کد خبر: ۴۶۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰

واکسن جدید سرطان دهانه رحم با قدرت پیشگیری 93 درصدی

محققان واکسن جدیدی موسوم به "HPV" تولید کرده‌اند که مدعی هستند تا 93 درصد از ابتلا به سرطان دهانه رحم پیشگیری می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محققان موفق به تولید آخرین نسخه از واکسن "HPV" شدند که قادر است تا 93 درصد از ابتلا به انواع سرطان‌های دهانه رحم جلوگیری کند.

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع میان زنان است و در کشورهای در حال توسعه این شایعترین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است.

مطالعه جدیدی از محققان بیمارستان سلطنتی زنان ملبورن و مرکز خدمات سیتولوژی "ویکتوریا" نشان می‌دهد که واکسن جدید "HPV" می‌تواند تا 93 درصد از سرطان‌های دهانه رحم پیشگیری کند.

مدتی است که می‌دانیم آلوده شدن به ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) برای یک زن برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم ضروری است. به نظر می‌رسد 200 نوع "HPV" وجود دارد، اما اکثر موارد (75 درصد) سرطان‌های دهانه رحم به علت یکی از دو نوع "HPV-16" و "HPV-18" ایجاد می‌شوند. واکسن چهارگانه "HPV" در حال استفاده به نام "Gardasil" بدن زنان را در مقابل این دو ویروس که دو نوع کلیدی از این ویروس هستند، محافظت می‌کند.

محققان در پژوهش اخیر خود، 847 نمونه سرطان دهانه رحم از زنان استرالیایی را بررسی کردند. هدف این مطالعه بررسی این موضوع بود که ببینند کدام نوع از "HPV" در شایع‌ترین سرطان‌های دهانه رحم تاثیرگذار هستند.

به طور غیر منتظره‌ای، 77 درصد از افراد تحت بررسی "HPV-16" یا "HPV-18" را نشان دادند. در حالی که 16 درصد دیگر، پنج نوع دیگر "HPV" رایج (31، 33، 45، 52 و 58) را نشان دادند.

این پنج نوع رایج "HPV" در این آخرین واکسن توسعه یافته‌اند که به نام "Gardasil 9" نامیده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این واکسن برای استفاده در آمریکا در اواخر سال 2014 مورد تایید قرار گرفت و استرالیا امیدوار است که به زودی و اوایل سال آینده میلادی به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون ملی از این واکسن استفاده کند.

پروفسور "سوزان گارلند"، استاد ارشد مطالعات جدید می‌گوید: واکسن جدید هنوز فرد را در برابر زگیل‌های تناسلی محافظت می‌کند، اما همچنین برای پوشش هفت نوع رایج‌ترین انواع ویروسی که باعث سرطان دهانه رحم می‌شود، توسعه یافته است. من معتقدم که اگر ما واکسیناسیون را به طور گسترده ادامه دهیم، تقریبا می‌توانیم سرطان دهانه رحم را در زنان از بین ببریم.

این پژوهش در "International Journal of Cancer" منتشر شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین