کد خبر: ۴۶۴۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

7 افسانه اشتباه درباره ماکارونی

در اوریل سال ۱۹۵۷ میلادی در برنامه پانوراما بی بی سی گزارشی در مورد تولید و برداشت پاستا در مرزهای سوئیس و ایتالیا پخش شد که در آن راوی توضیح می‌داد که رشته‌های ماکارونی از درختان قبل از خشک شدن زیر نور خورشید بریده می‌شوند. بینندگان با برنامه تماس گرفتند و خواستار گرفتن درختان اسپاگتی شده بودند!
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه جهان است. با این حال،‌ بسیاری از مسائلی که درباره آن تاکنون فکر می‌کرده‌اید اشتباه هستند. 

افسانه اول: پاستا باعث چاق شدن شما می‌شود 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در مطالعه‌ای که به تازگی انجام شده، برخلاف تصور عمومی، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ماکارونی می‌تواند با کاهش چاقی نیز مرتبط باشد. این غذا به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه در کشورهای حوزه مدیترانه استفاده می‌شود. در این کشورها معمولا روزانه ۶۰ گرم پاستا با سبزیجات و روغن زیتون، گوجه فرنگی، گیاهان،‌ حبوبات یا ماهی استفاده می‌شود که حدودا ۲۵۰ کالری است. 

7 افسانه اشتباهی که درباره ماکارونی مطرح می‌شوند

افسانه دوم: پاستا ارزش غذایی کمی دارد 

آیا فیبر کافی می‌خواهید؟ باید بدانید که ماکارونی سرشار از فیبر است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع دو و سرطان روده می‌شود. خوردن پاستا با گیاهان و روغن زیتون باعث می‌شود تا مواد مغذی بیشتری به بدن شما برسد. 

افسانه سوم: رنگ متفاوت به معنای طعم مختلف پاستا است

اسفناج، چغندر، هویج و گوجه فرنگی فقط برخی از مواد تشکیل‌دهنده‌ای هستند که می‌توانند برای رنگ‌آمیزی ماکارونی استفاده شوند. با این حال، مقادیر استفاده شده نشان می‌دهند که طعم مکاکارونی تغییر چشمگیری نکرده است. 

افسانه چهارم: هر سسی برای هر پاستایی مناسب است 

واقعیت آن است که به عنوان یک راهنمایی باید گفت که برای ماکارونی‌های پهنتر سس‌های گوشتی ضخیم‌تر بهتر هستند. در حالی که ماکارونی‌های نازک و طولانی با غذاهای دریایی و سس‌های روغنی یا کرم‌دار بهتر هستند و ماکارونی‌های کوتاه با سس سبزیجات و پاستاهای کوچک برای سوپ‌ها مناسب هستند. 

افسانه پنجم: ریختن نمک در آب به معنای پخت سریع‌تر آن است 

اضافه کردن نمک در آب باعث تغییر در زمان پخت و پز پاستا نمی‌شود بلکه تنها طعم و مزه آن را متفاوت می‌کند. به همین خاطر توصیه می‌شود که نمک اضافه نکنید.

افسانه ششم: پاستا شامل تخم مرغ است 

بیشتر پاستاهای خشک حاوی تخم مرغ نیستند. علیرغم آنکه رنگ زردی دارند و مواد تشکیل‌دهنده آن ساده هستند؛ آرد و آب و علیرغم آن که کیفیت گندم مهم است؛ بهترین پاستاها تنها با استفاده از گندم دوروم ساخته می‌شوند. 

7 افسانه اشتباهی که درباره ماکارونی مطرح می‌شوند

افسانه هفتم: اسپاگتی در درختان رشد می‌کند! 

شاید باور نکنید اما در اوریل سال ۱۹۵۷ میلادی در برنامه پانوراما بی بی سی گزارشی در مورد تولید و برداشت پاستا در مرزهای سوئیس و ایتالیا پخش شد که در آن راوی توضیح می‌داد که رشته‌های ماکارونی از درختان قبل از خشک شدن زیر نور خورشید بریده می‌شوند. بینندگان با برنامه تماس گرفتند و خواستار گرفتن درختان اسپاگتی شده بودند! 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین