کد خبر: ۴۴۷۸۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
با پیروزی روحانی، خطر احتمالی لغو برجام رفع شد

پیروزی روحانی به‌نفع بازارهای نفتی/روحانی 4 سال راحتی را نخواهد داشت/تندروها موسساتی دارند که به دولت پاسخگو نیستند

تندروها هنوز کنترل نهادهای مختلف را در دست دارند. همچنین کنترل موسسات خیریه که به دولت پاسخگو نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- سایت «پلتس» که به طور تخصصی در حوزه پتروشیمی و نفت فعال است با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که انتخاب دوباره حسن روحانی رییس جمهوری ایران برای یک دور چهار ساله دیگر اطمینان بیشتری را از توسعه بخش نفت ایران ایجاد کرده است و خطر احتمال لغو برجام را از بین برده و بزودی شاهد بازگشت ایران به بازارهای جهانی خواهیم بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سایت می نویسد: «شنبه تایید شد که روحانی برای چهار سال دوم رئیس جمهوری باقی خواهد ماند. تلویزیون ایران از کسب ۵۸.۶ درصد آرا توسط روحانی خبر داد. پس از او رئیسی با کسب ۳۹.۸ درصد ارا در مقام دوم قرار گرفت». 

این سایت می افزاید: «برای بازارهای نفتی خبر پیروزی احتمالی رئیسی یک شوک می توانست باشد چرا که در آن صورت توافق هسته‌ای در معرض خطر قرار می گرفت و احتمال تشدید و بازگشت تحریم ها علیه ایران وجود داشت و این موضوع برای یک میلیون بشکه نفت صادراتی بیشتر ایران به بازارهای جهانی خبر بدی بود. تندروها در ایران با توافق هسته ای مخالف بودند و هم چنان آن را به چالش می کشند اگر پیروز می شدند این وضعیت تشدید می شد. این در حالیست که ایران شکل تازه‌ای از قراردادهای نفتی را طراحی کرده که برای شرکت های خارجی فعال در حوزه انرژی جذاب تر است و آنان را بیش از گذشته ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش می کند. در انتحابات شورای شهر در تهران نیز اصلاح طلبان پیروز شدند و ۲۱ کرسی را از آن خود کردند. این ضربه مهلکی بر محافظه کاران بود. این تحولات خبر خوبی برای سیاست های اصلاح طلبانه در مرکز ایران یعنی تهران هستند که میلیون‌ها نفر جمعیت شهرنشین دارد و مرکز اقتصادی و صنعتی برای بزرگترین صادرکننده نفت خلیج فارس محسوب می شود». 

پلتس در ادامه می افزاید: «روحانی هدایت مذاکرات هسته ای را برعهده داشت که در ژوئیه ۲۰۱۵ میلادی به نتیجه رسید و در ژانویه ۲۰۱۶ میلادی تحریم های هسته ای بین المللی ضد ایران لغو شدند. روحانی پس از لغو تحریم ها برنامه‌اش افزایش صادرات نفت ایران بوده است. او وعده داده که در چهار سال آینده بر روی تلاش برای لغو تحریم های باقی مانده غیر هسته ای نیز کار کند. در طول کارزار انتخاباتی او بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پروژه های نفتی و گازی جدیدی از جمله یکی از میادین جدید پارس جنوبی را افتتاح کرد. با این حال، توسعه چشمگیر در تولید نفت و گاز ایران نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است. ایران هنوز مدل قراردادی جدیدی را برای معاملات در حوزه توسعه بخش بالادستی ارائه نکرده است. روحانی امیدوار است مدل قراردادی جدید ایران باعث ایجاد تحول در صنعت نفت و گاز شود. شرکت های از جمله شل، رپسول، توتال و استات اویل از همکاری پتروشیمی با ایران سود زیادی عایدشان خواهد شد». 

این سایت اشاره می‌کند که تبریک فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روحانی به مناسبت برد او در انتخابات خود نشان از استقبال اروپایی ها از پیروزی او و فراهم شدن فرصت همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران دارد. 

پلتس اما اشاره می‌کند که روحانی با موانعی جدی مواجه است و چهار سال راحتی را نخواهد داشت و می نویسد: «تندروها هنوز کنترل نهادهای مختلف را در دست دارند. هم چنین کنترل موسسات خیریه که به دولت پاسخگو نیستند. موانع بیشتر به احتمال زیاد از سوی ترامپ رییس جمهوری امریکا هستند که توافق هسته‌ای را دوست ندارد و به تازگی قراردادی ۳۸۰ میلیون دلاری برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی امضا کرده است. دولت ترامپ از تمدید تحریم ها علیه فروش نفت ایران به مدت ۱۲۰ روز خودداری کرد که حرکتی در راستای تعهدات امریکا طبق مفاد برجام بود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
8
انشاالله باتدبیر دولت روحانی وهمه جانبه نگری واستفاده از همه توان وظرفیت های ملی مشکل حل خواهدشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
5
تندروها موسساتی دارند که به دولت پاسخگو نیستند

جای دور نرویم یکیش رییسی با موسسه استان قدس .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین