کد خبر: ۴۷۰۰۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱

مصرف این مواد باعث اسیدی‌شدن‌ دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود

عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران با بیان اینکه حجم موادقندی مصرفی در طول روز در پوسیدگی دندان ها مهم نیست بلکه تعداد دفعات مصرف اهمیت دارد، افزود: هر بار که ماده قندی مصرف می شود، یک ساعت بعد ph دهان اسیدی شده و می تواند سبب پوسیدگی دندان ها شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر علیرضا بروزی نیت در مورد علت اینکه برخی افراد به رغم استفاده از مسواک و دهانشویه همچنان با پوسیدگی دندان مواجه می شوند، تاکید کرد: این افراد معمولا در طول روز چندبار غذاها و مواد قندی مصرف می کنند و تنها یک بار پیش از خواب مسواک می زنند؛ این مساله سبب تخریب دندان ها می شود.

وی با این توضیح که رئیس انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی مشهد، اظهار کرد: اگر فردی در طول روز چهار بار مواد قندی مصرف کند، چهار ساعت دندان هایش در معرض PH اسیدی و پوسیدگی قرار می گیرد.

بروزی نیت با بیان اینکه استفاده از دهانشویه فلورایددار می تواند 25 تا 35 درصد از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند، ادامه داد: در بهترین حالت فرد یک تا دو بار در طول شبانه روز مسواک می زند و در صورتی که دفعات مصرف مواد قندی در طول شبانه روز زیاد باشد، این روش نمی تواند با حجم اسیدی که در دهان تولید می شود، مقابله کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: بعد از هر وعده غذایی مخصوصا خوردن مواد شیرین بهتر است مسواک زده شود ولی در صورت نبود امکان مسواک زدن، باید از نخ دندان و آدامس بدون قند استفاده شود که این موارد می تواند تا 30 درصد از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند.

وی گفت: شایعترین مسائلی که باعث پوسیدگی دندان ها می شود، خوردن مواد قندی به خصوص مواد چسبنده مانند چیپس و پفک است.

عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران، از فلورایدتراپی به عنوان بهترین روش پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان نام برد و افزود: سنین 6 تا 11 سالگی بهترین زمان استفاده از فلورایدتراپی است.

به گزارش ایرنا از انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، وی ادامه داد: از آنجا که اولین دندان دائمی در سن 6 سالگی شروع به رشد می کند، با مصرف کم مواد قندی و انجام فلورایدتراپی و خوردن مواد لبنی می توان باعث استحکام ساختمان دندان ها و افزایش مقاومت آنها در برابر پوسیدگی شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین