کد خبر: ۴۳۵۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

از فواید آویشن چه می‌دانید؟

آیا از آویشن تا کنون استفاده کرده اید؟ این ادویه در چه زمینه هایی می تواند مفید و موثر باشد؟
آفتاب‌‌نیوز : آیا از آویشن تا کنون استفاده کرده اید؟ این ادویه در چه زمینه هایی می تواند مفید و موثر باشد؟

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از میزان، آیا از آویشن تا کنون استفاده کرده اید؟ این ادویه در چه زمینه هایی می تواند مفید و موثر باشد؟ چگونه باید از آن برای درمان بیماری های بدن کمک بگیریم دمنوش ،روغن و دیپر فر آورده های آویشن چه تاثیراتی بر بدن میگذارند در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

می خواهیم از راهنمایی های طب سنتی برای برطرف کردن جوش های صورت کمک بگیریم آویشن تاثیرات مختلف درمانی برای رفع عارضه های پوستی دارد از جمله می تواند به کاهش التهابات پوستی کمک کند در مواردی مانند کم خونی و سرفه و دیگر عارضه های بدن نیز تاثیرگذار است.

 می‌خواهیم از راهنمایی های طب سنتی برای برطرف کردن جوش های صورت کمک بگیریم آویشن تاثیرات مختلف درمانی برای رفع عارضه های پوستی دارد از جمله می تواند به کاهش التهابات پوستی کمک کند در مواردی مانند کم خونی و سرفه و دیگر عارضه های بدن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

درخشان پور متخصص طب سنتی ،گفت: آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند در حالی که در یونان به‌ عنوان عود کاربرد داشته است. گیاه آویشن به‌ دلیل خواص درمانی از قبیل نقش آن در درمان آکنه، نفخ معده، آبریزش بینی شناخته شده است.وی ادامه داد: آویشن یک گیاه ضد عفونی کننده و التیام بخش برای درمان آفت ها، التهاب لثه و از بین بردن بوی بد دهان است  و ترکیبات تلخ مزه آن به هضم بهتر غذا کمک می کند.

درخشان پور یاد آور شد:آویشن یک دئودورانت(بوگیر طبیعی) است که مانع تعریق زیاد پاها می شود و برای تسکین خستگی ,ضعف,کاهش قوای بدن,کم خونی و افسردگی شدید مفید می باشد.

وی ابراز داشت:این گیاه معجزه آسا برای درمان عفونت های مجاری تنفسی،کاهش تب و از بین بردن سرفه کاربرد دارد،هم چنین شربت آویشن برای کاهش دوره و شدت علائم برونشیت نیز موثر است.

حمام آویشن

این متخصص طب سنتی  یاد آور شد: ۶۰ گرم آویشن را در یک لیتر آب ریخته و مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به جوش آورید محلول را صاف کرده و در آب وان بریزید سپس عضلات بدنتان را با این محلول ماساژ دهید تا دردهای عضلانی‌تان برطرف شود، همچنین این محلول قادر است اکنه های پوستی را نیز درمان کند.

درخشان پور تصریح کرد: استفاده ازگیاه دارویی  آویشن در زنان بارداربه علت افزایش احتمال سقط  جنین،توصیه نمی شود، همچنین برای افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و یا به آلرژی دچار هستند؛منع مصرف دارد.

گفتنی است؛ آویشن خواص ضد میکروبی و ضدانگلی وضد قارچی دارد و این به خاطر وجود ماده‌ای به نام تیمول است که اگر شما در خوردن ان زیاده روی کنید ممکن است مسموم شوید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین