کد خبر: ۴۳۳۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

«خاک‌های سالم با کشاورزی حفاظتی» منتشر شد

کتاب «خاک‌های سالم با کشاورزی حفاظتی» نوشته دکتر محمداسماعیل اسدی منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این کتاب شامل سه فصل با عنوان‌های «خاک، ثروتی ارزشمند و شریک خاموش بشریت»، «سامانه کشاورزی حفاظتی برای حفاظت خاک» و «نتایج برخی تحقیقات موارد کاربردی کشاورزی حفاظتی در کشور» است.

در فصل اول، مؤلف به اهمیت خاک در زندگی انسان‌ها می‌پردازد و خاک و امنیت خاک را شاه‌کلید و کنترل‌کننده چالش‌های جهانی مثل امنیت غذا، امنیت آب، امنیت انرژی، تنوع زیستی و غیره می‌داند. در ادامه این فصل به مباحثی همچون اهمیت خاک در قرآن کریم، شاخص‌های سلامت خاک، خاک‌ورزی، عامل اصلی ایجاد فرسایش و انواع فرسایش و زمان وقوع آن پراخته می‌شود.
به گزارش ایسنا،فصل دوم این کتاب به موضوعاتی مانند کشاورزی حفاظتی و ماده آلی خاک، تعریف کشاورزی حفاظتی، مزایای کشاورزی حفاظتی، اصول کشاورزی حفاظتی، آمار جهانی سطوح کشاورزی حفاظتی و مدیریت کنترل علف‌های هرز و آفات در سامانه‌های کشاورزی حفاظتی پرداخته است.

فصل سوم نیز کارایی مصرف آب ذرت و آب سویا در استان گلستان تحت مدیریت کشاورزی حفاظتی و کاربردی کردن تحقیقات کشاورزی حفاظتی بین کشاورزان را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهد.

در پیشگفتار این کتاب به نقل از دکتر سیداحمد طباطبایی‌فر استاد تمام بازنشسته رشته مکانیک کشاورزی دانشگاه تهران آمده است: «در این راه باید آموزش و ترویج شیوه‌های کشاورزی حفاظتی را بیشتر جدی بگیریم. یکی از موارد آموزشی و ترویجی کشاورزی حفاظتی انتشار کتاب‌های مفید توسط صاحب‌نظران این رشته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین