کد خبر: ۴۵۳۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

مهمترین عامل ابتلای ایرانی‌ها به تب مالت

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه مصرف بستنی های غیرپاستوریزه یکی ازمهمترین راه های ابتلای ایرانی ها به تب مالت است،گفت: مردم برای پیشگیری ازابتلا به این بیماری ازخوردن مواد لبنی غیرپاستوریزه پرهیز کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به خطرزا بودن بستنی‌های غیرپاستوریزه و کره‌های محلی اظهار کرد: اگر در هنگام مصرف شیر آن را حرارت ندهیم و از مواد لبنی غیر پاستوریزه استفاده کنیم احتمال شیوع بیماری‌های مختلف از جمله تب مالت در افراد افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: شیرهایی که قبل از مصرف تصفیه نشده و به طور کلی عمل پاستوریزه و همونونیژه بر روی آنها صورت نگرفته است احتمال شیوع بیماری‌های مختلف دامی به انسان را افزایش می‌دهند و به همین علت توصیه می شود از مصرف بستنی و لبنیات محلی که از شیر غیر پاستوریزه تهیه شده اند به هیچ عنوان مصرف نشود.

عزیزی با اشاره به اینکه اگر شیر غیرپاستوریزه به اندازه کافی حرارت نبیند می تواند عامل انتقال بیماری تب مالت باشد به مردم توصیه کرد که اگر تمایل به مصرف شیر غیرپاستوریزه دارند، آن را حدود 20 دقیقه بجوشانند و سپس مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه با جوشیدن شیر عامل بیماری تب مالت از بین می رود، تاکید کرد که ماست عامل انتقال بیماری تب مالت نیست، زیرا در تهیه ماست از شیر جوشانده استفاده می شود و به همین دلیل ماست عامل انتقال این بیماری نیست.

رئیس انجمن صنایع غذایی مؤثرترین راه پیشگیری از تب مالت را استفاده از محصولات لبنی پاستوریزه اعلام کرد و از مردم خواست از محصولات لبنی پاستوریزه مصرف کنند تا دچار مشکلاتی در این زمینه نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین