کد خبر: ۴۴۰۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۹

آشنایی با خواص جادویی تخم بلدرچین برای کودکان

تخم بلدرچین سرشار از ویتامین های A، B1، B2، B6، B12 و ویتامین D، آهن و فسفر می باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
تخم بلدرچین با توجه به خواصی که دارد نسبت به تخم مرغ معمولی مقوی تر بوده و برای کودکان مبتلا به کم خونی ها و کودکانی که دچار فقر اهن و کمبود ویتامین دی می باشند توصیه می شود

- تخم بلدرچین واکنش های حساسیتی و آلرژی زایی کمتری نسبت به تخم مرغ دارد، فلذا در کودکانی که به تخم مرغ حساسیت نشان می دهند ممکن است در مورد تخم بلدرچین با مشکلی مواجه نشوند.

- تخم بلدرچین سرشار از ویتامین های A، B1، B2، B6، B12 و ویتامین D، آهن، منیزیم، روی، مس، فسفر می باشد، فلذا در کودکان مبتلا به کم خونی ها و کودکانی که دچار فقر اهن و کمبود ویتامین دی می باشند توصیه می شود.

- تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از نظر سالمونلا (سالمونلا باکتری گرم منفی است که در تخم مرغ ها معمولاً وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایعترین مسمومیتهای غذایی میباشد) ایمنی بیشتری دارد. تخم بلدرچین از آن جهت در برابر سالمونلا ایمنی دارد که دمای بلدرچین یک درجه بالاتر از حرارت بدن مرغ است و در این درجه سالمونلا نمی تواند زنده بماند .

- میزان پروتین در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بیشتر بوده و میزان کلسترول خوب در تخم بلدرچین بیشتر از تخم مرغ است و تخم بلدرچین غنی تر از کلسیم و فسفر نسبت به تخم مرغ و میزان آهن در تخم بلدرچین بیش از 7 برابر تخم مرغ می باشد.

آشنایی با خواص جادویی تخم بلدرچین برای کودکان 

- نکته مهم میزان استفاده از تخم بلدرچین برای کودکان است که بهتر است بیش از 2 عدد تخم بلدرچین روزانه برای کودکان استفاده نشود. ( تخم بلدرچین حاوی مقدار زیادی ویتامین A است)

- بهترین زمان شروع تخم بلدرچین بعد از پایان ماه 6 در کودکان است. البته باید خاطر نشان کنیم که در زیر 1 سال از زرده تخم بلدچین استفاده کنید و نه سفیده و در ماه اول یک روز در میان می توانید تخم بلدرچین را شروع کنید و در ماه های بعد به روزی 1 عدد زرده تخم مرغ برسانید. و در پایان سال اول می توانید تخم بلدرچین کامل را به میزان حداکثر روزی 2 تخم بلدرچین اغاز نماید.

- بهترین روش برای مصرف تخم بلدرچین اب پز کردن می باشد.

- هرگز تخم بلدرچین یا تخم مرغ نمی تواند تمام نیاز های کودک را بخصوص اگر کودک شیر مادر تغذیه می کند به اهن مورد نیاز فراهم کند، بنابراین مصرف قطره اهن نیز حتما نیاز می باشد.

منبع: بیتوته
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین