کد خبر: ۴۶۱۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۲

ادویه‌های ضدسرطان را بشناسید

اصلاحات سبک زندگی، از جمله ورزش، و یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات قوی‌ترین موانع در برابر سرطان هستند. مطالعات نشان داده اند که برخی ترکیبات که در ادویه جات یافت می شوند دارای قدرت مبارزه با سرطان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
چه فردی نجات یافته از سرطان باشید که در پی پیشگیری از بازگشت بیماری است، یا تنها قصد دارید بدن خود را در برابر ابتلا به سرطان محافظت کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که ترکیبات گیاهی طبیعی ممکن است کمک حال شما باشند.

دنیای پزشکی توانایی ارائه پاسخ به تمامی پرسش ها را ندارد و به عنوان مثال، دانشمندان کالج پزشکی آلبرت انیشتین به تازگی دریافتند که بیشتر روش های درمانی رایج برای سرطان پستان - که شامل شیمی درمانی پیش از جراحی می شود - به نظر می رسد خطر گسترش سرطان را افزایش خواهند داد.

اما چگونه می توانیم از خود محافظت کنیم؟ اصلاحات سبک زندگی، از جمله ورزش، و یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات قوی‌ترین موانع در برابر سرطان هستند. مطالعات نشان داده اند که برخی ترکیبات که در ادویه جات یافت می شوند دارای قدرت مبارزه با سرطان هستند.

زنجبیل

ریشه تند زنجبیل حاوی موادی مانند جینجرول ها، پارادول، و شگاول ها است. این ترکیبات خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، و ضد عفونی کنندگی ارائه می کنند که به طور موثر با سلول های سرطانی مبارزه می کنند.

اثرات ضد سرطانی زنجبیل در مطالعات بالینی مختلف روی سرطان روده بزرگ نشان داده شده است. آنزیم COX-1 مسئول گسترش التهاب در دستگاه گوارش است. مصرف ریشه زنجبیل به طور طبیعی این آنزیم را مهار می کند.

این کاهش التهاب در بدن می تواند به پیشگیری از سرطان و همچنین کاهش توانایی مهاجرت سلول های سرطانی موجود کمک کند.

سیر

این ادویه محبوب سرشار از ترکیبات گوگردی است که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند و همچنین از آنتی اکسیدان هایی بهره می برد که از آسیب رادیکال های آزاد پیشگیری می کنند.

اثرات ضد سرطانی سیر به طور ویژه برای درمان سرطان های معده و مری موثر است.

یکی از ترکیبات گوگردی موجود در سیر به نام دی آلیل دی سولفید نشان داده است که به طور قابل توجهی حضور سلول های سرطانی را در دیواره داخلی مری کاهش می دهد. در حضور ترکیبات سیر، سلول های سرطانی ضعیف می شوند، قادر به تکثیر موثر نیستند، و در نهایت طی فرآیندی به نام آپوپتوز (مرگ سلولی) خود را تخریب می کنند.

زعفران

زعفران دیر زمانی است که برای بهبود رنگ و مزه غذا مورد استفاده قرار می گیرد. به واسطه دو ترکیب زیست فعال موجود در زعفران به نام های کروکین و کروکتین، این ادویه در پزشکی گیاهی سنتی برای درمان انواع مختلف بیماری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیبات دارای توانایی های ضد سرطانی قوی هستند. به طور خاص، آنها نشان داده اند که تکثیر سلولی را مهار کرده و آپوپتوز (مرگ سلولی) را در سلول های سرطانی تحریک می کنند.

به عنوان مثال، سرطان زمانی مرگبار می شود که تکثیر کنترل نشده رخ می دهد، زیرا سلول ها تا زمانی که کل بدن را فرا بگیرند به تکثیر ادامه می دهند. مطالعات نشان داده اند که ترکیبات موجود در زعفران تقسیم سلولی را کند می کنند و شانس بیشتری را برای ریکاوری کلی فراهم می آورند.

همچنین، اثرات ترکیب کروکین در پیوند با سرطان های سیستم تولید مثلی زنان مورد مطالعه قرار گرفته اند. پژوهشگران دریافتند که کروکین تاثیر قابل توجهی بر سلول های سرطانی تخمدان دارد، رشد آنها را سرکوب کرده و مهاجرت این سلول ها را متوقف می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی یک ترکیب آلکالوئیدی به نام پیپرین است که خواص ضد تومور دارد.

پیپرین در مهار انواع مختلف سلول های سرطانی پروستات موثر عمل می کند. این ترکیب گیاهی با مهار چرخه زندگی سلول، کاهش تکثیر، و تحریک مرگ سلول سرطانی عمل می کند.

همچنین، پیپرین به طور قابل توجهی در سرکوب رشد هم تومور وابسته به هورمون و هم تومور مستقل از هورمون خوب عمل می کند.

رزماری

به گزارش عصرایران، این گیاه دارویی پر استفاده حاوی یک ترکیب طبیعی به نام اسید کارنوزیک است که سلول های سرطانی در بدن را وادار به تخریب و نابودی می کند. همچنین، رزماری نشان داده است که اثربخشی روش های درمانی سنتی‌تر سرطان را افزایش می دهد.

به طور خاص، مطالعات بالینی نشان داده اند که دوزهای قوی از عصاره رزماری به طور قابل توجهی اثرات شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان پستان را بهبود بخشیده اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین