کد خبر: ۴۷۳۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵

مراقب اضافه وزن فرزندانتان باشید

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ماشینی شدن و تحرک پایین زمینه را برای اضافه وزن افراد فراهم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمدرضا صائینی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که هم‌اکنون خوشبختانه شاخص‌های مربوط به وزن هنگام تولد نشان‌دهنده بهبود شرایط تولد نوزادان است، گفت: یکی از شاخص‌های مربوط به سلامت نوزادان شاخص وزن نوزاد است که پیش از انقلاب این شاخص پایین بود و ما شاهد تولد نوزادان زیر 2500 گرم بودیم که هم‌اکنون تعداد نوزادان زیر  2500 گرم کمتر شده است.

وی ادامه داد: پارسال میزان این شاخص 7.3 بود که نسبت به سال 94 یک درصد کاهش داشته است که نشان از بهبود شرایط دارد و هدف‌گذاری شده است که این شاخص را به 4 برسانیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: اما یکی از نگرانی‌های که هم‌اکنون وجود دارد این است که نوزادان در طول مسیر رشد خود به کودکی و نوجوانی و جوانی دچار اضافه وزن می‌شوند که این به خودی خود آسیب‌زاست.

صائینی خاطرنشان کرد: ماشینی شدن و تحرک پایین زمینه را برای اضافه وزن افراد فراهم کرده است و مشکلات زیادی را موجب شده است و مشکلات استخوانی و متابولیک را در نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که از لحاظ ظاهری نوجوانان امروز دارای اضافه وزن هستند و حجم بدنی زیادی دارند، گفت: باید مواظب روند این اضافه وزن بود و از لحاظ تغذیه و فعالیت‌های بدنی و وزنی نوجوانان را راهنمایی کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وجود کارشناسان تغذیه در مراکز خدماتی بهداشت فرصتی را برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند مهیا کرده است تا از خدمات مشاوره‌ای رایگان در جهت کاهش وزن و رژیم‌های غذایی بهره ببرند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین