کد خبر: ۴۷۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

آغاز فصل جدیدی از روابط ایران و پاکستان

رییس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه پاکستان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه تهران – اسلام آباد ، گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست، برادر و تاثیرگذار در منطقه هستند و تهران مصمم است روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را با پاکستان توسعه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «خواجه محمد آصف» ، با اشاره به اینکه اهداف مورد نظر در مناسبات تهران – اسلام‌آباد هنوز منطبق با ظرفیتهای موجود محقق نشده است، بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فی‌مابین و اجرای توافقات دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش آفتاب نیوز، رییس جمهور، گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم و تلاش در راستای ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک دو کشور را ضروری خواند و اظهارداشت: تقویت امنیت مرزها و تبدیل آن به مرزهای اقتصادی و تجاری و ایجاد بازارچه‌های مرزی در این مناطق به نفع دو ملت و در راستای ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

روحانی با تأکید بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر و کاملتر توافق میان بانک های مرکزی دو کشور و نیز تسهیل روابط بانکی میان ایران و پاکستان برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فی‌مابین، اظهار امیدواری کرد که روز به روز شاهد توسعه روابط میان دو کشور دوست و برادر باشیم.

روحانی با بیان اینکه امنیت و ثبات منطقه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: ایران و پاکستان در زمینه حل و فصل مسایل منطقه‌ای اهداف و دیدگاه‌ مشترکی دارند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مسایل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله افغانستان راه حل منطقه‌ای داشته و هرگز توسط بیگانگان و قدرتهای فرامنطقه ای حل و فصل نمی‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صرفا کشورهای منطقه، بویژه ایران و پاکستان، باید برای برقراری امنیت، ثبات و آرامش منطقه تلاش و همکاری کنند.

روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه از جمله پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار روابط و همکاری‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و بر اراده پاکستان برای توسعه، تعمیق و تحکیم همه جانبه مناسبات با ایران در راستای منافع مشترک تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه مشکلات منطقه راه‌حل‌ نظامی ندارد، گفت: حل مشکلات کشورهای منطقه نیازمند راه‌حل‌های منطقه‌ای بخصوص با حضور ایران بوده و هر اقدامی از سوی قدرتهای خارج از منطقه نمی‌تواند راهگشا باشد.

محمد آصف افزود: امروز کشورهای منطقه در معرض خطر تروریسم قرار دارند و تلاش برای دستیابی به راه‌حلی راهبردی و منطقه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات، بسیار حائز اهمیت است.

 وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه معتقدیم باید با تروریسم مقابله کرده و صلح، امنیت و ثبات را در سراسر منطقه برقرار کنیم بر ضرورت تلاش برای تقویت امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان و توسعه روابط همه جانبه دو کشور تأکید کرد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین