کد خبر: ۴۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۳
با صدور بيانيه اي مطرح شد:

درخواست اصلاح طلبان كرد براي رسيدگي به حوادث ماكو

آفتاب‌‌نیوز : در اين بيانيه كه نسخه اي از آن به آفتاب ارسال شد،آمده است:«هنوز چند روزي از سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي نگذشته بود كه متأسفانه شاهد حوادث رقت‌باري در شهرستان ماكو بوديم كه به كشته شدن حدود نه نفر و زخمي شدن حدود 25 نفر و بازداشت و دستگير شدن چندين نفر منجر شد».

بيانيه با اشاره به اينكه«هر چند تا نتيجه تحقيقات توسط هيأتي بي‌طرف اعلام نشود نمي‌توان آغاز كننده چنين جريان ناگواري را مشخص كرد»،مي افزايد:«اما هر چه باشد، [اين حوادث] منجر به خسارات جاني و مالي جبران نشدني شد كه قبل از هر چيز مسؤوليت آن با حافظان امنيت جان و مال مردم است و انتظار مي‌رفت».

در ادامه بيانيه اصلاح طلبان كرد آمده است:«تاكنون كردهاي ماكو شكوائيه‌هاي متعددي را در رابطه با وضعيت اقتصادي، سياسي و فرهنگي و اجتماعي خود به مسؤولان تقديم داشته‌اند كه متأسفانه بي‌نتيجه مانده است».

شوراي هماهنگي اصلاح طلبان كرد يادآور شده است:«هرچند ما بارها اعلام كرده‌ايم كه با هرگونه خشونتي مخالفيم و راه رسيدن به مطالبات و احقاق حقوق جز در چهارچوب قانون و حفظ همبستگي و وحدت ملي روا نمي‌داريم، اما فرافكني و دخالت بيگانگان در تحريك شهروندان آگاه و مرزداران غيور به بهانه برخورد با آنان را قبول نداريم».  

در پايان بيانيه آمده است:«ما ضمن محكوم كردن روش‌هاي خشن خواستار اعزام هيأتي به شهرستان ماكو براي رسيدگي به حوادث اخير و دلجويي از خسارت ديد‌گان و رسيدگي كامل به مشكلات مادي و معنوي كردهاي منطقه بوده تا از تكرار چنين حوادثي در آينده جلوگيري شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین