کد خبر: ۴۳۸۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳

این علائم نشان‌دهنده سرطان روده هستند

خسرونیا تصریح کرد: باید توجه داشت که نفخ و ورم معد، پرخوری یا سوء هاضمه نیز باعث بروز دردهای شکمی خواهد شد. سرطان روده در مواقعی ممکن است هیچ گونه نشانه ای نداشته باشد یا با علایم انسدادی بروز کند.
آفتاب‌‌نیوز :
ایرج خسرو نیا، رییس انجمن متخصصین داخلی ایران در  خصوص علل بروز دردهای کرامپی اظهار کرد: به طور مثال افرادی که کیسه صفرایشان سنگ داشته باشد، یا سنگ کلیه داشته باشند ممکن است کرامپ کنند و نمی‌توان با قطعیت گفت این درد نشانه ای از سرطان است.

وی افزود: باید توجه داشت که نفخ و ورم معد، پرخوری یا سوء هاضمه نیز باعث بروز دردهای شکمی خواهد شد. سرطان روده در مواقعی ممکن است هیچ گونه نشانه ای نداشته باشد یا با علایم انسدادی بروز کند.

این متخصص داخلی ادامه داد: همچنین درد، ضعف، لاغری، کم خونی و بی اشتهایی نیز از جمله علل بروز این نوع سرطان هستند. بیماران باید با مواجه شدن با این علایم هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنند.

خسرونیا افزود: در گذشته کسانی که با پرخوری یا خوردن غذاهای سنگین دچار نفخ معده یا یبوست می شدند، در اصطلاح عامیانه به این بیماری رودل گفته می‌شد. باید گفت هر دل دردی را به عنوان رودل تلقی کرد، دل درد علل مختلفی دارد که باید توسط پزشک بررسی شود، درحال حاضر این اصلاح برای کودکان نیز به کار می‌رود که اگر مشکل رودل کودک ناشی از پرخوری باشد،  معمولا این حالت بعد از چند ساعت برطرف می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: از طرفی برای پیشگیری از این بیماری توصیه می‌شود مصرف کاکائو، قهوه، چای پررنگ، نوشابه، غذاهای کنسروی، غذاهای تند، ترش و چرب بخصوص فست فود‌ها را کاهش داده یا به مرور از برنامه غذایی حذف کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
JimmiXzSq
|
Russian Federation
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
em7paZ http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
abolfazl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
به نام خدا، سلام، به نظرم اگر این علایم دارید با یکی از دوستان واقعا دوست یا با خانواده درمیون بذارید تا تمام بار روی دوش شما نباشه، باور کنید خیلی سبک میشید، و بهتر می تونید تصمیم بگیرید چون این علایم خیلی شبیه علایم بیماریهای دیگه است ،حتی استرس هم باعث بروز این علایم میشه بهتره دفترچه بیمتون رو بردارید و خودتون رو به دکتر نشون بدید تا ان شاا... رفع شه مشکل و خیالتون راحت شه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین