کد خبر: ۴۶۰۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۲

این مردان در معرض ریسک بالای سرطان پروستات

طبق نتایج مطالعه اخیر محققان، مردان قدبلند و چاق در معرض ریسک بالای مرگ به علت سرطان پروستات قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
تیمی از محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند ریسک بالقوه بیماری و مرگ ناشی از سرطان پروستات به ازای افزایش هر ۱۰ سانتیمتر اضافی در قد به ترتیب ۲۱ و ۱۷ درصد افزایش می یابد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از مهر، همچنین آنها دریافتند شاخص توده بدنی بالاتر هم با افزایش ریسک تومور و همچنین افزایش ریسک مرگ ناشی از سرطان پروستات مرتبط است.

بعلاوه اندازه دور کمر نیز با ۱۸ درصد ریسک بیشتر مرگ ناشی از سرطان پروستات و ۱۳ درصد ریسک بیشتر ابتلا به سرطان به ازای افزایش هر ۱۰ سانتیمتر افزایش دور کمر همراه است.

آرورا پرزکورناگو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما مبنی بر وجود ریسک بالای بیماری در مردان قدبلندتر ممکن است دیدگاه های مربوط به مکانیسم های زیربنایی ابتلا به سرطان پروستات، به عنوان مثال تغذیه و رشد را مشخص نماید.»

وی در ادامه می افزاید: «ما همچنین دریافتیم وزن سالم بدن با کاهش ریسک سرطان پروستات و مرگ ناشی از این سرطان در سال های بعد همراه است.

به گفته محققان، این ارتباط مشاهده شده با چاقی ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی در مردان چاق باشد که در مقابل موجب افزایش ریسک سرطان پروستات تهاجمی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین