کد خبر: ۴۷۴۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
منابع آگاه ناشناس به شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش دادند؛

گلایه مندی ترامپ از ناتوانی رهبران عربی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه

در میانه بحران در روابط کشورهای مختلف شورای همکاری خلیج فارس به خصوص تنش در روابط قطر با امارات و عربستان سعودی شبکه خبری «بلومبرگ» اشاره می کند که ترامپ رییس جمهوری امریکا فشار تازه ای را وارد کرده تا این بحران سه ماهه پایان یابد. این شبکه خبری می نویسد او قصد دارد از طریق به چالش کشیدن ایران و دعوت اعراب به همراهی در این زمینه به بهبود روابط کشورهای عربی با یکدیگر کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-این شبکه خبری در ادامه به نقل از منابع آگاه ناشناس اشاره می کند که ترامپ در دیدار با مقام های کویتی در هفته گذشته با گلایه مندی گفته بود که متاسفانه پادشاهی های عربی در حاشیه خلیج فارس نتوانسته اند به طور موثر با نفوذ منطقه ای ایران مقابله کنند و برعکس مشغول جنگ و دعوا با یکدیگر هستند. 

به گزارش آفتاب نیوز، این شبکه خبری به نقل از همان منبع آگاه اشاره می کند که پس از بحران قطر در اوایل ژوئن گذشته اولین تماس بین حاکم قطر و و ولیعهد سابق عربستان سعودی برقرار شد. به گفته یکی از مقام های نزدیک به دولت ترامپ رییس جمهوری امریکا به مقام های کویتی گفته که چالش واقعی برای شورای همکاری خلیج فارس ایران است. این مقام رسمی گفته است که ترامپ در این دیدار خواستار کنار گذاشتن سریع اختلافات میان کشورهای عربی شده است. 

این شبکه خبری در ادامه اشاره می کند که ترامپ ماه آگوست گذشته نیز در دیدار با مقام های سعودی زمانی که خواستار اقدامات مشترک کشورهای خلیج فارس برای مبارزه با تروریسم شد ایران را متهم به ایجاد بی ثباتی در منطقه کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین