کد خبر: ۴۶۶۹۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
ابتکار، مولاوردی و لعیا جنیدی بانوان کابینه دوازدهم

انتصاب 3 زن در کابینه دوازدهم با حکم رئیس‎جمهور+عکس و جزئیات

رییس جمهور در احکام جداگانه ای مسوولیت دو معاونت ریاست جمهوری و همچنین دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی را به زنان واگذار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رییس جمهور در احکام جداگانه ای مسوولیت دو معاونت ریاست جمهوری و همچنین دستیار رییس جمهور در امور انتصاب 3 زن در کابینه  دوازدهم+جزئیاتحقوق شهروندی را به زنان واگذار کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، طی احکام جداگانه‌ای خانم دکتر معصومه ابتکار را به عنوان "معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده"، خانم دکتر لعیا جنیدی را به عنوان "معاون حقوقی رییس‌جمهور" و خانم شهیندخت مولاوردی را به عنوان «دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی» منصوب کرد.

رییس جمهور در این احکام جداگانه، توفیق در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید را از خداوند بزرگ برای این دو معاون و دستیار خود مسألت کرده است.

انتصاب 3 زن در کابینه  دوازدهم+جزئیات

حکم روحانی برای ابتکار

رییس جمهور با استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی، خانم دکتر معصومه ابتکار را به عنوان «معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب کرد.

متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
  
بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات سرکار عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

حکم روحانی برای شهیندخت مولاوردی

رئیس جمهور همچنین در حکمی خانم شهیندخت مولاوردی را به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی» منصوب کرد.

متن حکم رئیس جمهور به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار خانم شهیندخت مولاوردی

نظر به مراتب تعهد، توانایی‌های حقوقی و سوابق ارزنده سرکار عالی، به موجب این حکم به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

لعیا جنیدی معاون حقوقی جدید روحانی کیست؟ 

همچنین طی حکمی از سوی حسن روحانی، دکتر لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور منصوب شد. او تحصیلکرده دانشگاه هاروارد است.

انتصاب 3 زن در کابینه دوازدهم با حکم رئیس‎جمهور+جزئیات

کارشناسی؛ 1368، حقوق، دانشگاه تهران

کارشناسی ارشد؛ 1373، حقوق خصوصی و اسلامی، دانشگاه تهران

دکتری؛ 1379، حقوق خصوصی و اسلامی، دانشگاه تهران

فوق دکتری؛ 1382، حقوق تطبیقی-داوری تجاری بین المللی، دانشگاه هاروارد

سوابق اجرایی

مدیر کل اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، 1392/08/13-1394/11/21

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
4
5
ایکاش برای حصول عدالت در دولت معاونتی بنام معاونت حقوقی و پیگیری مطالبات آقایان نیز در کنار معاونت زنان و خانواده پایه گذاری گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
ذاتا همه ی حقوق به طور پیش فرض متعلق به آقایان است و این معاونت ها تنها کاری که می کنند این است که در جایی که امکانش باشد! می خواهند زنان از حقوق یکسانی با مردان برخوردار شوند و قانون برای ایشان مانند مردان اجرا شود
البته به نوعی حرف شما اشکال کشور ما را نشان می دهد این که مردها اگر یک حق خیلی ساده برای زنان احیا شود فکر می کنند که چیزی از آن ها کم شده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
ناشناس 13:25!!خواهشا دست از مغلطه بردار و به تفکیک آن حقوق نه مطالبات بیش از استانداردی که از شما سلب شده را لیست کن!
همین که شما میتوانید پا به پای آقایان در پی تحصیل و اشتغال باشید و هیچکس مانع شما نمیشود در حالیکه ما آقایان با معضل بسیار بزرگی بنام خدمت اجباری روبرو هستیم خود نشان میدهد حقیقت امر چیز دیگریست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین