کد خبر: ۴۱۷۱۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

ایستادگی ایران جواب داد/ ترکمن‌ها هیات ایرانی را از فرودگاه بازگرداندند

درحالی که هیات مذاکره کننده ایرانی پس از زیاده خواهی ترکمن ها در مذاکرات گازی، با ترک مذاکرات درحال بازگشت به ایران بود، ترکمن ها در مواجهه با مواضع هیات ایرانی از مواضع خود کوتاه آمده و با پذیرفتن شرایط ایران آماده امضای توافق جدید هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
هیات ایرانی به سرپرستی حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت که صبح امروز و پس از اصرار ترکمنستانی ها بر مواضع زیاده خواهانه این کشور، در هماهنگی با وزیر نفت مذاکرات را ترک کرده و درحال بازگشت به ایران بود، با اصرار ترکمنستانی ها از فرودگاه باز گردانده شد تا با پذیرفته شدن شرایط ایران، زمینه برای امضای توافق دوجانبه بار دیگر فراهم شود.

گفته می شود توافق دو کشور برای تایید نهایی توسط رییس جمهوری ترکمنستان در اختیار این مرجع قرار گرفته و درصورت تایید نهایی، امشب توافق گازی جدید ایران و ترکمنستان امضا خواهد شد.

در این صورت ترکمنستان مقید خواهد بود که جریان صادرات گاز به ایران به هیچ وجه با وقفه مواجه نشود.

مذاکرات دو  کشور که از چهارشنبه شب آغاز شده بود و تا پنجشنبه شب به طول انجامید درنهایت به حصول توافق منجر شد، اما طرف ترکمن صبح جمعه به جای امضای توافق صورت گرفته، باردیگر برمواضع اولیه خودتاکید کرده بودکه هیات ایرانی نیز با نپذیرفتن این شرایط مذاکرات را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، ترکمنستان مبلغی را به عنوان بدهی در دولت گذشته مطرح میکند و خواستار دریافت یکجای این مبلغ است، این در حالی است که از زمان آغاز به کار این دولت، حساب گاز دریافتی به طور کامل پرداخت شده است و اکنون نیز هیات ایرانی پذیرفته بود که میزان بدهی مورد ادعای ترکمنستان را پس از تایید در نهادی بین‌المللی به صورت تقسیط شده پرداخت کند که ترکمن‌ها ابتدا این شرایط را پذیرفتند، اما درنهایت بار دیگر بر مواضع اولیه خودتاکید کردند که منجر به ترک مذاکرات ازسوی هیات ایرانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
1
توان صنعتی و تکنولوژیکی یک کشور خیلی باید قوی باشد که با داشتن بزرگترین ذخایر گاز دنیا، گاز وارد می کند.
ضمنا ما خیلی خوب هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
1
0
شان ایرانی یعنی این
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین