کد خبر: ۴۳۲۴۷۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
روس‌ها به رقیب چینی‌ها در بازار خودروی ایران تبدیل خواهند شد

تلاش برای تبدیل ایران به قطب خودروسازی خاورمیانه/شرط‌ حضور خودروسازان بزرگ در ایران

بسیاری از برندهای دیگر نیز در حال آماده‌سازی برای گرفتن سهم در بازار مصرفی ۸۰ میلیون نفری ایران هستند با این حال، دولت ایران پیش‌شرط‌اش را عدم حضور هیچ شرکت واسطه در سرمایه‌گذاری مشترک قرار داده است و هم‌چنین تولید‌کنندگان را ملزم به ارائه خدمات پس از فروش کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- سایت «المانیتور» با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد سیاستگذاران ایرانی بر روی تبدیل کردن ایران به قطب خودروسازی خاورمیانه تمرکز کرده‌اند،‌ این پرسش را مطرح کرده است که این تصمیم چه هزینه‌های احتمالی برای ایران در پی خواهد داشت؟

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سایت می‌نویسد: «نمایشگاه بین‌المللی خودرو برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته در ماه فوریه در ایران برگزار شد و برندهای معتبر آسیایی، اروپایی و ایرانی از جمله قدیمی‌ترین شرکای فرانسوی ایران یعنی رنو و پژو نیز حضور داشتند. دو روز پس از برگزاری کنفرانس خوردوسازی در برج میلاد تهران، نمایشگاه خودرو تهران برگزار شد که در آن ۴۰۰ خودروی تولید شده بین‌المللی به نمایش گذاشته شدند. به گزارش «آفتاب‌نیوز» شرکت‌های ایرانی و خارجی دست‌کم شش توافق‌نامه را در حاشیه  این کنفرانس به امضا رساندند. در نمایشگاه خودروی تهران شرکت‌کنندگانی چون کیا، بی ام دابلیو، اسکانیا، هیوندای درخشیدند. حتی برندهای روسی هم شرکت داشتند». 

این سایت در ادامه به نقل از مدیرعامل یک شرکت خودرو در ایران اشاره می‌کند که آن شرکت وارد سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت روسی UAZ شده است و قرار است وسایل نقلیه روسی از ماه اوریل وارد ایران شوند. او گفته است که شرکت‌های ایرانی ۴۰ درصد از قطعات خوردوهای ساخت آن برند را تامین می‌کنند. او گفته که ارائه خدمات گسترده پس از فروش اولویت اصلی برای این برند روسی است. او اعتقاد دارد که این موضوع روس‌ها را به رقبای سرسخت چینی‌ها در بازار خودروی ایران تبدیل می‌کنند. 

المانیتور اشاره می‌کند که برند لاندن تاکسی یکی از گران‌ترین تولید‌کنندگان تاکسی‌های حرفه‌ای در جهان نیز در نمایشگاه خودرو تهران حضور داشت و مدیران آن به دنبال رونق بازارشان در ایران هستند. این برند بریتانیایی به همراه شریک چینی‌اش در حال حاضر در منطقه آزاد تجاری شمال غربی ارس همکاری دارند. الکس لو مدیر این برند به المانیتور می‌گوید که با مقام‌های ایرانی در حال رایزنی برای ورود به بخش‌های اصلی و مرکزی ایران است. 

بسیاری از برندهای دیگر نیز در حال آماده‌سازی برای گرفتن سهم در بازار مصرفی ۸۰ میلیون نفری ایران هستند با این حال، دولت ایران پیش‌شرط‌اش را عدم حضور هیچ شرکت واسطه در سرمایه‌گذاری مشترک قرار داده است و هم‌چنین تولید‌کنندگان را ملزم به ارائه خدمات پس از فروش کرده است. 

الماینتور می‌افزاید که ایران در مسیر تبدیل شدن به قطب خودروسازی در منطقه تا موفقیت راهی طولانی دارد. اکنون ایران در بازار داخلی نیز نمی‌تواند نیاز لازم را تامین کنده. تحریم‌های فلج‌کننده، سوء‌مدیریت و منافع افراد ذینفع در صنعت خودرو همگی مقصر اصلی برای این عقب‌ماندگی در یک دهه گذشته شناخته شده‌اند.»

دست‌کم ۱۱ مدل خودروی در ایران با حداقل استاندارد کیفیت هستند. نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت اما می‌گوید که بهبود کیفیت و استانداردسازی هزینه قابل توجهی را بر صنعت خودروسازی تحمیل می‌کند و اگر خریداران خواستار کیفیت بهتر هستند باید افزایش قیمت در خودرو‌ها را نیز تحمل کنند. 

المانیتور می‌نویسد: «این در حالیست که مصرف‌کنندگان ایرانی اکنون نیز از قیمت‌های نامعقول و بالای خودرو در ایران گلایه دارند. آنان می‌گویند که صدها هزار خودروی معیوب داخلی در سال به فروش می‌رسند؛ آن هم بدین‌خاطر که تعرفه واردات خودرو بالاست و خودروهای وارداتی بسیار گران‌تر از بودجه طبقه متوسط ایران هستند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
12
من هر جور نگاه میکنم نمی تونم درک کنم از کی تا حالا شرکتهای نوپا و متکی به تکنولوژی یکی دو نسل قبل کمپانیهای معتبر جهانی شدن غولهای خودروسازی که ما از حضورشون انقدر خوشحالیم؟!؟هنوز خاطره تولید بیوک و کادیلاک و جیپ در خاک ایران از یادمان نرفته است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
9
این افراد زینفع چه کسانی هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
11
قطب ترکیب درب های خودروهای فرانسوی با موتور ایرانی جلوبندی چینی و صندوق عقب من درآوردی غیر استاندارد.
و همچنین قطب تبدیل خودروهای 1300 سی‌سی به وانت که البته این کار واقعا در جهان همین الانشم فقط در ایران انجام میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
واقعا....خخخخخخخخ
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
1
0
اتفاقا من به نمایشگاه خودرو تهران رفتم ، واقعا کیفیت نمایشگاه پایین بود و حتی بعضی خودرو سازای داخلی مثل کرمان موتور هم شرکت نکرده بودن چه برسه به خودروسازهای خوب خارجی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
سدسازی دیگر باید پایان یابد/ اگر تامین انرژی است، بهترین کار توسعه تولیدگاز و ساخت نیروگاه گازی است که مقرون به صرفه ترنی روش تولید برق برای ایران است (به کشورهای دیگری کاری ندارم، هر کشوری وپمزیت نسبی خودش را دارد)، آب در ایران در تنش است و اساس منبع مطمئنی برای تولید انرژی نیست، اما اگر برای مهار سیلاب ها و تامنی اب است، راههای بهتری است:
1- پایان دادن قطع درختان و بوته کنی مثلا برای تهیه سوخت، پایان دادن به شیوه دامداری سنتی، که موجب نابودی جنگل ها و مراتع و پوسش گیاهی شده است. این امر، مهم ترین راه جلوگیری از بروز سیلاب است، اجاره دادن به طبیعت کشور برای بازسازی خود، که موجب افزایش ذخیره آبهای زیرزمینی می شود/
2- ایجاد گوراب ها، سیل بندهای کوچک ولی متعدد در مسیر جویبارها و رودخانه های کوچک، چرا سیلاب های بزرگ از بهم پیوستن هزاران جویبار بوجود می آید، باید نیروی مخرب سیل از همان جویبارهای کوچک گرفت، تا خاک با ارزش نشوید/ یک سد بزرگ شاید جلوی سیلاب عظیم بگیرد ولی پشتش هزارن تن خاک با ارزش تلبار می شود که این حاک ها باید در کوهستان ها تثبیت می شد!
3- برای تامین آب مطمئن بایست تغییرات جدی در آمایش سرزمین برای استقرار صنایه شود، جابجایی صنایع و حتی تبادل صنعت/ مثلا صنعت پرمصرف آبی به جای پرآب منتثل و متقابلا صنعتی کم اب بداجا جابجاشود تا اشتغال مردم مناطق در خطر قرا نگیرد/ جلوی چاهای غیر مجاز گرفت/ کشاورزی متحول شود براساس کشت اقلام کم مصرف، سیستم های نوین/ واقعا مناطق کویری و خشک ایران استعداد کمی برای توسعه کشاورزی و دامداری چه سنتی و چه صنعتی دارد و به نظر می رسد الان چند برابر ظرفیت طبیعت دانرد استفاده می کنند! و باید اشتعال و تولید ارزش افزوده اقتصادی را از راههای دیگری مثل کم مصرف آبی و تجارت و گردشگری... تامین شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
1
مردم ایران از تحریمهای داخلی رنج میبرند و به علت تعرفه بالا واردات از سوارشدن به خودرو مناسب محرومند تا کی باید پراید و پژو سوار شد؟
کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
ولی اصل موضوع و همین که برای یکه تازی چین رقیبی پیدا بشه خودش بسیار مبارکه و پیشرفتی بسیار بزرزگ نسبت به دولت قبله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین