کد خبر: ۴۵۴۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
سفیر سابق امریکا: واشنگتن از تهران در سوریه شکست خواهد خورد

گاردین: فاز تازه تنش بین ایران و عربستان/پیامدهای آن چیست؟/تقویت خطوط جنگی ایران

در همین حال، سفیر سابق امریکا در سوریه می‌گوید دولت سوریه و متحدان آن از جمله ایران بر تلاش‌های امریکا برای نفوذ در آن کشور غلبه می‌کنند. او معتقد است که دولت ترامپ باید هزینه حمایت از شبه‌نظامیان کرد را بپردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- اکثر رسانه‌های انگلیسی‌زبان به تشدید تنش و بحران در روابط ایران و عربستان سعودی و پیامدهای آن پرداخته‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی «گاردین» در گزارشی با اشاره به بحران دریایی ایجاد شده میان عربستان سعودی و ایران می‌نویسد: «ایران می‌گوید که نیروی دریایی عربستان سعودی قایق‌های ماهیگیری ایرانی را به آتش کشیده است و عربستان  سعودی می گوید که سه عضو سپاه را بازداشت کرده است. عربستان سعودی گفته است که این سه عضو ادعایی سپاه به حوزه میدان نفتی مرجان نزدیک شده بودند. روابط دو کشور در سال‌های اخیر بدتر از گذشته شده است و علت آن نیز ادامه رقابت در سوریه یمن و عراق است. هر یک دیگری را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند. وزارت اطلاعات عربستان سعودی در بیانیه‌ای ادعا کرده است که در یکی از سه وسیله نقلیه دریایی ایرانی که ضبط شده‌اند سه مرد بازداشت شده و چند نفر دیگر فرار کرده‌اند.»

گاردین: فاز تازه تنش در روابط ایران و عربستان/پیامدهای آن چیست؟

در همین حال، سفیر سابق امریکا در سوریه می‌گوید دولت سوریه و متحدان آن از جمله ایران بر تلاش‌های امریکا برای نفوذ در آن کشور غلبه می‌کنند. او معتقد است که دولت ترامپ باید هزینه حمایت از شبه‌نظامیان کرد را بپردازد. 

«رابرت فورد» که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی فرستاده امریکا در سوریه از سوی باراک اوباما بود در مصاحبه روز دوشنبه خود با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت در حالی که ایران از دولت سوریه حمایت می‌کند، امریکا از ائتلاف نامنظمی حمایت می‌کند. او می گوید که برنامه امریکا در سرنگون کردن اسد شکست خورده است.

این دیپلمات سابق امریکایی پیش‌بینی کرده که موقعیت ایران پیشرفت خواهد کرد و در خطوط جنگی تقویت خواهد شد. او می‌گوید: «امریکایی‌ها در نهایت مجبور به خروج از شرق سوریه می‌شوند. ایران با حمایت از شبه نظایمان شیعه همان کاری را تکرار کرد با حزب الله لبنان در دهه ۸۰ میلادی در لبنان با موفقیت انجام داد. اسد برنده میدان است. شاید ظرف یک دهه آینده او کل سوریه را بازپس گیرد. غربی‌ها می‌خواستند او را به اتهام جنایت جنگی محاکمه کنند اما اکنون دیگر توان این کار را ندارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
4
9
عجب طیاره هایی دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
5
طیاره داشتن به تنهایی کافی نیست، باید بلد باشی با نیروی کار بلد طیاره رو پرواز بدی که اونا اینکاره نیستن...
ایزدخواستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
2
3
این نانجیب ها جز عمله و نکره آمریکا هیچ نیستند سرنوشت اونها بهتر از شاه و سادات و صدام نخواهد بود به خواست خدا.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین