کد خبر: ۴۲۲۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
خطر روغن پالم و اسیدهای چرب اشباع‌شده در پیتزا و چیزبرگر

کارشناسان پزشکی هشدار دادند: در خوردن چیزبرگر زیاده‌روی نکنید/ باعث ابتلا به بیماری‌های کبدی و دیابت می‌شود

خوردن یک چیز‌برگز می‌تواند به اندازه کافی سوخت و ساز بدن انسان را تغییر دهد. در این بررسی آمده است که مصرف اسیدهای چرب اشباع شده در یک وعده غذایی ناسالم می‌تواند خطر ابتلای فرد به بیماری کبد چرب و دیابت را افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- نتایج تحقیقات پزشکی نشان داده است که یک وعده غذایی ناسالم به اندازه کافی می‌تواند سوخت و ساز بدن انسان را تغییر دهد. محققان اشاره می‌کنند که استفاده مداوم از وعده‌های غذایی حاوی چربی و کالری بالا می‌تواند در طولانی‌مدت به سلامت فرد آسیب برساند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی «دیلی‌میل» اشاره می‌کند که نتیجه یک بررسی علمی نشان داده است که خوردن یک چیز‌برگز می‌تواند به اندازه کافی سوخت و ساز بدن انسان را تغییر دهد. در این بررسی آمده است که مصرف اسیدهای چرب اشباع شده در یک وعده غذایی ناسالم می‌تواند خطر ابتلای فرد به بیماری کبد چرب و دیابت را افزایش دهد. 

کارشناسان پزشکی هشدار دادند: در خوردن چیزبرگر زیاده‌روی نکنید/ باعث ابتلا به بیماری‌های کبدی و دیابت می‌شود

کارشناسان مرکز دیابت آلمان در دوسلدورف نتیجه تحقیقات خود بر روی ۱۴ مرد سالم ۲۰ تا ۴۰ ساله را اعلام کردند. به هر داوطلب یک لیوان روغن پالم با طعم وانیل و یک لیوان آب آشامیدنی داده شد. روغن پالم موجود دارای مقدار چربی اشباع‌شده‌ای بود که در یک پیتزای پپرونی هشت تکه‌ای و یا در یک چیزبرگر ۱۱۰ گرمی و یا یک ظرف سیب‌زمینی وجود دارد. نتایح بررسی نشان داد که مصرف روغن پالم منجر به افزایش فوری تجمع چربی‌ها می‌شود و حساسیت نسبت به انسولین هورمون حیاتی تنظیم قند خون کاهش می‌یابد. همچنین سطوح تری گلیسیرید افزایش یافته در بدن نیز می‌تواند بر روی فعالیت ژن مرتبط با بیماری کبد چرب تاثیر بگذارد و در عملکرد کبد اختلال ایجاد کرده و  علاوه بر آن به ابتلا به بیماری قلبی نیز بیانجامد. 

همچنین، در این بررسی مشخص شد که این اسیدهای چرب‌اشباع شده می‌توانند سطح گلوکاگون هورمون متوقف‌کننده کاهش قند خون را نیز مختل کنند. 

مایکل رودن مدیر این پروژه اشاره کرده است که روغن پالم می‌تواند حسسیت انسولین را به میزان ۲۵ درصد در کل بدن، ۱۵ درصد در کبد و ۳۴ درصد در بافت‌های چربی کاهش دهد. همچنین با مصرف مواد غذایی‌ای چون چیزبرگر سطوح تری گلیسیرید در کبد به میزان ۳۵ درصد افزایش می‌یابند و باعث افزایش قند گلوگز از مواد غذایی غیر کربوهیدرات‌دار می‌شود و این وضعیت به میزان ۷۰ درصد افزایش می‌یابد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
1
زیاد روی نکنید چون بعد زیاد خواهی می کنید بعد میخواهید ساعتی چند تا مریض سازی برای جراحی کنید ان موقع د ست چپ و راست خودتان و مریض را ازهم تشخیص نمی دهید و حواس موبایلی که قبل از اتاق عمل خاموش و تحویل نشده مضاعف بر علت شده .

مریض سازی : یعنی مریضی بدون جراحی خوب می شود بیمار و خانوادهاش را ازمرگ احتمالی با اصطلاحات یونان قدیم که بیمار یونانی هم گیج می شود مریض ساز تیم جراحی
برای عمل تخریب اقتصاد خانواده با ترفند به بخش خصوصی کشانده اند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین