کد خبر: ۴۲۴۱۸۹
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
نظر کارشناسان درباره تهاجمی‌ترین اظهارات دولت ترامپ علیه ایران

بازتاب گسترده اظهارات ضد‌ایرانی «فلین»/لاف است یا تهدیدواقعی؟

نیویورک‌تایمز اشاره می‌کند که اظهارات فلین، تحلیلگران را درباره چشم‌انداز روابط ایران و امریکا در وضعیت دشواری قرار داده است. «کلیف کاپلان» تحلیلگر گروه اوراسیا در واشنگتن می‌گوید که اظهارات او بسیار نگران‌کننده است. او می‌گوید در حال حاضر استیو بانون، مایکل فلین و استفن میلر همگی در یک راستا علیه ایران حرکت و اقدام می‌کنند. او آنان را انقلابی‌های و تندروهای دولت ترامپ خوانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- پس از اظهارات اخیر «مایکل فلین» مشاور ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا علیه ایران و اظهارنظر او در این‌باره که از این‌پس ایران در مرکز توجهات دولت امریکا و زیر ذره‌بین خواهد بود، رسانه‌های بین‌المللی نظر کارشناسان را در این‌باره جویا شده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری «رویترز» اشاره می‌کند که مشخص نیست تهدید فلین علیه ایران چگونه عملی خواهد شد اما این سیگنالی از سوی دولت ترامپ است که می‌خواهد تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران برای برهم‌زدن برجام وضع نماید. 

بازتاب گسترده اظهارات ضد‌ایرانی «فلین» در رسانه‌ها/لاف است یا تهدیدواقعی؟

این خبرگزاری با اشاره به این‌که اظهارات اخیر مایکل فلین تهاجمی‌ترین اظهارات دولت جدید امریکا علیه ایران بوده، در ادامه با تحلیلگرانی در این‌باره صحبت کرده است؛ در این‌باره که آمریکا چگونه واکنش نشان خواهد داد. «اظهارات فلین بدان معناست که قصد دارد به ایران این پیام را منتقل کند که اگر آن کشور آزمایش‌های موشکی بیشتری را انجام دهد هزینه سنگینی را باید بپردازد. سه دیپلمات امریکایی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود در این‌باره گفته‌اند که هدف پیام فلین اشکار است؛ او می‌خواست بگوید که‌ دولت امریکا خجالتی از رویارویی با ایران نمی‌کشد و در مقابل اقدامات ایران ساکت نخواهد ماند. این دیپلمات‌ها با بیان این‌که هنوز در حال ارزیابی چگونگی واکنش نشان‌دادن به ایران هستند، افزوده‌اند که امیدوارند ایران رفتار خود را در منطقه تغییر دهد.» 

«سایمون هندرسون» کارشناس مسائل خاورمیانه در موسسه واشنگتن اما نگران است و می‌گوید که خطر خطای محاسباتی توسط واشنگتن و تهران وجود دارد. او می‌گوید که احتمالا امروز منطق ایران این است؛ «‌خدای من، این مرد (ترامپ) واقعا جدی است؟ خب بگذارید ببینیم واقعا جدی است یا خیر. بگذارید او را کمی آزمایش کنیم.».

رویترز اشاره می‌کند که بیانیه سخت اخیر ترامپ همزمان‌شده با مانور سه روزه با حضور استرالیا، فرانسه، بریتانیا و امریکا در نزدیکی مرز ایران در آبهای خلیج فارس. این خبرگزاری اشاره دارد که همزمانی این رویدادها‌ با مکالمات تلفنی ترامپ با نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی می‌تواند زنگ‌خطر باشد. 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که اظهارات فلین بدون ذکر جزئیات برنامه دولت‌ ترامپ نشان از آن دارد که ترامپ می‌خواهد با ایران مقابله کند. این روزنامه می‌نویسد: «ترامپ می‌خواهد علیه تهران در چند جبهه وارد عمل شود و همه گزینه‌ها از جمله حمله نظامی را روی میز قرار دهد. فلین به طور خاص به حمایت ایران از انصارالله در یمن اشاره کرده است.»

این روزنامه اشاره می‌کند که چالش اصلی پیش‌روی دولت ترامپ آن است که نمی‌تواند اجماع بین‌المللی برای اعمال فشار برای تحریم‌های سخت‌گیرانه نفتی و بانکی بر ایران ایجاد کند و ایران را به پای میز مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای هر‌چند به صورت محدود شده بکشاند. 

بازتاب گسترده اظهارات ضد‌ایرانی «فلین» در رسانه‌ها/لاف است یا تهدیدواقعی؟

یک مقام دولتی به نیویورک‌تایمز می‌گوید که مقام‌های سعودی در حال سوق دادن امریکا برای حمایت بیشتر حملات هوایی خود در یمن هستند با این حال، روز چهارشنبه مقام‌های وزارت دفاع گفتند که تغییری در وضعیت نظامی بوجود نخواهد آمد. این روزنامه اشاره می‌کند که اوباما اگرچه از حملات هوایی سعودی‌ها در یمن حمایت کرد اما این حمایت بسیار محتاطانه و محدود شده بود چرا که نگران قربانیان غیر‌نظامی زیاد در این حملات بود.  این روزنامه به نقل از ‌منبعی در کاخ سفید اشاره می‌کند که اوباما همواره دغدغه غیر‌نظامیان را داشت و می‌گفت که نهادهای اطلاعاتی پیش از هر حمله‌ای باید اطمینان کسب کنند که غیرنظامیان کشته نخواهند شد.  

نیویورک‌تایمز اشاره می‌کند که اظهارات فلین، تحلیلگران را درباره چشم‌انداز روابط ایران و امریکا در وضعیت دشواری قرار داده است. «کلیف کاپلان» تحلیلگر گروه اوراسیا در واشنگتن می‌گوید که اظهارات او بسیار نگران‌کننده است. او می‌گوید در حال حاضر استیو بانون، مایکل فلین و استفن میلر همگی در یک راستا علیه ایران حرکت و اقدام می‌کنند. او آنان را انقلابی‌ها و تندروهای دولت ترامپ خوانده است. 

با این حال افرادی چون ری تکیه عضو ارشد شورای روابط خارجی امریکا گویند که بسیار طبیعی و محسوس بود که در اوایل دولت ترامپ این دولت نسبت به فعالیت‌های ایران هشدار دهد. او اشاره می‌کند واقعیت آن است که ایران در طول سال‌های گذشته چندان هشدارهای امریکا را جدی نگرفته ست.

لس‌انجلس تایمز هم با انتشار سرمقاله‌ای اشاره می‌کند که ترامپ پیش از تعیین دیپلمات‌های خود زبان تندی علیه ایران ر‌ا در پیش‌گرفته است. این روزنامه اشاره می‌کند که ما اکنون با دولت کاملا متفاوتی در امریکا و رویکرد تازه‌ای از سوی آن علیه ایران مواجه هستیم‌. این روزنامه اشاره می‌کند که تنها ۱۲ روز پس از به دست‌گرفتن قدرت دولت ترامپ رویکردی مستقیما تهاجمی اتخاذ کرده است. او دولت اوباما را متهم کرد که پاسخ مناسبی به اقدامات تهران نداده است و توافق هسته‌ای را ضعیف و بی‌اثر خواند و اعلام کرد که به‌طور رسمی موضوع ایران را در دستور کار قرار خواهد داد. 

این روزنامه اما می‌پرسد این در‌ دستور‌کار‌ قرار‌دادن به‌چه‌معناست؟ یک مقام ارشد دولتی گفته است که این به معنای در نظر‌گرفتن طیف وسیعی از گزینه‌ها است؛ از جمله اقدام نظامی.  

بازتاب گسترده اظهارات ضد‌ایرانی «فلین» در رسانه‌ها/لاف است یا تهدیدواقعی؟

لس‌انجلس‌تایمز اشاره می‌کند که این پرسش‌ها مطرح است که آیا بیانیه فلین یک تهدید واقعی است یا یک لاف؟ آیا هشدار توسط فلین، یک فرد ضد‌اسلام قدیمی تنها به سبب خلق و خوی اوست یا بخشی از راهبرد هماهنگ طراحی‌شده برای ایرانیان است؟ اگر چنین باشد آیا راه جنگ میان دو کشور هموار خواهد شد؟‌ لس‌انجلس تایمز اشاره می‌کند غیر‌ممکن است که بتوانیم اکنون پاسخی برای این پرسش‌ها بیابیم. 

این روزنامه اشاره می‌کند که آمریکایی‌ها به قلدر‌مابی‌های ترامپ عادت کرده‌اند؛ او همه را تحقیر می‌کند اما آیا می‌توان در نظر داشت که در سیاست خارجی این‌گونه نباشد؟ لس‌آنجلس‌تایمز می‌نویسد: «البته دولت ترامپ در حال حاضر ناشایستگی خود را نشان داده است اما تهدید دیگر کشورها قبل از درک واقعی مسائل، اقدامی بی‌پروا است». 

لس‌آنجلس‌تایمز اشاره می‌کند که تغییر سیاست خارجی امریکا در دوران ترامپ طبیعی بود چرا که آنان سیاست اوباما را بیش از حد ضعیف می‌دانستند با این حال بی‌تجربه‌بودن ترامپ و دستیاران و مشاوران ارشد او در سیاست خارجی دلیلی است که نشان می‌دهد آنان باید بسیار مراقب اظهارات و مواضع خود باشند.»

لس‌آنجلس‌تایمز اشاره می‌کند که امیدوار است برای منافع امریکایی‌ها هم که‌شده ترامپ بزودی متوجه شود که در سیاست خارجی تهدید باید متکی بر دیپلماسی باشد. او باید در نظر گیرد که کشورهای دیگر در برابر توهین به منافع‌شان تحمل زیادی نخواهند داشت اگر ایران موشک دیگری آزمایش کند و فلین بازهم تهدید کند آغاز یک جنگ نامحتمل نخواهد بود.

روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی اشاره کرده که جمهوریخواهان بسیار از اظهارات فلین در هشدار دادن به ایران خوشحال شده‌اند. 

این روزنامه اشاره می‌کند که فلین حمایت کنگره را با خود خواهد داشت. واشنگتن‌پست می‌نویسد: «‌اغلب نمایندگان جمهوریخواه کنگره با ترامپ بر سر سیاست خارجی به خصوص بر سر رویکرد او در قبال روسیه تفاهم ندارند با این حال، این موضوع درباره ایران صدق نمی‌کند. جان کورنین از نمایندگان اکثریت سنا و از سناتورهای جمهوریخواه از تگزاس می‌گوید موضوع اصلی ابهام موجود در پاسخ احتمالی ترامپ به ایران است با این حال او می‌گوید که جمهوریخواهان از تغییر لحن ترامپ در قبال ایران و ارسال این پیام که همه چیز تغییر کرده استقبال می‌کنند و معتقد است که این رویکرد مفید است. سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو از فلوریدا یکی از منتقدان سیاست خارحی‌ ترامپ نیز اظهارات ‌اخیر فلین و هشدار او به ایران را تایید کرده است. جمهوریخواهان اظهارات اخیر فلین را نخستین گام امریکا برای متقاعد‌کردن جامعه بین‌المللی برای اعمال فشار بر تهران قلمداد کرده‌‌اند. سناتور دیوید پردو در این میان می‌گوید که هیچ‌کس درباره جنگ مستقیم صحبت نکرده است.

روزنامه «گاردین» نیز با انتشار گزارشی درباره اظهارات اخیر فلین به نقل از علی واعظ کارشناس مسائل ایران در گروه بین‌المللی بحران اشاره می‌کند که این اظهارات چه تهدیدی توخالی باشد چه بیانیه‌ای شفاف برای جنگ با ایران، هر دو خطرناک هستند. این تلاشی از سوی دولت ترامپ برای اتخاذ موضعی قوی‌تر علیه ایران است. این موضوع می‌تواند به سادگی ایران و امریکا را به جنگ بکشاند؛ همان‌طوری که افغانستان و عراق را کشاند. این روزنامه اشاره می‌کند که در کارزار انتخاباتی نیز ترامپ تکرار کرده بود که موضع سرسختانه‌تری را در قبال تهران اتخاذ کرده بود و انتخاب متیس و فلین دو چهره مخالف ایران نیز در همین راستا بوده است.

بازتاب گسترده اظهارات ضد‌ایرانی «فلین» در رسانه‌ها/لاف است یا تهدیدواقعی؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
11
35
اینها بدنبال ایجاد یک جنگ هستند و فکر میکنند آمریکا ظرفیت اقتصاد سیاسی آنرا دارند. چیزی که نیاز دارند آماده کردن جو مردمی آمریکا برای ورود به آن جنگ میباشد. این آرزوی اسراییل نیز میباشد که با وجود زمینگیر شدن توان نظامی عراق و سوریه تنها مشکل خود یعنی ایران را به هزینه آمریکا حل کند و به تنهایی آقای منطقه خاورمیانه شود.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
28
21
اظهارات فلین که یکی ازجانوران مزرعه ترامپ است فقط یک نوع عربده کشی توخالی است برای خوشایند
اسراییل و حکومت های قبیله ای واقع درجنوب خلیج فارس ترامپ یک تاجرپیشه است ومی خواهد
با اینکارها700میلیاردسعودی ها ودلارهای قطر وامارات و......رابه سمت خریدهرچه بیشترکالاهای
آمریکایی بالاخص اسلحه سوق دهد ترامپ تاجراست وحراف وگزافه گو اما احمق نیست اگرچه چند
حانور ابله وروانی را درکابینه خودگرد آورده است اما اگرسیاست اویعنی تجارت سودآورترنتیجه ندهد
به آنی این افراد را عوض می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
20
13
در مرحله اجرا برجام با بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه بودیم
عراقچی: مشکلات بانکی و مالی همچنان ادامه دارد/ تحریم‌های غیرهسته‌ای و اولیه آمریکا پا برجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
"تحریم‌های غیرهسته‌ای و اولیه آمریکا پا برجاست"
از اول هم تمام بحث برجام دور و بر رفع تحریم های مرتبط با اتمی بود نه کلیه تحریم هایی که از 1358 به این سمت تصویب شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
1
5
امریکا باحضور مستتقیم درعراق و افغانستان تودهنی نسبی خورده اما تودهنی کافی را لمس نکرده زیرا متحدان خائن او درمنطقه (هنگام حضور امریکا درکشورهای یاد شده) درآرامش لازم بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
14
49
مطمئن باشید که اگه برجام نبود و تکلیف پرونده هسته ای ایران مشخص نشده بود، این کله شق حمله می کرد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
+برای کسی که قصد کاری را داشته باشد هیچ فرق نمیکند مگر در مصاحبه ای نگفت میبایست نفت عراق را ذر اختیار میگرفتیم و حالا شاید یک جوری بشه.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
فعلا که مایکل فلین میگه ایران به جای اینکه از آمریکا متشکر باشه و خودش را روی دست و پای آمریکا بیاندازد، پررو شده و شاخ شده! این ترجمه واقعی لغات بکار رفته و لحن بی ادبانه مایکل فلین است. حتی اجازه نداد کسی ازش سوال کند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
ای کاش...
دایی حمید
|
United States of America
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
37
31
امریکا هیچ غلطی نمکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
می روید در کشورهای غربی زندگی میکنید و از امکانات انجا استفاده میکنید بعد از انجا پیغام میدهید که هیچ غلطی نمیکنه . شما در انجا چه غلطی میکنی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
جوجه ها را اخر پاییز میشمارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
داداش این پرچم بخاطر استفاده از فیلترشکنه نه اینکه واقهاً از آمریکا بشینه روزنامه های اینجا رو بخونه. IP که عوض می شه سایت اون آی پی رو می شناسه اونم که برای ایران نیست، برای یه سرور تو یه کشور دیگه است.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
امان از بی سوادی و حماقت بعضی از ما. ناشناس 15:11 کاربر دایی حمید چون از پروکسی استفاده میکنه آی پی دسترسیش یه کشور دیگه تعریف شده نه اینکه داره اونجا زندگی میکنه. اول تحقیق کنید بعد غلط بفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
49
13
با وجود مقام معظم رهبری ، امریکا هیچ غلطی نمیکنه .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
5
30
حالا که هر غلطی میکنه تو هم شعار میدی و عقب میافتی و هزینه میدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
5
1
در رسانه های ایران عبارت انقلابی زیاد تکرار شده
این جهان کوه است سوی ما اید ندا ها

دوست ان است که عیب دوست گوید نه مدح خانه خراب کن سراید
احمد
|
Norway
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
9
28
اینجاست که باید به گفته چند روز پیش اقای مطهری...توجه کامل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
لایک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
5
1
امریکا توسط لابی های قدرتمندی از جمله لابی های صهیونیستی اداره میشود
در اواخر دولت اوباما با نا رضایتی های بسیار اسرائیلی ها از اقدامات اوباما به ویژه برجام کاملا مشخص بود که این بار انها به جای حمایت از یک فرد با تدبیر سیاست مدار از یک انسان ضعیف به عنوان الت دست استفاده خواهند کرد و در نتیجه با لابی های بسیار قوی خود اقدام به روی کار اوردن این مرد کردند
البته از این هم نباید غافل شد که ترامپ با شعار های ملی و نژادپرستانه که برخی از انها عده ای از مردم امریکا را راضی میکرده به میدان امد و تمام این عوامل و همچنین تزریق فکر های جدید به دل جامعه ی امریکا باعث این انتخاب شد.
احتمال جنگ بین ایران و امریکا بسیار کم است ولی حتما ترامپ در پی محدودیتهای گسترده خواهد بود که امید وار هستم دولت مردان اماده ی مقابله باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
5
4
ضرب المثلی هست که میگوید آفتاب همون جایی زد که دزده دلش میخواست
این خط و این هم نشون
صبر کن تا ببینی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
7
7
دولت واصلاح طلبان فکرمیکردندآفتاب تابان برجام آمریکارابارفیق کردوهیچکس هم توان نقض برجام راندارد! فرانسه هم که شریک دزدورفیق قافله بودوهست لبخندهای دیپلماتیک وساده انگارانه تمام شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
عجب! متاسفانه مثل همیشه در محاسبات اشتباه کردیم. دولت اوباما آمادگی کامل برای مذاکره و حل و فصل مسائل فی مابین داشت. اما امروز این دیوانه اصلا قابل پیش بینی نیست. اگر جنگی پیش بیاید آنکه بیشتر چه کسی متضرر خواهد شد که در این جنگ ما رنگ مرزهای آمریکا را هم نخواهیم دید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
12
7
علت بازتاب وسیع اینگونه اظهارات امریکایی ها توسط رسانه های اصلاح طلب چیست؟ علت ایجاد خوف بین مردم را باید واکاوی کرد.امریکا در سالهای متمادی لاف جنگ و نزاع زده است.بعد از برجام دوستان اصلاح طلب اعتدالی دنبال چه هستند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
10
10
ایران باید مجدانه آزمایش های موشکی خود را ادامه دهد تا ترامپ در گذر زمان خسته از جنجال آفرینی گردد و همگان حتی خود او به این باور برسند که تهدیداتشان غیرواقعی است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
5
10
فلین که نظامی بوده است مانند فلین های خودمان صحبت می کند.
نیما
|
Canada
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
10
17
ایران باید از برنامه های تحریک بر انگیز مثل آزمایش موشکی دست بردارد و بهانه به دست ترامپ ندهد هزینه این کارها فقط از جیب مردم ایران می رود و به نفع بنیادگرایان داخلی ایران و تندروهای امریکایی است که دو روی یک سکه اند.
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
6
8
لاف!!!!!!!
اینا جای سفت هستند عزیزم فرصت سوزی کردین حالا این روی سکه رو هم ببینین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
9
9
آقا نیما! مانورهای نظامی و آزمایشات موشکی که برای دفاع از کشور ایران ساخته شده امری عادی است. ضمنا بنیادگرا بودن امری قابل دفاع است.باید در مورد افراد بی بنیاد(در هر جایگاهی که باشد) نگران بود.تفسیر دشمن ایران از بنیادگرایی با تفسیر ما متفاوت است بنابر این نباید تفسیر دشمن ایران را تکرار کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
4
6
ما از بدو شروع انقلاب تا کنون زیر ذره بین آمریکا هستیم خدا رو شکر که دشمنان این مردم از احمق ها هستند
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
2
8
آفرین به ناشناس 15:13فلین یک نظامی است وثروت زیادی داردباید حواسمان جمع باشد اتوو ندیم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
3
8
سلام
اظهارات فلین
فقط برای فروش تجهیزات نظامی در خاورمیانه است
ارزش دیگری ندارد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
3
6
ما تا اخر ایستاده ایم ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
انقدر وایسا تا درخت پرتقال زیر پات دربیاد
ابدار چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
1
ترامپ شوخی یا لاف نیست وجودش تصادفی نیست ی لابی قوی پشتشه که هدفش نابودی این مملکته با درایت وهوشیارانه عمل نکنیم 400 سال به عقب بر میگردیم شاید بیشتر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین