که روز ۱۹ ژانویه که آخرین فرصت اینها که اوباما سرکار هست همه قوانین را بلااثر کنید یعنی این بلااثر کردن ها یعنی اثرش ۱۲۰ روز است بعضی هاش ۱۸۰ روز است.

یعنی می خواست آقای اوباما مطمئن شود که ۱۲۰ روز بعد از خودش. بعد از ۱۸۰ روز بعد از خودش آقای ترامپ مجبور نباشد اقدامی انجام بدهد که برجام را نقض کند.

می تواند اقدامی بکند که نقض کند ولی الان یعنی یک فعل است یک ترک فعل. یعنی الان باید یک فعلی انجام بدهد که برجام را نقض کند. آن وقت با ترک فعل هم می توانست با ترک فعل هم برجام را نقض کند. این را اوباما  کرد و ما هم توی بررسی هایمان رسیدیم و آمریکایی ها توی مذاکره توی جلسه هم گفتند. هم توی صحبتی که آقای کری با من کرد ولی آقای کری توی صحبت هایی که توی دولت وایستاد گفت باید وتو بکند من تعهد کردم. هم رفت کنگره گفت. رفت توی سنا گفت تصویب این قانون بدرد ما نمی خورد. نیازی نیست.

اما قصدشان این بود که اینکار را انجام بدهند یعنی من فکر می کنم آقای اوباما اینجا گفت آقای کری تو قول داده ای داده باش. ما می خواهیم برنامه ای بریزیم که برجام لااقل ابتدا توسط آمریکا نقض نشود. طراحی که کردند این بود. فشاری که ما آوردیم خوب فشار آوردیم که این نقض است. فشار دومی که آوردیم اینه که ما کاری نداریم که لغو اثری است که شما کردید. تا کی امتداد دارد. چون اینها ممکن است یکماه پیش آثار تحریم ها را لغو کرده باشند. به اصلاح برجام اجرایش را متوقف کرده باشند لذا می توانند تا ۱۹ ژانویه صبر کنند آقای کری گفت با فشار ما روز پنج شنبه یکبار دیگر اجرایش را متوقف کرد.

یکبار هم روز ۱۹ ژانویه خواهد کرد. یعنی اینکاری که کرد.

گفت یکبار دیگر، شرایط تغییر نکرده، تا آخر شب هم با من تلفنی صحبت می کرد بعد ۵ شنبه زنگ زد آقای کری زنگ زد که ساعت هفت صبح ما بود و ساعت ۱۲ شب آنها، گفت من می خواهم آقای اوباما را وادار کنم که امضاء نکند شما چه تضمینی می دهی گفتم من هیچ تعهدی نمی دهم اینجا ساعت هفت صبح است. تعطیلی است من هیچ تعهدی نمی توانم بدهم. حالا موضوع پیش ران مطرح شده بود آنها می دانند برخلاف برجام نیست. پیشران به شرطی که سوختنش زیر ۳.۵ باشد مغایرت با برجام ندارد ولی نگران کارهای دیگری بودند که ما می توانیم انجام بدهیم. می خواست قول بگیرد که ما کاری نمی کنیم گفتم من قول میدم من تصمیم گیر نیستم. می توانیم پیشنهاد کنم. به شما بگویم قصد ما شکستن برجام نیست. واقعا آخرین تلفنی که به من زد ۸:۲۵ دقیقه بود که ۸:۵۰ ما می شود و ۱۲ واشنگتن که آقای اوباما باید یا امضاء می کرد یا امضاء نکرده رد می کرد می دانید که آخرین موردی که رئیس جمهور قانونی را امضاء نکرده برود به آرشیو ملی و قانون شود ما سال ۱۹۹۵ بوده یعنی بیست و یکسال پیش و بعد از آن همه قوانین را یا وتو کرده یا امضاء کرده وتو اگر می کرد خوب می رفت توی مجلس یا وتویش نقض می شد و این از نظر ما خوب بود به تعهدش بیشتر عمل می کرد ولی از نظر خودشان ادعا می کردند که توافقی را که با کنگره کرده اند که وتو نکند در واقع یک خط مصوبه بود در صورتیکه مصوبات گذشته طول و درازی بود که به دولت اجازه داده بود آن قانون اجرا شود.

این قضیه ماوقع واقعی بحث تمدید تحریم هاست یعنی که ما با یک صحبتی که با آقای کری کردیم بر اساس صحبتی که با آقای کری کردیم و قولی که آقای کری داد ما آمدیم یک موضع علنی گرفتیم من اشتباه کردم. در این، رسما ما نمی بایستی بر اساس حرف این بابا (کری) می کردیم ما باید بر اساس همان استراتژیی که تعیین کرده بودیم که باید کنگره را حذف می کردیم در ۸ سال اول، بر اساس آن عمل می کردیم من هیچ اجباری هم نداشتم.

چون موضوع ایسا یک موضوع داخلی هم نبود چون قول گرفته ایم چون آقا هم گفته بودند لذا اقداماتی که کردیم تو این حوزه بود.

من قرار بود یک جلسه سخنرانی مشترک با کری توی ایتالیا داشته باشیم. من سفر خودم را لغو کردم و نرفتم و به آقای کری هم نوشتم که شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است.

آقای عراقچی رفت توی جلسه. آقای کری آمد نیم ساعت برای آقای عراقچی توضیح داد.

......................

متن پیاده شده از نوار موجود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

با حضور نمایندگان عضو کمیسیون و وزیر محترم امور خارجه و معاونین ایشان

با موضوع بررسی بودجه سال 1396
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
11
45
ظریف یک قهرمان ملی است . گویا اقای قدوسی چشمان را بر واقعیات گذشته بسته بود ه وتمام گذشته را فراموش کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
قدوسی ..... است
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
9
39
این آقای نماینده بایدبه ریش ومحاسنش نگاه کندوشرم کندازاین رفتارهاواصراروپافشاری هم میکندکه کاردرستی کرده.
شماکه موهاتوپرکلاغی رنگ کرده ای باخودت هم 2رنگی چه برسه بامردم.
خدابه شماکمی انصاف بده وترس داشته باشیدازقیامت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
8
39
این آقا که هنوز نمیتونه ان پی تی رو درست بگه باید بدونه دل مردم با دکتر ظریف همراه هست و اکثریت مردم ایشون رو دوست دارند... درود بر وزیر با اخلاق و خسرو و توانمند جناب آقای دکتر ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
7
34
درود بر دکتر ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
7
39
جان کلام ... این قدر زور نزن دوره شما به سر اومده. درود بر دکتر ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
7
27
شرمنده ام ملتم...

نماینده ما یک اصل مهم فراموش کرده... یا نمیداند...

محرمانه
لغت‌نامه دهخدا

محرمانه . [ م َ رَ ن َ / ن ِ ] (ص نسبی ، ق مرکب ) (از: محرم عربی + انه ٔ فارسی ) براز. بی حضور ثالثی . (یادداشت به خط مرحوم دهخدا). مخفیانه . پنهانی . پوشیده . به نهانی

بنده خدا خود دهخدا به خظ خودش یادداشت کرده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
محرمانه که معنیش مشخصه. کی گفته که جلسه محرمانه باید باشه؟ قانون داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
6
هنوز هم خجالت نمیکشید؟؟؟
عمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
1
بیان حقیقت چه در نامه چه در نوار را باید پذیرفت چون موضوعی بنام حقیقتست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
6
دقیقا این نشان از هوشمندی بسیار زیاد آقای ظریف و تفکرات دور از واقعیات مدعیان دلسوزی است. اگر امضای برجام که امروز بیشتر از اینکه چالشی برای ایران باشد به مشکلی برای کسانی تبدیل شده که دنبال فشار کشنده بر ایران هستند ، امضا نمیشد و همانند آن سالهای کذایی که فقط مذاکره بود و تحریم پشت تحریم امروز وضعیتی سخت داشتیم. نه در سوریه شاهد پیروزی بودند و نه حتی قادر به پاسخگویی به مطالبات حداقلی داخلی. امروز که از رنج تحریمها رهیده اند چنان سخن می گویند که انسان حداقل به عقل خودش شک میکند که نکند تمام آنچه باعث پیروزی روحانی و بحثهایی مانند نرمش قهرمانانه شد دلایلی بجز عملکرد وحشتناک و خارج از عرف و عقل همین آقایان داشت. واقعا که دروغ و ریاکاری را به نهایت رسانده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
8
ضرب المثل آیندگان
صداقت از که آموختی
از دلواپسان
چگونه؟؟؟؟
هر چه که آن ها میگفتن رو نمیپذیرفتم و هرچه را رد میکردن میپذیرفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
5
ضرب المثل آیندگان
صداقت از که آموختی
از دلواپسان
چگونه؟؟؟؟
هر چه که آن ها میگفتن رو نمیپذیرفتم و هرچه را رد میکردن میپذیرفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
5
خوب که چي يعني بايد مي رفرفتيم بجنگيم بسم الله.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
8
درود خدا بر دکتر ظریف زحماتت پیش خدا وملت محفوظه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
6
درود خدا بر دکتر ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
5
واقعا انسان احساس نا امیدی میکنه از این دوگانگی در جامعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
3
9
ما ملت ایران کریمی قدوسی را فردی ..... و وبرخلاف امنیت ملی میدانیم و حرافی میکند و برای نظر او اهمیتی قایل نمیباشیم و این شخص نباید وارد مجلس میشد چون همیشه بر خلاف منافع مردم حرف میزتد
علی
|
United States of America
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
3
کی گفته قدوسی نماینده مشهد است او.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
3
4
درود بر ظریف که مارو یاد مصدق انداخت
اعتماد به غرب یعنی افزایش بیکاری
پسرفت علمی
بد شدن اقتصاد مردم
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
2
7
اقای ام پی تی نمداندشرم کیلویی چنداست ایشان دلش می خواهدنامش سرزبانه ها باشدخوبی که ازایشان نمانده اسمش مطرح باشدهرطوری باشداشکال ندارد
urmia
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
2
6
از ماست که بر ماست. قابل توجه ملت محترم مشهد . نماینده تان بر خلاف مردم فرهیخته این شهر فاقد صلاحیت نمایندگیتان می باشد. لذا خواهشمند است در انتخابهای بعدیتان دقت بیشتری فرمایید.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
2
3
ظریف تکذیب کنه،چه مسخره بازی درآورده،اگه چیزی نگفته رسما تکذیب کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
خب گفته
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
2
7
این کوتوله ها کار بزرگی که دکتر ظریف انجام داد را نمیتوانند ضایع کنند فقط خودشان را خراب میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
3
7
دکتر ظریف ، قهرمان ملی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
3
7
دکتر ظریف ، قهرمان ملی است و کریمی قدوسی ، خائن ملی است . نام این قهرمان و آن خیانتکار در تاریخ میماند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
7
فكر كرده مردم مرغ پخته هستند كه هر چه كه اين خيانتكاران به كشور و ملت و أهداف انقلاب مي گويند
كسي شما ها را باور نخواهد كرد
بسه ديگه مملكت را به قهقرا كشانديد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
3
8
مردم با شرف مشهد باید این انتخاب اشتباه و مایه ننگ را در انتخابات بعدی جبران کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
2
10
اين نماينده مايه ننگ نظام است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
9
آقای قدوسی سوادش هنوز نم دارد. ایشان طوری... را توری.. نوشتهاند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
3
8
ين قدوس نيست ناقوس بي .... ميباشد ايشان مثل ... تو اين مملكت ومجلس جولان ميدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
8
2
ظریف قهرمانی است که اقدامات عملی را با وعده های تو خالی آمریکا عوض کرد و الان می گوید اشتباه کردم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
2
8
خداروشاهدمی گیرم اینا نماینده مامشهدی ها نیستند .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
یعنی به همین راحتی به دروغ قسم میخوری؟ به همین راحتی. خدا ازت بگذره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
2
8
خدا در شب اول قبر به دادت برسد اقای قدوسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
3
7
آخه چرا مشهد اینو نماينده انتخاب كننن
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
2
5
حیف نام قدوسی که به وی گذاشته اند .
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
4
انشالله که نتیجه اعمالتان را به چشم بینیم جناب قدوسی.شما ..............خانه ملت هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
4
با سلام
کار اول این نماینده نیست ایشان برای همین کارها و تهمت زنی و مختوش کردن جو وارد مجلس شده است . از نصایای دینی و اسلامی و هتک حرمت تبعیت نمی کند و فقط ..... است . خدا ایشان را و همه را به راه راست و شجاعت در وجود و ایمان قلبی هدایت کند .
ایشان هم دیگر دست از این کارها بردارد . دیگر مردم کوچکترین توجهی به حرفها و حرکات و گفته های توهین آمیز و دروغ نمی کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
1
خداوند نصرت را بر صبوران وفرزندان پاک این اقلاب ارزانی خواهد داشت
وای که سخنان ناپاکی که حکایت از عقده ها وشهوت قدرت در این جماعت دلواپس دترد
اقای کریمی قدوسی پل صراط را خواهی دید چگونه اتش کذابین را درهم فرو میکشد انشاا..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
اقای قدوسی نماینده شده فکر می کند که مردم بی سوادند و هر دروغی ایشان بگویند ویا بنویسند مردم باور می کنند .اقای قدوسی حنای امثال شما دیگر رنگ ندارد امثال شما با حمایت از دروغگوی طول تاریخ ایران اقای احمدی نژاد در بین مردم جایگاهی ندارند امثال شما بی سوادها مملکت را به ته دره برده اید و کلی مشکل از هر لحاظ میراث دولت 8 ساله مورد حمایت شماست شما اگر به اخرت ایمان دارید و یک جرعه شهامت باید از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کنید . شما از تیپ اشخاصی هستید وقتی که در بحث کم می آورند فرافکنی می کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین