کد خبر: ۴۶۷۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
در جریان سفر به خراسان رضوی و بازدید از مناطق سیل‌زده مطرح شد

توضیحات نوبخت درباره کابینه دوازدهم/ماجرای انصراف گزینه پیشنهادی وزارت‌ علوم در ساعات آخر

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به اهمیت وزارت علوم شاید در مدت کوتاهی نتوانیم فرد مورد نظر را معرفی کنیم اما در نخستین فرصت فرد شایسته برای این وزارتخانه توسط دولت به مجلس معرفی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت عصر یکشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم معرفی فرد پیشنهادی برای وزارت علوم در کابینه دولت دوازدهم افزود: با یکی از اعضای هیات علمی دانشگاهها که صاحب تجربه و تخصص در دانش و کار مدیریتی بود و یکی از روسای موفق دانشگاهها به شمار می رفت برای حضور در وزارت علوم صحبت شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: قرار بود فرد مذکور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شود اما وی در ساعات آخر که فهرست نهایی وزرای پیشنهادی در حال ارسال به مجلس بود اعلام انصراف داد و این فهرست بدون درج نام وزیر علوم به مجلس رفت.

توضیحات نوبخت درباره کابینه دوازدهم/ماجرای انصراف گزینه پیشنهادی وزارت‌علوم
 
معاون رئیس جمهوری گفت: بعدها شنیدم که فرد مذکور اعلام پشیمانی کرده اما دیگر فهرست نهایی به مجلس ارسال شده بود.
 
وی همچنین پیرامون موقعیت خود در دولت دوازدهم اظهار کرد: وضعیت حضور من در کابینه دولت دوازدهم یک هفته دیگر مشخص می شود.
 
نوبخت در پاسخ به پرسشی دیگر پیرامون اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی گفت: رئیس جمهوری در سفر استانی خود به خراسان رضوی قول اختصاص 731 میلیارد تومان را داد اما این مبلغ در اجرا به هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافت و پرداخت شد.
 
وی افزود: رئیس جمهوری ادعا نداشت که با 731 میلیارد تومان کل مشکلات خراسان رضوی را حل کند. آنچه در استان ویژه و پرمزیت خراسان رضوی مورد نظر است با این مبالغ قابل تحقق نیست و باید اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همه استانها برای سازمان برنامه و بودجه حائز اهمیت هستند و اعتبار هیچ استانی به استان دیگر اختصاص نمی یابد اما باید به استان ویژه ای مثل خراسان رضوی به تناسب ظرفیتش توجه شود لذا سازمان برنامه و بودجه در حوزه مسئولیتی خود تخصیص اعتبارات را به خراسان رضوی پیگیر خواهد بود.
 
نوبخت گفت: دولت افتخار خود می داند که قطار سریع السیر تهران - مشهد را برای تسهیل رفت و آمد زائران به این شهر مقدس هرچه سریعتر راه اندازی کند تا سفر مردم به قطب شیعیان آسان شود.
 
وی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص ایجاد یک سازمان مجزا برای حاشیه شهر مشهد هم گفت: اینکه اقدامات برای بهبود وضعیت حاشیه نشینان به ویژه در مشهد با ایجاد یک سازمان صورت بگیرد یا نه، قابل تامل است.
 
او افزود: بهمن پارسال در سفری که به مشهد داشتم حاشیه شهر را بازدید کردم و بلافاصله 110 میلیارد تومان برای توسعه امکانات آن منطقه پرداخت و این اعتبار جذب شد لذا اگر این اقدامات و اعتبارات اختصاص یافته به حاشیه شهر را منوط به یک سازمان بکنیم فقط فرافکنی خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: خیلی مقید به تشکیل سازمانی مجزا برای پیگیری امور حاشیه شهر مشهد نیستم. اینکه برای انجام هر اقدامی سازمانی ایجاد شود باعث تعدد و تکرر نهادها و تداخل در مسئولیتها می شود.
 
معاون رئیس جمهوری گفت: در نهایت باید یک دستگاه اجرایی پای کار بیاید. اعتبارات لازم را به آن دستگاه اختصاص دهیم، از آن حساب خواهی کنیم و برنامه ای که برای توسعه حاشیه شهر در نظر گرفتیم اجرا شود. وی افزود: هم اینک این کار توسط دستگاههای اجرایی خراسان رضوی در حال انجام است. البته مدیریت واحد به جای خود می تواند موثرتر عمل کند تا چند مدیریت. 

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
با سلام و خسته نباشید هوای شهرری بسیار الوده است اون هم تابستان در فصل زمستان واقعا نمی توان نفس کشید از طرفی زمین های بایر اطراف شهرری بسیار زیاد است که می تواند درامد برای شهرداری داشته باشد با احداث پارک بازی شهربازی سورتمه ویا باغ پرندگان می توانید سوداوری کنید و فرهنگ شهرری را هم بالا ببرید و بجه ها در این مناطق مانند دیلمان جوانمرد قصاب منتظری 13 ابان به بذهکاری و خشونت و اعتیاد نپردازند یه سرمایه گذاری خوب برای رشد بچه ها و نوجوانان با توجه به جمعیت بالای این منطقه می باشد که از هزینه های اصلاح افراد در جوانی کاسته می شود و باعث می شود نوجوانان راه خودشان را پیدا کنند با ایجاد زمین بازی و باغ پرندگان و باغ گل ها .... می توان به نوجوانان انگیزه داد این مساله بسیار مهم و برای اینده جامعه و نوجوانان تاثیر گذار است. از طرفی در شهرری خیابان کمیل رو بروی دبیرستان پسرانه شهید بهشتی نرسیده به میدان هادی ساعی زمینی هست که بیش از 35 سال حتی بیشتر است که بایر می باشد چرا برای ساخت باغ پرندگان و مکان ها تفریحی توریستی باغ گل اقدام نمی شود واقعا به بالارفتن فرهنگ در منطقه کمک می کند جذب گردشگر هم در شهرری با توجه به مذهبی بودن ان می کند
با تشکر و به امید درختکاری های فراوان بخصوص درختهای کاج و سرو بلند در این مناطق
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین