کد خبر: ۴۹۵۳۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
از سیاه شدن زیر چشم تا اکنه پوستی و افزایش موهای صورت

۴ تغییر مهم در چهره که نشان‌دهنده خطر برای سلامتی هستند

تغییرات در چهره ما می‌توانند با افزایش سن کاملا طبیعی باشند اما همچنین می‌توانند نشانه‌ای از تغییری جدی در وضعیت پزشکی و سلامت باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- سیاه شدن زیر چشم، اکنه پوستی و یا افزایش موهای صورت می‌توانند علائمی نگران‌کننده باشند. نازک شدن ابروها و قرمز شدن گونه نیز می‌توانند از علائم نگران‌کننده دیگر باشند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، دکتر «سوزان تیلر» از دانشگاه پنسیلوانیا در این‌باره به روزنامه «دیلی میل» می‌گوید تغییرات در چهره ما می‌توانند با افزایش سن کاملا طبیعی باشند اما همچنین می‌توانند نشانه‌ای از تغییری جدی در وضعیت پزشکی و سلامت باشند. 

۴ تغییر در چهره که نشان‌دهنده خطر برای سلامتی هستند

او اشاره می‌کند که برای مثال،‌ یکی از دلایل کاهش ابروها و نازک شدن آن تیروئید نامناسب و کم‌کاری آن است.

دکتر تیلر می‌گوید باید به علائم دیگر نیز توجه کرد برای مثال، افرا مبتلا به کم‌کاری تیروئید احساس خستگی و ضعف می‌کنند. همچنین، خشک‌شدن پوست حتی خشک‌تر از حالت طبیعی در زمستان نیز یکی دیگر از علائم است. همچنین، شما احتمال بروز یبوست نیز در آن صورت افزایش می‌یابد. یک آزمایش خون ساده نیز می‌تواند تعیین کند که به اختلال تیروئید مبتلا هستید یا خیر. 

همچنین افزایش موی صورت می‌تواند ناشی از اختلالات هورمونی ناشی از سندرم تخمدان باشد. در این صورت به خانم‌ها توصیه می‌شود موضوع را با پزشک عمومی یا متخصص زنان در میان بگذارند. 

قرمزی‌های روی گونه می‌تواند نشانه‌ای از لوپوس باشد که نوعی بیماری خود‌ایمنی است. البته در برخی موارد بعضی از افراد براحتی گونه‌های‌شان سرخ می‌شود که ناشی از خجالت شدید، اضطراب داشتن یا مصرف مشروبات الکلی یا غذاهای تند است. برای زنان مسن نیز ممکن است این موضوع بخشی از یائسگی باشد و حتی توقف دوره‌های قاعدگی که معمولا بین سن ۴۵ تا ۵۵ سال روی می‌دهند.

۴ تغییر در چهره که نشان‌دهنده خطر برای سلامتی هستند 

اگر در زیر چشم‌های‌تان گودی و لکه‌های قرمز یا مشکی دیدید این می‌تواند نشانه‌ای از درماتومیوزیت باشد. درماتومیوزیت (Dermatomyositis) التهاب بافت همبند، همراه تغییرات تخریبی در عضلات و پوست است. 

بندت درماتومیوزیت مری، ریه و مفاصل را نیز درگیر می‌کند. بیماری درماتومیوزیت یک بیماری چند ارگانی اتوایمیون می‌باشد که می‌تواند اطفال و بالغین را درگیر کند. در این بیماری میوپاتی التهابی به همراه یافته‌ها و نشانه‌های مشخصه پوستی دیده می‌شود. ضایعات پوستی معمولاً زودتر از میوپاتی ظاهر می‌شوند ولی گاه می‌توانند همراه یا بعد از آن هم دیده شود.

۴ تغییر در چهره که نشان‌دهنده خطر برای سلامتی هستند

فقدان خواب طولانی‌مدت نیز می‌تواند باعث گودی و سیاهی زیر چشم شوند. همچنین، اگر بیش از اندازه در غذای‌تان از نمک استفاده می‌کنید این نیز دلیل دیگری است. آلرژی‌های مزمن نیز باعث نمایان شدن عروق خونی در نزدیکی چشم می‌شوند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
ناکس اونی که بغل تیترت بود لاغری بودا
مسعودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
1
از بهترین سایت ها هستید هر روز اخبار و گزارش های تان را چک می کنم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین